Екологічна ціна модної індустрії

Попри те що суспільство почало більше усвідомлювати серйозність кліматичних змін і багато брендів роблять різноманітні кроки, аби знизити негативний вплив на навколишнє середовище, мода залишається однією з найбільших індустрій, що забруднюють планету. Саме тому важливо слідкувати за тенденціями сталого розвитку та адаптуватися до змін, які підуть на користь Землі.

Статистика

Текстильний ринок Кантаманто в Аккрі, Гана

Вплив моди на навколишнє середовище

Робітники швейної фабрики в Газіпурі, Бангладеш

Відходи

Менше одного відсотка одягу переробляється для виготовлення нового одягу. Волокна в одязі — це полімери, довгі ланцюжки хімічно пов’язаних молекул. Прання та носіння одягу скорочують і послаблюють ці полімери, тому до того моменту, коли одяг викидають, полімери стають занадто короткі, щоб перетворитися на міцну нову тканину.

У результаті 53 мільйони метричних тонн викинутого одягу спалюють або відправляють на звалища щороку. У 2017 році Burberry спалили непродані сумки, одяг і парфуми на 37 мільйонів доларів. Якщо одяг із натуральних тканин, як-от бавовна та льон, відправити на звалище, він може зіпсуватися за кілька тижнів чи місяців, а руйнування синтетичних тканин може тривати до 200 років. І при цьому вони виробляють метан, потужний парниковий газ, що спричиняє глобальне потепління.

Що може зробити кожен із нас

Споживач є ключем до сталого розвитку моди. Якщо ми хочемо, щоб індустрія моди запровадила більш екологічні практики, то як покупці маємо дбати про те, як виготовляється одяг і звідки він походить, і демонструвати це занепокоєння через те, що ми купуємо. Тоді й відреагує ринок.

Ось кілька порад, як бути відповідальним споживачем:

Популярне на VOGUE