Історія однієї речі: куртка-косуха
Знаменита куртка-косуха має довгу історію і пережила кілька перевтілень перш ніж стати однією з найнеобхідніших речей в жіночому гардеробі. Перша така шкірянка з'явилася в Америці в період Громадянської війни між Північчю і Півднем, і тоді вона була більше схожою на військовий мундир. Проте конструкція була цілком впізнаваною – застібка на мундирі йшла по косій від лівого стегна до правого плеча.
Ще через 50 років прабатько косухи отримав нову версію – авіаторську. На початку XX століття така модель була особливо вподобаною пілотами літаків, аеропланів і дирижаблів. У 1920-ті роки у авіаторів косуху перейняли мотоциклісти, вони ж її і "довели до розуму", саме в той час косуха набула того зовнішнього вигляду, до якого ми звикли сьогодні. Авторство нововведень приписують синам російського іммігранта, нью-йоркцям Ірвіну і Джеку Шоттам.
1913 року вони заснували компанію Schott NYC, яка займалася пошиттям і продажем шкіряних дощовиків. А вже 1928 року Ірвін, який і сам був завзятим мотогонщиком, придумав коротку шкіряну куртку для байкерів і назвав її Perfecto – на честь улюбленого сорту сигар, і почав продавати по п'ять доларів. Відтоді навіть за шкіряними байкерськими куртками інших фірм прижилася назва Perfecto jacket.
Але косуха могла так і залишитися елементом байкерської уніформи, якби не фільм "Дикун", в якому Марлон Брандо грає ватажка байкерської банди та роз'їжджає на своєму мотоциклі в куртці Perfecto. Через два роки до нього приєднається Джеймс Дін, у фільмі "Бунтівник без причини" він чудово зобразив ще одного героя часу. Косуха починає символізувати хуліганський дух, і її вже забороняють носити в американських школах. І це ще більше підігріває інтерес.
В середині 70-х група Ramones починає виступати, повним складом одягнена в куртки Perfecto, і косуха стає одним із ключових елементів гардероба панків і рокерів.
Згодом до них приєднується Малькольм Макларен і його група Sex Pistols. Для них та їхніх шанувальників косуха стала справжнім викликом суспільству, як антитеза піджака, як виклик гамбургеру, кадилаку, королеві і чековій книжці. Зараз косуха, звісно, не має того філософського сенсу, а просто залишається надійною базою в жіночому гардеробі, але дизайнери, як і раніше, хочуть вдихнути в неї нове життя і продовжують створювати моделі, які дедалі більше відходять від зовнішнього вигляду класичної куртки-косухи.