КУПИТИ КВИТКИ

Як епідемія коронавірусу змінила ринок весільних суконь

Ні для кого не таємниця, що 2020 рік був важким для багатьох галузей, однак весілля й цивільні церемонії постраждали чи не найбільше. Через заборони й обмеження велелюдних зібрань мільйони пар у всьому світі вирішили відкласти свою особливу дату щонайменше до 2021 року. У підсумку це призвело не тільки до скорочення кількості проведених церемоній, а й справжньої кризи у весільному світі. Якщо модні доми й роздрібні ритейлери стикнулися зі зниженням попиту на нові речі, то дизайнери весільного вбрання побачили перспективу цілковитого браку клієнтів.

"Це був найважчий рік у моєму професійному житті, і з погляду бізнесу він був жахливим", — каже лондонська дизайнерка весільних суконь Чарлі Брір. Навесні 2020 року почали надходити відмови. Тоді дизайнерка, відома своїми сучасними сукнями й костюмами, мала дизайн-студію, але не мала офіційної крамниці. Через це її 10-річний бізнес не відповідав вимогам держави для відшкодування збитків. "Нам не надали жодної допомоги, і ми дійсно зазнали краху. Це сталося з багатьма ательє, які перебували в подібній ситуації".

Реклама.

Як і Брір, дизайнерка весільних суконь з Котсуолдса, Саванна Міллер також зазнала колосальних збитків — у квітні 2020 року було скасовано весільні виставки в Барселоні та Нью-Йорку. "Більшість наших глобальних ритейлерів приїздить на ці вставки, тому ми втратили наш гуртовий бізнес на рік", — розповідає дизайнерка. Тим часом Валентина Аво, яка продає власне авторське кутюрне вбрання в усьому світі, спостерігала скорочення замовлень і зупинення виробництва. "Врешті-решт, цього року в мене вийшло заміж усього три наречені, тоді як зазвичай їх було від 20 до 30 осіб", — розповідає вона.

Дизайнерка Валентина Аво

Заскочені перспективою втрати доходів, три дизайнерки — всі вони матері маленьких дітей — зуміли швидко адаптуватися до нових умов. Брір вдалося зняти фільм про її нову колекцію до закриття й надіслати його головним ритейлерам зі зразками тканин. Вона також зменшила обсяг мінімального замовлення вдвічі, щоб допомогти своїм роздрібним партнерам. "Ми зазнали удару, але принаймні вистояли", — каже вона. Міллер вдалося якимось дивом зробити те ж саме, і вона почала продавати сукні через Zoom: "Те, що я роблю, здебільшого стосується тканини й того, як вона лягає до тіла, тому мені потрібні були рухомі зображення суконь". Дизайнерка Аво почала створювати прет-а-порте колекції, щоб її наречені мали вибір у найстисліші терміни.

Виготовлення суконь під замовлення зазвичай триває сім місяців — від початкової консультації до остаточного примірювання. Через нові реалії деякі наречені стали виходити заміж дуже стрімко, що зумовило потребу мати готові весільні сукні. Багато дизайнерів стали зважати на це, включно із засновником весільного салону Kosibah Creations Ємі Осункоя. "Ця ситуація змусила мене зрозуміти, що ви маєте тримати все під контролем, на відстані одного натиснення кнопки", — каже дизайнер телефоном з Нью-Йорка. "Світ змінився, і з такою кількістю невідомого я хотів створити колекцію, яка б віддзеркалювала нову реальність... колекція прет-а-порте знайшла відгук".

Дизайнер високої моди Гаурав Гупта, який має клієнтів у Лондоні, Нью-Йорку й Парижі, а також у його рідній Індії, також уперше вдався до електронної комерції в стилі демі-кутюр, "щоб нашим клієнтам було зручно зайти в онлайн і купити товар". Пристосовуються до нових реалій і дизайнери прет-а-порте. "Мати в наявності речі, доступні для швидкої купівлі, буде дійсно важливо в новому році", — переконана Брір, яка планує у 2021 році щомісяця випускати найпродаваніші силуети.

Попри те, що у 2020 році головним правилом гри була гнучкість, Брір, як і її колеги-дизайнери, нові формати взаємодії з клієнтами, зокрема диджитал-консультації, вважає дуже корисними. "Віртуальна зустріч до приходу клієнта береже ваш час", — каже дизайнерка. "Ви також можете побачити наречену „без маски" і ближче познайомитися". Аво погоджується із ситуацією щодо "маски", яку кожна наречена надягає у весільному салоні, і додає, що, коли "наречена зазвичай приходить на зустріч із друзями й сім’єю, з нею важко по-справжньому поговорити, тому проведення онлайн-консультацій було дійсно слушним!"

Осункоя виявив, що люди, які ведуть переговори через екран, більше зосереджуються на тому, що вони роблять і чого не хочуть. Гупта вважає, що відеодзвінок "насправді дуже особистий момент". Такої ж думки й Міллер, якій часто не вдається зустрітися з усіма своїми клієнтами віч-на-віч: "Це забезпечує інтимний момент, коли клієнт може зустрітися наодинці з дизайнером".

Весільна сукня Savannah Miller з колекції осінь-зима 2021/2022

Pinterest оголосив 2021 рік роком "мінімалістського шлюбу". Натомість дизайнери пророкують іншу тенденцію, яка стосується заходів і вбрання. "Я думаю, що насправді цей рік буде протилежністю тиші", — сміється Міллер. Брір погоджується: "За іронією долі люди, здається, менше дбають про бюджет і більше про настрої. Це матиме сплеск серед людей, які захочуть бути сміливими". Аво припускає, що люди захочуть "зробити ставку на максималізм з новим акцентом на гламур замість мінімалізму".

Гупта, який славиться своїми мудрими й екстравагантними сукнями (а останнім часом і відповідними масками на обличчя), також пророкує тенденцію до максималізму. "Люди не витрачають грошей на розкішні весілля, тому прагнуть, щоб драма й кутюр були для себе, — каже він. — Крім того, індійська культура щедра, і ми любимо веселитися й хвалитися! Ми хочемо, щоб все було під промінням сонця!"

Весільні сукні Kosibah Couture

Дизайнер Ємі Осункоя тим часом віщує вишукану деталізацію й появу охочих виділитися віртуально. "Оскільки фотографія й відео посідають тепер пріоритетні позиції на весіллі, люди надаватимуть більше уваги деталям і викладатимуться на всі сто, — каже він. — Раніше люди могли менше перейматися сукнею, однак нині всі глядачі перебувають у „віртуальному front row", а отже сховатися нікуди". Брір також погоджується із цим. "Ви, можливо, матимете менше запрошених, але найважливіше — гарний альбом і зображення в Instagram, окрім людини, за яку ви виходите заміж", — сміється дизайнерка. Міллер і Гупта думають, що всю увагу буде знову зосереджено на автентичності. "Причина, через яку авангардні бренди процвітають, а не просто виживають, полягає в тому, що люди вибирають оригінальність у дизайні", — каже Гупта.

Цей оптимізм поділяють усі дизайнери. "Я не думаю, що любов кудись зникне, тому весільна індустрія досить безпечна, але це ще належить з’ясувати", — каже Міллер. Аво вирішила не "просто сидіти й сумувати — ми всі маємо знайти способи вдосконалюватися й рости", тоді як Брір весь час шукає "нові форми". "Багато в чому це був прекрасний досвід створення команди", — каже Гупта. А Осункоя впевнений, що 2020 рік сприяв розвою його власній творчості. "Я з оптимізмом дивлюся в майбутнє, — каже він. — 2021 рік буде чудовим. 2022 рік — ще кращим".

За матеріалами vogue.co.uk

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.