У жовтні в рамках Міжнародного балетного фестивалю Ballet UA у Київ приїхала Катерина Ханюкова — солістка Англійського національного балету, киянка, в минулому — прима Національної опери. Разом із партнером, солістом Англійського національного театру Айтором Аррієта Катерина станцювала у Києві уривок з балету "Манон" — і запросила vogue.ua за лаштунки.
Катерину Ханюкову українська публіка знає і любить: дівчину прийняли до трупи Національної опери відразу після закінчення училища у 2007 році, і буквально через кілька місяців, у 18 років, вона стала солісткою Національної опери. З 2014 року Ханюкова танцює у трупі Англійської національної опери, де у 2017 році стала першою солісткою. Незважаючи на повну зайнятість у трупі в Лондоні, Ханюкова вірна рідній сцені і до пандемії приїздила до Києва щонайменше двічі на рік. За останні кілька років Катя танцювала на сцені Національної опери "Жизель", "Лебедине озеро", "Шехерезаду" та "Пахіту". Щоразу балерина запрошує з собою до Києва нового партнера: серед них і соліст Паризької опери Франсуа Алю, і зірка Англійського національного балету Джеффрі Сіріо. Цього року разом із нею до Києва приїхав іспанський танцівник Айтор Аррієта.
"Я довго роздумувала, що станцювати в Києві цього разу — мені хотілося показати щось оригінальне, чого в Києві ніхто не бачив, і в результаті я обрала па-де-де з балету "Манон" Кеннета Макміллана", — розповідає балерина. Ми зустрічаємось у день виступу за лаштунками — за традицією Катя запросила редакцію vogue.ua на репетицію.
"Манон" — балет Кеннета Макміллана, одного з головних хореографів 20 століття, поставлений у 1974 році в Королівському театрі Ковент-гарден. В основі лібрето — роман французького письменника абата Прево, дія якого відбувається у Франції у 18 столітті, напередодні Французької революції. Цей балет — історія кохання, декаденства і пристрасті. У центрі романтичної історії юна і романтична дівчина на ім'я Манон, яка закохується в студента без копійки в кишені, але зрештою її спокушає багатство, і вона стає коханкою багатого немолодого джентльмена.
В Україні "Манон" ніколи не ставили, тож виконання па-де-де Катериною Ханюковою та Айтором Аррієта — прем'єра цієї постановки в Києві. Для Катерини Ханюкової показ в Україні уривка з "Манон" — схоже на місію. Спеціально для того, щоб показати уривок у Києві, балерина отримала права у спадкоємиці Макміллана, який помер у 1993 році — його дружини.
"Мені важливо показувати в Києві не лише класику, а й неокласичні постановки, і модерн, — розповідає Ханюкова. — Це все-таки інша пластика й хореографія, вона розширює не лише можливості танцівників, а й горизонти глядачів". У Лондоні одна з найяскравіших партій Катерини — партія Фріди Кало в однойменному балеті, постановці Анабель Лопез Очоа. Мрія Катерини – привезти цю постановку до Києва і станцювати на рідній сцені.
Також цього вечора Катерина й Айтор виконали на київській сцені ще один уривок – па-де-де з балету "Корсар". Як артисти репетирували та готувалися до виходу на сцену, дивіться у нашому репортажі:
Фото і відео: Поліна Гребеник