Сучасні мавки й українські ремесла в новій колекції BOBKOVA
Українські бренди продовжують відкривати найпотаємніші місця Києва під час 55-го сезону Ukrainian Fashion Week, що повернувся після кількарічної паузи. Дизайнерка Крістіна Бобкова, яка останні чотири сезони презентувала свої колекції в Берліні, обрала для показу дуже сакральне місце — Митрополичі підвали Софійського собору, однієї з небагатьох уцілілих споруд часів Русі та пам'ятки українського бароко. Особливого символізму цьому вибору надавав зовнішній контекст — під час війни мистецтво спускається під землю, в підвали, але продовжує жити. Розпочався показ хвилиною мовчання за загиблими в Полтаві після чергового теракту росії.
Особливим символізмом пронизана вся колекція, яку Крістіна Бобкова присвятила образу української мавки, героїні карпатської міфології, оспіваної у творах класиків — Михайла Коцюбинського, Лесі Українки, Олександра Олеся, Івана Франка. За версією BOBKOVA, сучасна українська Мавка не тільки обирає одяг у кольоровій гамі рідної їй водної стихії — від молочних відтінків водоростей та річкової ряски до ніжно-блакитного та бірюзового, а й не боїться підкреслювати свою чуттєвість за допомогою відкритої спини, тонких бретельок та ажурного плетіння. Робота з фактурами завжди була однією із сильних сторін бренду — дизайнерка використовує струмові сумішеві тканини з шовку, бавовни, та полірованого льону, шовковий трикотаж, "мокрий" люрекс, сітка з бавовни та льону, а також декоративні елементи з перлів, мушель та каміння, що нагадують мерехтіння води під місячним світлом. Але при цьому образи не перевантажені — одні текстури делікатно доповнюють інші, фокусуючи увагу глядача на самій Мавці.
Вшанування світу природи відбувається не тільки на рівні візуальних образів, але й практичних дій. BOBKOVA стабільно демонструє відданість принципам сталого виробництва. Текстильні фрагменти з шовку, мережива та льону використовуються для створення нових речей у техніці печворк, що мінімізує кількість відходів. В колекції багато деталей ручної роботи: вишивка камінням і перлинами прикрашає одяг, а взуття на малих підборах сплетене зі шкіряних шнурів.
Сарторіальні знахідки колекції містять фірмові речі-трансформери, що дозволяють адаптувати форму та силует під різні обставини та настрій. Це сукні, які можна носити як спідниці, вбрання з американською проймою та топи з варіативним зав'язуванням, а також жакети, легкі дощовики з різноманітними зав'язками та стрічками, що затягуються на талії, плечах або рукавах.
Також Крістіна Бобкова продовжує вдало балансувати між фемінністю та маскулінністю на подіумі. З одного боку, ми бачимо розмаїття суконь в стилі "мавок" — довгих, з глибокими вирізами, а з іншого — брючні двійки, але у розслабленій інтерпретації. Знайшлося на подіумі місце й історичним референсам: одна із суконь-сорочок натхнена свитою — традиційним чоловічим одягом з діагональною лінією борту та коміром-стійкою. Сьогодні, коли мода стала ще одним способом познайомити світ з глибиною української культури, такі речі — ще цінніші.
Фото: Юрій Яцкулич