Король плісування: що треба знати про дизайнера Іссея Міяке
- Захід VS Схід. Багатошаровість і вільний крій японського одягу поєдналися з комфортом американського стилю та європейською індивідуальністю. Перша колекція Міяке складалася з трикотажних майок із зображенням Джиммі Гендрікса й Дженіс Джоплін, що були подібні до тату "якудзи".
- Лібералізм. У середині 70-х не в останню чергу популярність дизайнерові приносять незвичайні локації для показів: гаражі, басейни та дорожні естакади. В Японії його колекцію представляють тільки чорношкірі моделі, а в 90-х — манекенниці після 60 років. Такими прийомами Міяке впродовж усього свого шляху намагався боротися з будь-якими обмеженнями у світі моди.
- Piece of cloth. Теорія Міяке, що будь-який одяг — це єдиний шматок тканини, який у розкладеному вигляді має сувору геометричну форму. Основою його силуету завжди був прямокутник, який за допомогою правильного драпування, прорізів і потрібних деталей, на зразок рукавів, легко перетворювався на багатофункціональний та універсальний одяг.
- Свобода. Для Міяке свобода завжди була основою філософії одягу, тому для дизайнера було важливо, щоб у процесі носіння одяг трансформувався під свого господаря й не обмежував його рухів.
- Наука. Одяг японець робив із чого завгодно — гуми, пластмаси й паперу, створюючи водночас у власній лабораторії високотехнологічні тканини для нових колекцій. У 2010 році Міяке випустив одяг з тривимірними принтами, що в разі нанесення на рівну поверхню, створює ефект об’єму.
- Турбота про природу. Бутик однієї з ліній його бренду під назвою Issey Miyake Pleats Please повністю алюмінієвий і створений з переплавлених деталей старих автомобілів, а власне лінія присвячена вивченню плісування в сучасній моді та його поведінки на різних матеріалах.
У 1999 році Міяке показав останню повноцінну колекцію і передав справи своєму синові Наокі Такідзаві, а сам зосередився тільки на роботі в лабораторії, досліджуючи тканини й технології для створення моди майбутнього. Починаючи з 2008 року, дизайнер захопився архітектурою й мистецтвом, працюючи над будівництвом будівлі в Токіо для всіх шанувальників моди.