Молода кров: 5 італійських брендів, які варті уваги
Марафон модних показів сезону весна-літо 2025 дійшов кінця – час підбивати підсумки. Так, Тиждень моди у Мілані окрім яскравих шоу титанів індустрії на кшталт Prada та Bottega Veneta запам'ятався сильними колекціями молодих дизайнерів, які на подіумі рефлексують на теми викликів сьогодення та гендерних питань, розмірковують про особисті кризи та вивчають вплив соціального порядку денного на наш одяг. У підбірці розбираємо колекції пʼяти молодих брендів, народжених в Італії, на які потрібно звернути увагу.
Niccolò Pasqualetti
Італійський стиліст і дизайнер родом із Тоскани Нікколо Паскуалетті цьогоріч став одним із пів фіналістів модної премії LVMH. Його бренд уперше в рамках Тижня моди в Мілані презентував частину весняної колекції, яка була повноцінно представлена на шоу 29 вересня в Парижі. Сам дизайнер неодноразово в інтервʼю ділився, що з дитинства був натхненний модою. Він любив поєднувати одяг батьків, створюючи часто доволі чудернацькі стилізації. Перебуваючи в постійному пошуку сенсів на межі між класичним і модерним поглядом на гардероб, Нікколо Паскуалетті представив превʼю нової колекції через звичні для італійського стилю спідниці, костюми, брюки й жакети. Він міксує блискучі тканини разом із фактурною шкірою, використовує перероблений котон і денім, а також поєднує класичні жакети з більш фактурними спідницями. Тосканський дизайнер слідує думці, що речі не мають гендеру, а тому кольорова палітра колекції тяжіє до нейтральних кольорів. Плинність, різноманіття і гармонія – те, що найбільше імпонує Нікколо.Аксесуари також є важливим елементом Niccolò Pasqualetti – прикраси з корків від винних пляшок, мінімалістичні золоті кільця з білим склом і намисто з мʼяких геометричних фігур серед наших фаворитів.
THEMOIRè
"Ми піклуємося про нашу планету, адже вона піклується про нас", – так про себе говорить міланський проєкт, народжений у 2019 році. За понад 5 років на ринку бренд розвинув власну стратегію, слідуючи якій екологічна етика в пошуку матеріалів для створення колекцій є важливою складовою його ДНК. Наприклад, вони використовують матеріали з ананасових листів або перероблених яблук чи матеріалів, схожих на твердий бамбук. Також THEMOIRè працює з переробленим котоном і пластиком. Екологічна відповідальність – це фундамент усіх колекцій бренду.
Під час Тижня моди THEMOIRè презентував новий капсульний дроп, створений мисткинями з Уганди. У рамках проєкту Together, який націлений підтримати вразливі групи населення та їхні місцеві ініціативи, міланський бренд створив три cумки, які доповнили лінію бестселерів. Гроші, виручені з продажу виробів, підуть на реконструкцію зруйнованих війною поселень в африканському регіоні. Це вже четверта колаборація бренду: у попередніх сезонах були представлені колекції з артизанальними митцями й мисткинями з Мексики, Мадагаскару й Колумбії.
Federico Cina
Креативний директор і засновник однойменного італійського бренду Федеріко Чіна вже декілька сезонів поспіль створює омажі рідній Італії. Наприклад, цієї зими він презентував сумку у вигляді капелетті – маленького виробу з пасти з начинкою. Тоді ці сумки розлетілися по соцмережам завдяки незвичній формі й різним відтінкам шкіри.
Для весни 2025 Federico Cina презентує історію, натхненну власним спогадом: кожного року до початку літа в Центральній Італії, звідки родом дизайнер, буйно квітне жарновець – польова кущова квітка, що своїм насиченим жовто-яскравим кольором заповнює широкі поля регіону. Нова колекція La Ginestra (назва квітки італійською) розкривається через структуровані й вільні силуети, мʼякі лінії, тканини різних фасонів. Колірна палітра розкриває світло-голубий, чорний, салатовий, пастельні теплі відтінки жовтого й акцентний бордовий. Варто відмітити максісукні й верхній одяг: частина з них створена за мотивами квітки, наче обʼєднавши безліч маленьких пелюсток в одне ціле. Флористичні принти й фактурна тканина надають цій колекції акцентності в деталях: поділ сукні, взуття, бриджі – це все буквально нагадує жарновець, який коливається від найменшого подиху вітру.
Окрім персональної рефлексії Федеріко щодо рідного краю, La ginestra це назва останньої поезії італійського поета романтика Джакомо Леопарді. Причиною написання однойменної поезії стало виверження вулкану Везувій, лава якого на своєму шляху змітала все, окрім жарнівця, що після стихії розквітнув із-під лави. Цю метафору Федеріко Чіна переносить у свою колекцію, нагадуючи про нашу крихкість і силу вміти розквітнути знову навіть у важкі часи.
Andreādamo
У 2020 під час пандемії ковід італійський дизайнер Андреа Адамо створив персональний проєкт, який націлений розкривати моду через призму дослідження жіночого тіла. В італійській моді він відомий своїм трикотажем і техніками вʼязання з різних тканин, які часто бренд стилізує на оголене тіло. Нова колекція BAR D’AFRIQUE – це історія пошуку форм волевиявлення жінки. У колекції можна було побачити різні силуети й фактурні тканини: від максі до міні, які змінювалися одне за одним.
Так, весна 2025 в уявленні дизайнера це про сексуальні принти оголеного жіночого тіла, які можна було помітити у кроп-топах, довгих сукнях і спідницях, що облягали моделей. Вʼязані мереживні майки на одне плече й боді це також рефлексія на дослідження тіла жінки. Кольорова палітра мала шоколадний, темно-пудровий, білий і чорний відтінки як омаж вечірньому настрою колекції. Під час показу на фоні грала музика з легкими вібраціями й ударами барабану, тим самим задаючи відповідного тону.
AVAVAV
В останній день Тижня моди гості опинилися на міланському спортивному стадіоні Forza Coraggio – з італійської сила і сміливість. У цій незвичній локації свою нову колекцію презентував італійський бренд AVAVAV. Беате Карлссон, креативна директорка бренду, живе у Стокгольмі, але заснувала власний бренд у 2021 році у Флоренції. AVAVAV створює стрит-речі в гострій еклектичній естетиці. Фото та відео з їх показів розлітаються соціальними мережами, особливо серед покоління Gen Z завдяки своїй сміливій естетиці. У цьому сезоні бренд презентує нову колекцію в колаборації з Adidas Original – спортивна естетика стрит-одягу стала головним натхненням для колекції "в русі".
Моделі одна за одною рухалися стометрівкою у спортивних костюмах і масивних піджаках з трьома полосками Adidas, у кофтах на застібці й обʼємних пуховиках зі слім-штанами. Деякі, найсміливіші, буквально бігали в масивних гумових черевиках і сандалях AVAVAV. Колаборація з Adidas, ділиться креативна директорка бренду, дозволила їй стати однією з небагатьох жінок, які у 2024 році створюють стрит-речі разом із таким великим брендом як Adidas Originals. Це дає можливість репрезентувати фемінну естетику у звичних речах. "У модній індустрії існує багато допитливості й серйозності так само як і у спорті. Мені було весело обʼєднати ці два аспекти в один", – ділиться Карлссон.
Текст: Вова Мотричук