Одяг та аксесуари зі шкіри рептилій мають зухвалий, сміливий та іронічний вигляд. У поводженні з ними головне – дотримуватися балансу.
Американська письменниця Джоан Дідіон, улюблений автор Фібі Файло, в своїй прозі не обходиться без згадки про змій. Так і дизайнери в новому сезоні не можуть пройти повз шкіри екзотичних тварин. Рептилії представлені у всій красі. Монолітні тренчі у Versace і статусні сумки-бокси у Marni з крокодила, черевики з неправдоподібно барвистих змій у Alexachung – мода нового сезону нагадує ошатний серпентарій.
У цій екосистемі речі екзотичного забарвлення працюють як розпізнавальні маркери – за формою плям, насиченості візерунків і щільності прилягання луски на одязі та аксесуарах можна зрозуміти, хто перед нами. Якщо хижа розмальовка під зебру або леопарда – вірна ознака буржуазного духу (за правильного виконання, зрозуміло), то розгадати сенс зміїних і крокодилячих трофеїв складніше. Чого в таких речах більше – холодного естетства чи відвертої усмішки – залежить від того, хто і як їх носить.
Іронізувати у вбраннях зі зміїної або крокодилячої шкіри легко: у них багата історія. Сукні-футляри і мікроспідниці з пітону давно асоціюються з переможним матеріалізмом і ексцентричними смаками нової аристократії. На ринках, які завойовує fashion-індустрія, куртки та сумки з натурального крокодила вважаються пропуском в кращий світ – чим вони більші за розміром, тим краще. Зараз, коли мода стрімко рухається в бік свідомого споживання і помірного шику, зростаюча популярність зміїного і крокодилячого вбрання викликає інтерес.
Звичайно, нічого помірного в масивному тренчі або обтягуючих брюках з пітона немає і бути не може. Такі речі заявляють про себе ще до того, як про себе заявить їх власниця. Поява в них на публіці – завжди сміливий і драматичний жест. Але оптика змінюється: на хвилі цитування хітів з божевільних 90-х і нульових, носити такі речі сьогодні – означає проявляти тонкий смак, але, при цьому, іронізувати над навколишнім світом, модною системою і самим собою.
Безпечний варіант – зміїний принт, нанесений на шовк або шифон. Такий одяг вписується в будь-який прагматичний гардероб, але не компрометує того, хто це носить. За умови правильної подачі зміїні візерунки мають стриманий і навіть інтелектуальний вигляд – як в останній колекції Фібі Файло для Céline або у Emilia Wickstead. Важливо витримати баланс: плісировані спідниці міді зі зміїним принтом можна поєднувати з нейтральними джемперами і водолазками з тонкого кашеміру, блузи – з джинсами-бойфрендами, а сукні вільного крою – з чоловічими бавовняними тренчами і шерстяними блейзерами.
Найнебезпечніший вигляд мають вбрання з шкіряних матеріалів, які імітують змію або крокодила. Вони можуть бути натуральними – за фактом це просто високоякісна тваринна шкіра з тисненням, що імітує малюнок шкіри рептилій, або штучними – дизайнери використовують синтетику, яка блищить на сонці краще всякого вінілу. На відміну від модних чудасій кінця ХХ століття, сьогодні речі "під рептилію" не прагнуть бути сходими на справжню рептилію – у них нарочито штучний вигляд. Поводитись з ними потрібно так само – легко і грайливо. Спідниці міді натурального забарвлення у Attico і отруйного зеленого забарвлення у Marni або сукні зі вставками зі зміїної шкіри у Вірджила Абло в Off-White стануть ідеальною уніформою нової богеми.
Окрема група – класичні вироби з натуральної шкіри рептилій. Вони вимагають особливо уважного ставлення. Під час вибору піджака з пітона або сумки з амазонського алігатора, важливо пам'ятати, що less is more. Такі цінні речі повинні грати в образі головну роль – створювати їм конкуренцію за допомогою інших предметів з екзотичних матеріалів не потрібно. Чого вже точно не варто робити – одягатися в зміїну або крокодилячу шкіру з голови до п'ят. Сценічні костюми Брітні Спірс і Крістіни Агілери початку 2000-х – смертельний прийом, який краще залишити в минулому.
Текст: Веня Брикалін