Цього року ім’я Барбі у всіх на вустах. І недарма режисерка Ґрета Ґервіґ вирішила присвятити знаменитій ляльці свій фільм. Марго Роббі перевтілиться в Барбі, а Раян Ґослінг — у Кена. Після цього оголошення індустрія моди підкорилася новій тенденції — Barbiecore, яка полягає в простому носінні рожевого кольору з голови до ніг. І в 2023 році вона, схоже, сповнена рішучості дотримуватися своїх основних позицій. З цієї нагоди vogue.ua розшифровує вплив Барбі на моду.
Народження Барбі
Для Барбі все почалося в 1959 році, коли американка Рут Гендлер попросила свого чоловіка (який був ніким іншим, як співзасновником Mattel) випустити новий прототип ляльки. Барбі є прикладом модної ляльки зі стрункою фігурою, на підборах та у сексуальному одязі. Пізніше Рут Гендлер пояснить, що вона хотіла уявити ляльку за своїм образом, тобто незалежну та далеку від кліше матері-домогосподарки 1950-х років. Цей момент сприймався як революційний аж до 1970-х, коли її почали критикувати за прославлення нездорового жіночого ідеалу та небезпеки для молодих жінок. Лише у 2016 році компанія вибрала інклюзивніший меседж та запропонувала інші типи фігури та кольору шкіри. За шістдесят років після свого створення Барбі залишилася культовою лялькою завдяки постійному переосмисленню протягом десятиліть. Особливо в модному плані.
Вплив Барбі на моду
Ікона попкультури Барбі, починаючи з 1980-х років, одягалася в образи великої кількості дизайнерів, зокрема Yves Saint Laurent, Hermès і Comme des Garçons. Але вона також і сама надихнула кілька колекцій. Найбільш знаковою залишається колекція Джеремі Скотта, який для показу весна-літо 2015 змінив характеристики ляльки, щоб додати їх у свій гардероб. Лінійка була наповнена цукерково-рожевими, платиновими перуками, ультраобтислими мініспідницями і чохлами для телефону у формі дзеркала. "Ми з Барбі дуже схожі. Вона — ідеальна муза для дизайнера: у неї була будь-яка робота, яку тільки можна собі уявити, наряд для будь-якого випадку, вдень чи вночі, зібраний у чудовому стилі. Але я не забуваю, що Барбі — це іграшка", — прокоментував Джеремі Скотт The Guardian у 2015 році.
Повернення завдяки Ґреті Ґервіґ
Барбі знову зʼявилася у світлі софітів — цим ми зобов'язані перш за все Ґреті Ґервіґ, яка цього року присвятила знаменитій ляльці фільм. Публікація перших зображень Марго Роббі та Раяна Ґослінга в образах Барбі та Кена вражає, адже схожість між акторами та ляльками досить вдала. Вони однаково відтворюють характерні риси: платиново-світле волосся, а також спортивний силует у неї та сталевий прес у нього. Деякі образи вже просочилися в Інтернет, і ми можемо сказати, що вони надзвичайно кітчові: від ковбойського вбрання до неоново-рожевого образу та картатої сукні. З релізом, запланованим на 21 липня, і акторським складом, до якого увійшли Дуа Ліпа, Гелен Міррен і Скотт Еванса, фільм Ґрети Ґервіґ обіцяє бути грандіозним.
Barbiecore, версія 2023
Кім Кардаш'ян, Енн Гетевей, Меган Фокс чи навіть Дуа Ліпа одними з перших піддалися повсюдному рожевому тренду під впливом дизайнерів, які продовжують у 2023 році створювати свої колекції з цим яскравим кольором. Навіть чоловіки не залишилися осторонь: варто згадати Тімоті Шаламе та його костюм Thom Browne на попередньому показі "Маленьких жінок", Бреда Пітта чи Еда Вествікa на червоній доріжці у Valentino, бренду, який зробив рожевий колір фірмовим відтінком своєї колекції осінь-зима 2022/2023. Цього року Marine Serre пропонують культову тенісистку Барбі, Versace повертаються до цукерково-рожевої версії жакета, а Courrèges пропонують надзвичайно бажану сукню, що заграє з прозорістю.
Текст: Alexandre Marain
За матеріалами vogue.fr.