До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Чому екологічний підхід досі не застосовується на тижнях моди?

Усі головні Тижні моди та їхні учасники у 2020 році поставили екологічність на порядок денний. Однак, як показав час, вони зробили це поза подіумними шоу. У Лондоні Institute of Positive Fashion Британської ради моди прагне зробити Велику Британію піонером циркулярної модної економіки. У Нью-Йорку Рада модельєрів Америки організувала заходи, присвячені екологічності між показами. Однак прихильники сталого розвитку зазначають, що модній індустрії треба робити набагато більше, щоб змінити систему.

Peter Do весна-літо 2023Peter Do весна-літо 2023

Головна мета будь-якого модного шоу полягає в тому, щоб продемонструвати колекції баєрам і визначити попит на ті чи інші речі. Та й не все з того, що демонструється на подіумі, врешті потрапляє до крамниць. Однак прогнозування — недосконала наука, і майже всі бренди та ритейлери мають певну кількість непроданих товарів наприкінці кожного сезону. Ба більше, використання модних шоу для демонстрації нових колекцій так часто, як це роблять бренди, спонукає клієнтів купувати нові речі й переконує їх у неактуальності одягу попереднього сезону.

Реклама

Упродовж останніх років деякі бренди експериментували з альтернативними й екологічними матеріалами, або ж відшивали колекції з перероблених тканин. Наприклад, для сезону весна-літо 2023 бренд Botter використав волокна з водоростей і ламінарії, Balmain — бананові волокна, Peter Do — альтернативу шкірі від бруклінської компанії Tomtex. Collina Strada для нової колекції переробив власний старий одяг, а Maryam Nassir Zadeh показав колекцію, виготовлену з невеликих клаптиків тканини.

Balmain весна-літо 2023Balmain весна-літо 2023

Дедалі більше брендів експериментують з такими матеріалами, як перероблена бавовна та шкіра, виготовлена з грибів, щоб зменшити обсяг власного виробництва. Однак колекції з такої сировини частіше випускають у вигляді капсул, щоб здобути увагу споживачів, які дотримуються принципів екологічного розвитку й не надто зважають на швидкоплинні тенденції.

Botter весна-літо 2023Botter весна-літо 2023

Наразі немає чіткого плану щодо того, який вигляд могло б чи мало б мати модне шоу, аби чіткіше інтегрувати та транслювати екологічний підхід, і це не випадковість. Бізнес-моделі брендів побудовані так, аби постійно продавати нові товари, а покази є ключовим способом, за допомогою якого компанії підтримують цю машину в роботі. Саме тут критики бачать можливість для індустрії застосувати свій найбільший актив — креативність — і через експерименти знайти нові методи та підходи, які спрацюють. Одним зі способів для брендів може бути докладна інформація про екологічність нового матеріалу в нотатках до шоу або пошук інструментів для інтегрування повідомлень про вплив моди на планету або про те, що вони роблять задля пом’якшення такого впливу.

Collina Strada весна-літо 2023Collina Strada весна-літо 2023

В індустрії мають з’явитися нові бізнес-моделі, які скорочують виробництво та споживання товарів. Скажімо, кілька речей у колекції можуть бути доступні лише на замовлення або в оренду. Потенційні сценарії для розвитку безмежні. Головне — почати. Індустрії треба дуже швидко змінити систему й використовувати Тижні моди як важливий інструмент для трансформації.

Ми живемо в часи різких кліматичних змін. Ми всі спостерігаємо за пожежами, таненнями льодовиків, вимиранням рослин і тварин у всьому світі. І щосезону повертатися на подіум з думкою про те, наскільки коротка має бути спідниця чи де зробити виріз на топі, — легковажно. Модні бренди мають працювати над тим, щоб зробити індустрію екологічнішою.

Maryam Nassir Zadeh весна-літо 2023Maryam Nassir Zadeh весна-літо 2023

Не следуй за модой — ощущай её

Подписаться

Еще в разделе

Популярное на VOGUE

Продолжая просмотр сайта, вы соглашаетесь с тем, что ознакомились с обновленной политикой конфиденциальности и соглашаетесь на использование файлов cookie.