Хореограф і артист Staatsbalett Berlin Олександр Абдукаримов поставив у Національній опері сучасний балет "Діти ночі". У головних партіях – прима та прем’єр Національної опери – Катерина Кухар та Олександр Стоянов. Прем'єра 17 і 18 березня.
Олександр Абдукаримов – учень Начо Дуато, одного з найзнаменитіших хореографів світу, зараз – арт-директора Берлінського державного балету. Як хореограф, Абдукаримовпрацював не лише в Берліні, а й Кельні, Мадриді, в Україні ж – працює вперше. Тут він завдяки запрошенню української зіркової пари Катерини Кухар і Олександра Стоянова. Знайомство зародилося завдяки балету "Майстер і Маргарита": декілька років тому Кухар і Стоянов танцювали його у Франції, де їх і помітив Абдукаримов. Через кілька років з цього знайомства народився балет "Діти ночі", який поставили на сцені Національної опери.
"Діти ночі" – балет про міфічних істот андрогінів. У давньогрецькій міфології андрогіни – це істоти, які колись володіли двома парами рук та ніг, гордилися собою і вважали себе рівними Богу. В покарання їх розділили на дві частини –чоловічу і жіночу. З тих пір кожна з цих частин змушена шукати свою половинку.
Головна тема балету – випробування, через які потрібно пройти андрогінам. Романтично-містична історія розказана за допомогою готичних декорацій, сучасної хореографії та, звичайно, музики –Антоніо Вівальді та Макса Ріхтера. Назва балету натхненна класичним фільмом жахів "Дракула" 1931 року.
За словами режисера, виставу створили спеціально для Катерини Кухар і Олександра Стоянова. "Роль містичних істот їм підходить. В житті вони дуже милі, а на сцені вони можуть бути різкими, зухвалими, буквально, звіриними", –розповідає Абдукаримов. Катерина Кухар зізнається, що щаслива танцювати модерн-жанр, якого в Україні поки мало. "У сучасному балеті правил не існує. Ти вільний", – впевнена балерина з майже 20-річним досвідом.
В "Дітях ночі" саме у Катерини головна роль: тендітна, мініатюрна ( "Катя важить всього 42 кілограми", – після репетиції зізнається її чоловік і партнер Олександр Стоянов) балерина – ядро і енергія всієї вистави. Режисер пояснив, що навмисно змістив звичні для класичного балету акценти і зробив саме жінку активним, рішучим персонажем. На репетиції у відсутності режисера Катерина також бере справу в свої руки: керує процесом і уважно спостерігає за всім, періодично роблячи точні зауваження колегам. У Кухар говорить досвідчений педагог: вона викладає в Києві, також дає майстер-класи в Паризькій консерваторії.
У Києві "Діти ночі" покажуть лише два дні – після цього балет відправляється на гастролі по Україні і Європі.