Ювелірний архів Марії Каллас: знакові прикраси в її житті
Коли Анджеліна Джолі минулого літа з’явилася на червоній доріжці Венеційського кінофестивалю в елегантній чорній сукні-колоні від власного бренду Atelier Jolie, її образ доповнювала брошка Cartier. Це було очевидним відсиланням до легендарної оперної співачки Марії Каллас. Джолі зіграє її у біографічному фільмі Пабло Ларраіна, який розповість про життя та кохання ікони, відомої як La Divina. У стрічці акторка також носить цю саму брошку Cartier — золоту пантеру з оніксом і смарагдовими очима. Колись ця прикраса належала самій Каллас, а тепер зберігається в архіві ювелірного дому. Коштовності відігравали важливу роль у житті Марії Каллас. Вони не лише позначали значущі етапи її кар’єри, а й були своєрідними талісманами, що символізували любов, якої вона прагнула. Нижче — історії її найзнаковіших прикрас.
Діамантова брошка

Наприкінці 1940-х років Марія Каллас дебютувала на італійській сцені в Arena di Verona. Її унікальний голос зачарував публіку. Серед глядачів був Джованні Баттіста Менегіні — промисловець і шанувальник опери, який згодом став її менеджером і чоловіком. На честь її італійського дебюту він подарував їй діамантову брошку зі спіральним візерунком і жорсткою китицею. Ця прикраса стала однією з найулюбленіших у її колекції. Каллас часто носила її на сукнях, пальтах і навіть на білому хутряному капелюсі. Брошка символізувала її перетворення з Марії Анни Сесілії Софії Каллогеропулос, дочки грецьких іммігрантів, на легендарну La Divina — головну оперну діву свого часу.
Рубіново-діамантовий комплект

Одним із найвідоміших ювелірних комплектів Марії Каллас було намисто, браслет і сережки-гудзики, прикрашені рубінами та діамантами. Співачка неодноразово носила їх як на сцені, так і поза нею. Зокрема, у 1958 році під час виступу в Чиказькому оперному театрі вона поєднала комплект із чорною сукнею-бюстьє. Ці прикраси були подарунком Менегіні після її виконання партії в опері "Аїда" Джузеппе Верді в театрі Ла Скала. Хоча він придбав їх у міланському ювелірному домі Faraone, історик ювелірного мистецтва Стефано Папі припускає, що комплект, ймовірно, був виготовлений Harry Winston, чиї роботи часто продавалися через Faraone. Ці прикраси, які також з’являться у фільмі з Джолі, стали символом перетворення Каллас на ікону стилю, яка дедалі частіше носила Dior та Saint Laurent.
Кораловий комплект

У 1959 році, коли Каллас розійшлася з Менегіні (їхній офіційний розрив відбувся лише у 1970-х), у її житті з’явився грецький судновласник Арістотель Онассіс. Він дарував їй розкішні коштовності Van Cleef & Arpels. Каллас навіть жартувала, що "Онассіс розуміє жінок так, ніби вивчав каталог Van Cleef & Arpels".

Одним із найзнаковіших його подарунків був напівкомплект, що складався з браслета та сережок, інкрустованих червоним коралом, перлинами та бірюзовими намистинами. Повідомляється, що він подарував цей комплект на її 42-й день народження — 2 грудня 1965 року. На архівному фото того періоду Каллас виходить із таксі, одягнена в хутряний жакет, блискучу сукню та з вишуканою золотою сітчастою сумочкою від Van Cleef & Arpels. Її образ доповнює саме цей кораловий комплект.
Брошка Van Cleef & Arpels Cinq Feuilles

Попри те, що Онассіс згодом залишив Каллас заради шлюбу з Жаклін Кеннеді, вона продовжила носити коштовності ювелірного дому, який він їй відкрив. Однією з її улюблених прикрас стала брошка Van Cleef & Arpels Cinq Feuilles у формі п’яти рубінових листків, оточених діамантами. Ймовірно, це була одна з небагатьох прикрас, яку Каллас придбала сама. На одному з архівних знімків, де вона роздає автографи, ця брошка прикрашає її сукню. Вона завжди вміла майстерно стилізувати коштовності. В інших випадках співачка експериментувала з розташуванням ювелірних виробів, закріплюючи брошки не лише на плечах, а й на талії.
Перли
Перли завжди були частиною образів Марії Каллас. Найрозкішніше її перлове намисто вона придбала під час періоду, коли відійшла від публічного життя. Це був триярусний сотуар Van Cleef & Arpels, прикрашений левом і масивною китицею. Деякі могли б розцінювати цей символ як відображення її пристрасного характеру. Проте Стефано Папі зазначає, що в реальному житті Каллас була ніжною людиною, яка прагнула любові. Як і головна героїня опери Джакомо Пуччіні "Тоска", чия знаменита арія ідеально передає сутність життя та кар’єри співачки: "Я жила мистецтвом, я жила коханням".

За матеріалом vogue.co.uk