Складно уявити собі більш нейтральний і популярний предмет гардероба, ніж проста бавовняна біла футболка. Як і коли зі спідньої білизни вона перетворилася на культову модну одиницю, без якої тепер не обійтися?
Спочатку створена для морських піхотинців, шахтарів і різноробів, скромна футболка ще на початку XX століття була повноцінною спідньою білизною, яку носили тільки під одягом або уніформою. Однак у 1950-ті білосніжній скромнязі вдалося вирватися "в люди". Завдяки акторам Марлону Брандо й Джеймсу Діну, які вперше з’явилися в бавовняних тишотках у фільмах "Трамвай "Бажання", "Дикун" і "Бунтар без причини", футболка стала культовим одягом і навіть формою протесту проти буржуазного святенництва.
За Діном і Брандо стрімко пішли Елвіс Преслі, Джейн Біркін і Жульєтт Греко. Трохи пізніше прилучилися Мадонна, Курт Кобейн, Брук Шилдс, сестри Олсен і ще кілька мільярдів учасників клубу прихильників білих футболок.
Однак бавовняні тишотки тільки на перший погляд однакові, а їхній дизайн не змінювався десятиліттями. Так, наприклад, у 1980-х у моді були величезні майже квадратні футболки, їх носили із зухвало підкоченими рукавами й джинсовими гігантськими безрукавками. І хоча, дев’яності виражені принтами з рок-групами, простих білих моделей також було з надлишком.
Для промоплакатів популярного тоді серіалу "Беверлі-Гіллз, 90210" акторів зняли в білосніжних футболках і джинсах. Дизайнер Карл Лагерфельд 1991 року ризикнув одягнути класичні твідові жакети Chanel зверху на футболки. І вже до середини десятиліття вони набули м’яких форм і силуетів завдяки популярності гранжу та інді-стилістики.
Зараз силует простої білої футболки знову змінився. Вона стала ідеальною базою для будь-якого образу й уже не видається модним протестом, адже прописана в сучасному гардеробі так міцно, що складно уявити, що може загнати її назад у вузький світ чоловічої спідньої білизни. Та й чи потрібно це в епоху простих форм і утилітарного ставлення до моди. Якщо мати достатній запас білих футболок, можна більше не перейматися через свій зовнішній вигляд.