КУПИТИ КВИТКИ

Як сучасні дизайнери переосмислили культові костюми з фільмів: від "Марії-Антуанетти" до "Великого Гетсбі"

Що буде, якщо сучасні модні дизайнери переосмислять найвідоміші костюми в історії кіно? Який вигляд матимуть легендарні персонажі, якщо їхні образи відтворити очима креативних директорів Louis Vuitton, Balmain, Marc Jacobs чи Miu Miu? У цьому матеріалі зібрано костюми з восьми культових фільмів — "Баррі Ліндон", "Марія-Антуанетта", "Дюна", "Чорна Пантера", "Орландо", "Едвард Руки-ножиці", "Одного разу в… Голлівуді" та "Великий Гетсбі". Їхні автори — провідні дизайнери, які створили сьогочасні версії образів спеціально для Vogue World: Hollywood. Це демонструє, як мода формує культуру й перетворює кінокостюми на частину світової історії.

Модель Анджеліна Кендалл у костюмі з історичної епопеї Стенлі Кубрика "Баррі Ліндон" (1975), який у фільмі носила Маріса Беренсон
Модель Анджеліна Кендалл у костюмі з історичної епопеї Стенлі Кубрика "Баррі Ліндон" (1975), який у фільмі носила Маріса Беренсон

"Марія-Антуанетта", 2006

Італійка Мілена Канонеро — одна з найвідоміших художниць із костюмів у світі. Вона має чотири премії "Оскар" і ще дев’ять номінацій. Її ім’я нерозривно пов’язане з історією дизайну вбрання в кіно. Ще 1986 року Vogue писав: "Коли Канонеро створює костюми, це не просто гарні образи — це спосіб, у який вона розповідає історію персонажа через моду". Її творчий почерк завжди вирізнявся увагою до деталей та кольору. Та попри глибоке занурення в історію костюма, вона не прагне документальної точності. "Я надихаюсь мистецтвом і фотографіями різних епох, але головне — передати дух часу", — пояснює Канонеро.

Модель Ліла Мосс у сукні Louis Vuitton від Ніколя Жеск’єра, створеній за мотивами придворних суконь XVIII століття
Модель Ліла Мосс у сукні Louis Vuitton від Ніколя Жеск’єра, створеній за мотивами придворних суконь XVIII століття

Образ із фільму Софії Копполи, створений Міленою Канонеро та виконаний студією Tirelli Costumes для Кірстен Данст у ролі королеви Марії-Антуанетти. Взуття — Manolo Blahnik
Образ із фільму Софії Копполи, створений Міленою Канонеро та виконаний студією Tirelli Costumes для Кірстен Данст у ролі королеви Марії-Антуанетти. Взуття — Manolo Blahnik

Для Vogue World Hollywood креативний директор Louis Vuitton Ніколя Жеск’єр відтворив чуттєві й розкішні сукні в стилі рококо XVIII століття, надихаючись роботою Канонеро у стрічках "Баррі Ліндон" Стенлі Кубрика та "Марія-Антуанетта" Софії Копполи.

"Дюна", 2021

Коли Дені Вільньов запросив Жаклін Вест створити костюми для фільму "Дюна", вона спершу відмовилася: "Я не працюю у жанрі наукової фантастики". Але саме це зацікавило режисера. "Він сказав: "Я хочу, щоб майбутнє мало такий вигляд, ніби воно має минуле", — згадує Вест. — Думаю, він запросив мене тому, що йому сподобалася моя робота у фільмі "Легенда Г'ю Гласса" — я завжди спираюся на реалістичність".

Модель Джіджі Гадід приміряє костюм, створений Жаклін Вест для героїні, яку зіграла Зендея у фільмах Дені Вільньова
Модель Джіджі Гадід приміряє костюм, створений Жаклін Вест для героїні, яку зіграла Зендея у фільмах Дені Вільньова

Художниця, яка вивчала історію мистецтва, надихалася середньовічними джерелами та культурою Північної Африки й Близького Сходу. Частину дизайну костюмів "Дюни" вона створила за детальними описами з книги Френка Герберта. "Ми знали, що костюми мають бути функціональними, мати систему для збереження води, але водночас залишатися бронею. Фремени були воїнами, і це треба було показати".

Витончений топ і спідниця Alaïa відсилають до довгих темних шат могутнього ордену Бене Ґессерит зі всесвіту
Витончений топ і спідниця Alaïa відсилають до довгих темних шат могутнього ордену Бене Ґессерит зі всесвіту "Дюни"

Вест зізнається, що працювала доти, доки не чула від Вільньова: "Мені дуже подобається". Її дизайн костюмів у кіно — приклад того, як стиль і практичність можуть злитись у єдину естетику.

"Чорна Пантера", 2018

"Дизайн костюмів — це створення цілого світу", — каже Рут Картер, дворазова володарка премії "Оскар" за роботу над фільмами "Чорна Пантера" та "Чорна Пантера: Ваканда назавжди". Її робота стала прикладом того, як мода в кіно може поєднувати історію, символіку та сучасність.

Модель Авар Одьянг в образі Balmain, створеному як інтерпретація дизайнів Рут Картер для фільму "Чорна Пантера" від Marvel Studios
Модель Авар Одьянг в образі Balmain, створеному як інтерпретація дизайнів Рут Картер для фільму "Чорна Пантера" від Marvel Studios

Один із костюмів Рут Картер у кіновсесвіті "Чорної Пантери"
Один із костюмів Рут Картер у кіновсесвіті "Чорної Пантери"

Картер згадує: "Коли Чедвік Боузман уперше приміряв костюм, це був неймовірний момент. Він випромінював силу — я не могла стримати емоцій: Чорна Пантера стояв просто в моєму офісі". Втім, костюм довелося вдосконалити. "Ми додали деякі елементи, щоб у ньому було зручніше рухатися, та спеціальний механізм для маски. Це був складний, але важливий процес", — говорить Картер. Така ж увага до деталей була і в костюмах Дора Мілаж — жіночої гвардії Ваканди. Один із цих образів демонструє модель Авар Одьянг, яка позує в образах-інтерпретаціях авторства Олів’є Рустена з Balmain для Vogue World: Hollywood.

"Орландо", 1992

"Я створила чимало костюмів для багатьох фільмів, але в "Орландо" у мене була найбільша свобода дій", — каже Сенді Павелл, триразова володарка премії "Оскар" і лауреатка BAFTA. Стрічка режисерки Саллі Поттер з Тільдою Свінтон у головній ролі — це приклад того, як костюми у кіно можуть передавати філософію часу. "Ми не прагнули стовідсоткової точності, але хотіли передати настрій епохи", — каже Павелл.

Джулія Нобіс у костюмі, створеному для фільму "Орландо"
Джулія Нобіс у костюмі, створеному для фільму "Орландо"

Образ від Valentino Haute Couture відтворює подорож Орландо крізь час — від епохи Єлизавети І до 1990-х
Образ від Valentino Haute Couture відтворює подорож Орландо крізь час — від епохи Єлизавети І до 1990-х

Свінтон зіграла роль й у створенні вбрань для Орландо. "Я не можу створювати костюм, не знаючи, хто його носитиме. Це не просто одяг — це частина персонажа, — додає Павелл. — Я відчуваю загальний настрій, розумію, яким може бути образ. Йдеться не лише про зовнішність чи колір, а про те, як людина себе поводить, як рухається, як тримається. Її думка справді важлива, адже ми разом створюємо персонажа. Я не просто вдягаю людей чи роблю їх гарними для вечора — я допомагаю повірити в героя".

"Едвард Руки-ножиці", 1990

"Образ Едварда народився на вулицях Нью-Йорка", — каже Коллін Етвуд, чотириразова володарка "Оскара" за дизайн костюмів до фільмів Тіма Бертона. Вона пояснює, що костюм культового персонажа сформувався з матеріалів, які можна було знайти в нью-йоркських торгашів на Канал-стріт і Орчард-стріт — місцях, де вони продавали залишки шкіри, ремені, металеві деталі, старі інструменти. Саме з цих речей і народилася ідея створити образ героя, ніби зібраного з різних уламків і частин, — поєднання бандажа, практичності та вікторіанського стилю.

Модель Анок Яй у неймовірно складному й ефектному костюмі, створеному Коллін Етвуд для темної романтичної фантазії Тіма Бертона
Модель Анок Яй у неймовірно складному й ефектному костюмі, створеному Коллін Етвуд для темної романтичної фантазії Тіма Бертона

Образ від McQueen авторства Шона Макгірра у співпраці з Етвуд зберігає готичну драматичність оригіналу — з безліччю ременів, пряжок і розірваних фактур
Образ від McQueen авторства Шона Макгірра у співпраці з Етвуд зберігає готичну драматичність оригіналу — з безліччю ременів, пряжок і розірваних фактур

"Едвард — це продукт уяви Тіма, — розповідає Етвуд. — Я завжди кажу, що Тім "малює людей": у нього є безліч ескізів дивовижних створінь, які живуть у його уяві роками. Саме ці малюнки й стали для мене відправною точкою у створенні образу Едварда". Для Vogue World: Hollywood Етвуд створила нову версію костюма містера Руки-ножиці, у якій знялася Анок Яй. Модель також з’явилася в інтерпретації образу від Шона Макгірра з McQueen.

"Одного разу в… Голлівуді", 2019

Аріанн Філліпс спеціалізується на костюмах у фільмах, заснованих на реальних історіях. Вона працювала над образами Боба Ділана і Джонні Кеша у "Переступити межу", а також створила костюми Шерон Тейт у стрічці Квентіна Тарантіно "Одного разу в… Голлівуді".

Пальто, сумка та туфлі на платформі від Marc Jacobs відтворюють костюм Аріанн Філліпс, створений для Марго Роббі у ролі Шерон Тейт, з максимальною точністю та повагою до оригіналу
Пальто, сумка та туфлі на платформі від Marc Jacobs відтворюють костюм Аріанн Філліпс, створений для Марго Роббі у ролі Шерон Тейт, з максимальною точністю та повагою до оригіналу

"Я хотіла якнайправдивіше відтворити образ Шерон, — розповідає Філліпс. — Зрештою, вона була справжньою іконою стилю 1960-х". Пальто з екошкіри пітона, яке Шерон Тейт у виконанні Марго Роббі носить на вечірці в Playboy Mansion, зробили за зразком оригінального виробу Ossie Clark, у якому акторка з’явилася на лондонській прем’єрі фільму "Дитина Розмарі" 1968 року. Сама Аріанн Філліпс колекціонує роботи Ossie Clark. "Шерон і Роман Поланскі у 1960-х жили в Лондоні — в розпал періоду, коли Карнабі-стріт стала осередком молодіжної культури, моди й свободи самовираження", — розповідає Філліпс. Саме там зародився стиль Swinging London — яскрава, смілива, експериментальна мода, яку зробили відомою дизайнери Мері Квант і Ossie Clark, а також зірки на кшталт The Beatles, The Rolling Stones і Твіггі. Для події Vogue World: Hollywood Квентін Тарантіно люб’язно погодився дати в оренду оригінальне пальто з фільму, а Marc Jacobs представить його точну реконструкцію.

Кендалл з’являється у оригінальному образі, створеному Аріанн Філліпс для гучної стрічки Квентіна Тарантіно
Кендалл з’являється у оригінальному образі, створеному Аріанн Філліпс для гучної стрічки Квентіна Тарантіно

"Великий Гетсбі", 2013

Австралійська художниця з костюмів Кетрін Мартін — друга жінка в історії після Едіт Гед, яка здобула одразу два "Оскари" за один фільм — у категоріях за дизайн костюмів і роботу художника-постановника. Вона повторила це досягнення двічі: вперше — у 2002 році за "Мулен Руж!", а вдруге — у 2014-му за "Великого Гетсбі". Її унікальний талант поєднувати історичну точність із сучасною візуальністю зробив обидві стрічки впізнаваними за їхніми костюмами, що фактично визначили естетику кіно своєї епохи.

Темніша сторона Дейзі — у виконанні Miu Miu
Темніша сторона Дейзі — у виконанні Miu Miu

"Баз хотів, щоб костюми були засновані на реальних силуетах, фактурах і тканинах 1920-х, але водночас мали сучасний вигляд, — каже Мартін. — Він не хотів старого Нью-Йорка в сепієвих тонах. Він хотів відтворити місто, яке було яскравим, чуттєвим, живим — таким, яким його бачили Зельда й Скотт Фіцджеральди або будь-хто з персонажів роману". На створення костюмів Мартін надихнули модні ілюстрації тієї епохи. Вона віддала перевагу формі, а не точній історичності. Найяскравіший спогад Мартін з часів роботи над фільмом — співпраця з Міуччею Прадою, яка допомогла переосмислити стиль 1920-х для сучасної аудиторії. Для Vogue World Hollywood Прада створила нове бачення Дейзі — у вигляді сукні Miu Miu, натхненної епохою джазу.

Модель Мона Тугаард у ролі мрійливої Дейзі Б’юкенен у сукні Prada, переосмисленій Міуччею Прадою та Кетрін Мартін для фільму База Лурмана
Модель Мона Тугаард у ролі мрійливої Дейзі Б’юкенен у сукні Prada, переосмисленій Міуччею Прадою та Кетрін Мартін для фільму База Лурмана

Photo: Ethan James Green
Style: Alex Harrington
Hair: Jimmy Paul
Makeup: Kabuki
Manicure: Yuko Tsuchihashi
Tailoring: Hailey Desjardins
Production: Tann Services
Set Design: Julia Wagner

За матеріалом vogue.com

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.