Як ми розучилися носити високі підбори

У березні 2010 року The Guardian випустила інтерв'ю з Крістіаном Лубутеном під назвою: "Як високі підбори підкорили моду" (How Killer Heels Conquered Fashion). У ньому прозвучали зневажливі слова, нещодавно згадані феміністкою Жермен Грір: "Поки феміністки боролися за звільнення жінок, високі підбори захопили світ".

image

Це так, високі підбори справді це зробили. На початку минулого десятиліття поклонялися високим підборам: що вищі то краще. Але через 10 років цей старий заголовок газети вже не має жодного сенсу. Все змінилося. Тепер мода підкорила високі підбори. Як? Завдяки кожному з нас.

Останнє десятиліття ознаменувало зростання популярності спортивного одягу і поширення кросівок: від шоу Chanel от-кутюр 2014 року до виходу лоферів Gucci без задника. А в поєднанні з поколінням жінок, менш строго детермінованого і більше відкритого до різноманітності, що вже говорити про комфорт, десятиліття привело нас до домінування взуття на низьких підборах та плоскій підошві. Згодом високі підбори заховали глибоко в шафи, а нові майже перестали купувати.

"Три або чотири роки тому майже всі бренди продавали туфлі на підборах 12 см, каже креативна директорка Kurt Geiger Ребекка Фаррар-Гоклі. Тепер уже не зустрінеш каблуків, вищих 9 см".

Річ не в тім, що ми більше не любимо модних туфель. Ми просто хочемо, щоб у них було можливо ходити. За останні три роки в Kurt Geiger почали часто випускати так звані "балетки на вихід" або "мініпідбори". Прикрашена камінням або будь-яким іншим декором модель Duchess особливо популярна. Найбільш продаваним взуттям за останні три роки стала модель Otter (капці на плоскій підошві), до якої приєдналася пара Princely мюлі, посипані камінням. "Ці види взуття зараз складають від 60 до 70% нашого асортименту", каже Фаррар-Гоклі.

Хоч ASOS каже, що вони не помітили повного переходу від високих підборів до взуття на плоскій підошві, цьогоріч саме останнє було найпопулярнішим у цього онлайн-магазину, особливо мюлі, туфлі Мері-Джейн і сандалі. "Продажі цих моделей зросли на 86% за річними підрахунками", каже представник ритейлеру.

Навіть туфлі на шпильках самого маестро Крістіана Лубутена (до речі, першою виготовленою парою взуття дизайнера були балетки) стали більш "приземленими". Останнім часом бестселером марки стало взуття на плоскій підошві і на низьких підборах, зокрема кросівки Red Runner, чоботи на середніх підборах Turela і масивні сандалі на середньому каблуці. Якщо кілька років тому підбори висотою 10 см і вищі становили основну частину бізнесу, то каблуки на 8,5 см і нижчі тепер складають майже 65% продажів.

За даними Kurt Geiger, саме молоді клієнти двадцятирічні і молодші визначають цю тенденцію. У Джозі Гарднер, менеджера із закупівель взуття у Selfridges, є аналогічні висновки: "Ми побачили серйозне зрушення в тому, що наші молоді клієнти вибирають нижчі підбори, оскільки висота 7 см стала бестселером. Продажі невисоких підборів збільшилися на понад 45%, і ми виявили, що покупці навіть вибирають культові моделі, як-от Manolo Blahnik Hangisi, на 5,5 см, а не на 10 см".

Джозі Гарднер вказує на зростання сучасних брендів взуття, таких як By Far і Neous додайте A Piedi, Gia Couture Firenze і Grey Matters до цієї категорії, вони стали частиною революції на низьких підборах. "Їхнє мінімалістичне взуття ідеально вписується в гардероб сучасної жінки, каже вона. Низькі підбори зручні, таке взуття легко носити, коли ведеш активний спосіб життя".

Низькі підбори практичніші, зручніші і трендові. "Хоча моє покоління звикло ходити на високих підборах, каже Фаррар-Гоклі, я не думаю, що молодь змириться з відсутністю комфорту". Жасмин Мартін, 18-річна студентка, безумовно, згодна з попереднім оратором. Вона ніколи не носила високих підборів. "Дівчата мого віку, які їх носять, роблять це просто тому, що хочуть мати старший і сексуальніший вигляд, каже вона без захоплення. Більшість місць, куди раніше було прийнято взувати підбори, тепер спокійно ставляться до взуття на низькій підошві, воно стало модним. І, якщо чесно, високі підбори носити просто боляче!"

Популярне на VOGUE