До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

6 найцікавіших виставок травня в Києві та Львові

Серед виставок травня ми обрали декілька, які не можна пропустити. Це зворушливий проєкт фотографа Саші Маслова "Святі", масштабна історична виставка "Протагоністи" в Українському Домі, експозиція славнозвісного Арсена Савадова та ще кілька яскравих подій.

"Святі". Виставка Саші Маслова

з 26 квітня до 29 травня, The Naked Room

Реклама

Персональна виставка одного з найуспішніших українських фотографів у світі Саші Маслова, постійного автора The New York Times, The Washington Post, The Wall Street Journal. "Святі" присвячені українцям, які боролися та борються за нашу незалежність та є зворушливою присвятою справжнім героям.

"Це портретний проєкт, — коментує Саша Маслов. — Він не покаже біль і жорстокість війни. Ця серія — тиха данина українцям. Від висвітлення цього вторгнення мені хочеться кричати. Тож "Святі" — мій крик, який став гімном. Щоб вшанувати втрачені та відзначити врятовані життя. Щоб висловити подяку. Святим, що рятують Україну".

"Протагоністи. Живописний заповідник/Паризька комуна"

травень-червень, Національний центр "Український Дім"

Фото: Український Дім

Український Дім продовжує тримати планку інституції, яка робить історичні виставкові проєкти під час повномасштабної війни. Після гучної експозиції мисткині-шістдесятниці Алли Горської Український Дім звертається до періоду кінця 1990-х років в українському мистецтві та представляє виставку, що досліджує два яскраві феномени 1990–2000-х років — "Паркомуна" і "Живописний заповідник". Художники цієї генерації висували на перший план індивідуальність і творчу свободу, ламаючи стереотипи та норми радянської псевдоестетики. Конкуруючи у творчому новаторстві, сприяли формуванню засад сучасного українського мистецтва.

"Колекція. Арсен Савадов"

з 25 квітня до 31 травня, Dymchuk Gallery

Автор Арсен Савадов, фото Dymchuk Gallery

Виставка класика українського трансавангарду Арсена Савадова представляє роботи з фотопроєктів "Донбас-Шоколад" та "Ангели". Серія "Донбас-Шоколад" з приблизно ста фото була відзнята у співавторстві з Олександром Харченком у 1997 році в місті Горлівка Донецької області, яке з 2014 року перебуває під окупацією. Для знімань проєкту були залучені шахтарі та кілька моделей; знімальна група з технікою та реквізитом спускалася у шахти на глибину до 1500 метрів. Образи шахтарів у балетних пачках, символи радянського устрою, є частиною нової міфології автора, який зіштовхує і поєднує різні історичні й мистецькі явища.

Серія "Ангели" налічує понад десяток робіт і була відзнята у 1997–1998 роках на Чорному морі в Криму, окупованому і анексованому в лютому 2014 року. Сюжетом цієї серії є історія про ангелів, скинутих з небес на світанку посеред пустельного узбережжя.

"Японія. Очима і серцем"

з 24 квітня до 30 червня, Музей історії міста Києва

Фото: Музей історії міста Києва

В особливий для всіх японців період цвітіння сакури Музей історії міста Києва презентує виставковий проєкт, присвячений Японії — її унікальній природі, культурі та дивовижним людям. Експозиція складається з двох частин. По-перше, на виставці можна буде побачити близько 20 робіт японської пейзажної графіки з колекції Музею історії міста Києва, що їх у 1978 році столиці подарувало місто Кіото разом із Асоціацією художників школи Нанга. А по-друге — понад 100 світлин відомої української фотографки Вєри Бланш, яка нині тимчасово перебуває в Японії.

"Пам’яті тої, що пам’ятає"

з 11 травня до 8 вересня, Jam Factory Art Center, Львів

Павло Маков, "Маріуполь, мальви (кольорова вкладка з Абракадабри)", 2023

Новий львівський артпростір Jam Factory Art Center спільно з кураторками Лізаветою Герман та Марією Ланько представляють виставку "Пам’яті тої, що пам’ятає", яка обʼєднала роботи художниць та художників з України, країн Східної Європи та Центральної Азії, створені у проміжку між 1950-ми та 2024-м роком. Виставка досліджує питання пам'яті та ідентичності.

Прологом дослідження та осердям експозиційної оповіді стала історія життя і творчої практики української художниці Аліни Ламах (1925–2020), яку знають насамперед як дружину художника Валерія Ламаха, відомого монументаліста, ключової постаті покоління шістдесятників. Нерозказана історія Аліни Ламах дала імпульс до роздумів над ключовими для майбутньої виставки питаннями: чи можна говорити про практику збереження пам’яті про не-своє мистецтво як про самостійний художній проєкт?

VER SACRUM

з 25 квітня до 14 липня, "Я Галерея Пентхаус", Львів

Галерист та куратор Павло Гудімов відкрив у Львові новий простір "Я Галерея Пентхаус", а точніше — "Пентхаус колекціонера в будинку Векслера". Нова галерея розташувалася в вишуканому особняку, спроєктованому Фердинандом Касслером і побудованому 1910 року на вулиці, яка сьогодні носить назву Зелена. Павло Гудімов зауважує, що ця галерея — не типовий виставковий простір, а місце для нового досвіду. "Тут мистецтво, історія, предмети і дизайн, сама атмосфера і підйом на останній поверх історичного будинку — просто до дверей нового галерейного простору — є певним досвідом, який захочеться пережити неодноразово".

Перша виставка отримала назву Ver Sacrum ("Весна священна"). Саме так називався заснований у 1898 році часопис Віденського сецесіону: у ньому розповідали про нові експозиції, які організовували в сецесіоні та запрошували різних художників, які творили кожне нове число видання. В експозиції однойменної виставки в "Я Галерея Пентхаус" показують графіку з цього журналу та самостійні твори його художників у діалозі з сучасним мистецтвом.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.