Буковинський кептар і гуцульський сердак: все про костюми Kalush Orchestra на "Євробаченні – 2022"
Український гурт Kalush Orchestra переміг у пісенному конкурсі "Євробачення" з великим відривом, здобувши рекордний 631 бал загалом від міжнародного журі та глядачів. На сцені українські музиканти продемонстрували не тільки нестримну енергію й харизму, а ще й самобутні костюми з народними деталями, що підкреслюють багатогранність сучасної української культури.
Українських музикантів багатотисячний зал у Турині зустрічав з оваціями стоячи – саме Україні букмекери цього року прогнозують перемогу. Kalush Orchestra представили на "Євробаченні" свій запальний гіт Stefania, присвячений мамі лідера гурту Олега Псюка. Віра та відданість своєму, рідному – це взагалі одна з особливостей гіп-гоперів Kalush, які назвали свій гурт на честь рідного міста Олега Псюка – Калуша – давнього промислового містечка на Івано-Франківщині, неподалік Карпат. Отже, материнство, українська земля та її енергія стали ключовою темою ефектного номера, що українська команда підготувала для "Євробачення".
"Основний меседж постанови — материнська любов, що відроджує всесвіт та дарує життя, – розповідає Олексій Жембровський, режисер-постановник виступу України на "Євробаченні-2022"в Турині (компанія "Friends Production"). – Ми взяли за основу масштабний образ матері: космічної, що дає життя всьому на землі; фізичної, що народжує та піклується про своїх дітей; духовної — що захищає, оберігає та надихає. Через виконавців та символічні елементи ми сплітаємо багатогранний мальовничий орнамент Української душі й транслюємо енергію нашої Землі на весь світ. В постанові кожним звуком, символом, елементом ми показуємо незламну та квітучу силу духу нашого народу".
Образи Kalush Orchestra підживлюють цю ідею: музиканти вийшли на сцену в костюмах, які містять елементи народного одягу в поєднанні із сучасними деталями, що показує багатогранність української культури. В умовах, коли Україна дає відсіч російським окупантам та є однією з головних тем сьогоднішнього новинного порядку денного, такий меседж має дуже сучасний вигляд. Всі костюми були розроблені спеціально для шоу.
Для Олега Псюка вибрали автентичний святковий кептар початку XX століття з Буковини (Чернівецька область), густо розшитий бісером. Його сорочка — сучасна стилізація української вишиванки, а хустина — традиційний аксесуар українців, який носили як дівчата, так і хлопці. Ну, а незмінним акцентом образу стала рожева панама Олега Псюка — знаковий елемент гурту Kalush.
Автентичний гуцульський стрій початку XX століття продемонстрував музикант Тимофій Музичук (він грає на сопілці та співає приспів). "Саме так 100 років тому вдягалися українські гуцули — одна з найдавніших українських етнічних груп, що мешкає в Карпатах, – розповідає Олексій Жембровський. – Зокрема, одяг Тимофія притаманний Верховинському району Івано-Франківської області (нині селище має назву Верховина). До 1962 року селище мало назву Жаб’є. Іван Франко називав його гуцульською столицею".
Сердак Тимофія автентичний, а на його плечах можна було помітити колекційну автентичну тайстру (сумка) початку XX століття з Буковини. А ось сорочка й черес Тимофія — точні репліки стародавніх речей. До речі, сам Тимофій Музичук – волинянин, учасник кількох етногуртів.