Чому весь світ божеволіє за серіалом "Розрив"
Серіал "Розрив/Поділ" (Severance) став найпопулярнішим в історії стримінгової платформи Apple TV+. Він полюбився багатьом глядачам ще у 2022-му році, коли вийшов перший сезон цієї антиутопічної історії, але вихід другого сезону у 2025-му перевершив всі очікування. Тільки в США "Розрив" зібрав 589 мільйонів хвилин перегляду, а також встановив рекорди у Великій Британії, Канаді, Бразилії, Австралії, Німеччині і Франції. Розповідаємо, у чому феномен "Розриву", детальніше.

"Розрив" — американський науково-фантастичний трилер, створений Деном Еріксоном, Беном Стіллером та Аойфом МакАрдлі. Серіал розповідає про працівників компанії Lumon Industries, які добровільно погодилися на хірургічну процедуру, що поділяє їхні спогади на робочі й домашні. Цікаво, що шоураннер проєкту Ден Еріксон вигадав "Розділ", ґрунтуючись на особистому досвіді. Колись він працював на виробництві дверей і так не любив цю роботу, що одного разу задумався: було б непогано, приходячи додому, нічого не пам'ятати про ці вісім годин.
Фактично в кожному тілі головних героїв живуть дві особи, але настає момент, коли один із тих самих "розділених" співробітників Марк поступово розкриває мережу змови з обох сторін. У другому сезоні четвірка колег продовжує боротися за свої права та розслідувати секрети компанії. Критики спочатку оцінили другий сезон в ідеальні 100% на Rotten Tomatoes (зараз оцінка знизилася до 96%). Чому ж серіал став настільки популярним і резонансним?

Новий техносвіт
Однією з причин популярності саме другого сезону "Розриву" називають правильний час, який співпав зі стрімким політичним злетом компаній-техномагнатів, які все активніше диктують свої правила та намагаються своєю корпоративною культурою впливати на співробітників. Перші серії "Розриву" вийшли якраз наприкінці січня 2025-го, коли Дональд Трамп вступив у свої президентські обов'язки і запросив у команду реального техномагната Ілона Маска, надавши йому майже необмежені повноваження. Паралелі та асоціації стали напрошуватись у глядачів самі собою, привертаючи все більше уваги до шоу.
Сила візуалу
Ще одна сильна сторона серіалу "Розрив" — це його візуал, який захоплює з перших хвилин перегляду. Операторка Джесікі Лі Ганьє, яка знімала більшість епізодів, нерідко звертається до такого прийому, як верхні плани в мінімалістичних інтер'єрах Lumon. Глядач бачить ідеальну чисту картинку, часто дзеркально-симетричну, начебто він за допомогою камери стеження контролює кожен крок головних персонажів під час їх перебування в офісі. А ось перехід від однієї субособистості до іншої візуально підкреслюється за допомогою ефекту вертиго, коли камера фізично віддаляється від актора і одночасно наводить на нього зум.

Інтер'єри корпорації Lumon у свою чергу натхненні модерністською архітектурою та дизайном другої половини XX століття, насамперед проєктами американського архітектора Ееро Саарінена. Також художник по костюмам "Розриву" Джеремі Хіндл звертався до таких відомих об'єктів, як технічний центр General Motors чи навіть штаб-квартира Французької комуністичної партії. Остання надихнула Хіндла додати у кадр лаконічний зелений килим.

Самоіронія
Користувачі соціальних мереж також відмічають долю самоіронії в "Розриві", яка робить серіал ще більш привабливим. Історія, яка висміює корпоративний світ, створена однією з найбільших корпорацій світу — Apple. "Коли корпорації самі себе критикують, вони нейтралізують будь-яку зовнішню критику", — пише один із користувачів Reddit в обговоренні під назвою "Apple і Lumon страшно схожі".

Креативна реклама
Додаткову увагу команда "Розриву" змогла привернути і за допомогою креативної реклами. По-перше, напередодні прем'єри на Центральному вокзалі Нью-Йорка збудували прозорий павільйон, який повторював декорації офісу Lumon. Кожен перехожий міг подивитися на ті самі офісні будні головних героїв. Навіть топменеджер Apple Тім Кук взяв участь у промо нового сезону — в одному з роликів він з'явився в образі "розділеного" співробітника Lumon, який одягає бейдж, спускається в підземний офіс і "перемикається" у свою нову субособистість.
Остання ініціатива Apple TV+ — гра для фанатів "Розділу", де потрібно сортувати таємничі числа, на зразок того, як це роблять у серіалі "розділені" працівники у Lumon Industries.
Вихід останньої серії другого сезону "Розділу" – 21 березня 2025.