Туфлі на підборах з’явилися ще в X столітті, та справжньої популярності набули лише в XVI столітті, коли їх почали носити воїни азійської і перської кавалерії. Пізніше, наприкінці XVII століття, підбори ввели в ужиток члени французької королівської сім’ї та представники вищих верств суспільства. Згодом таке взуття на підборах для чоловіків вийшло з моди, і його здебільшого можна було побачити тільки на жінках.
Сьогодні чоловіче взуття на підборах знову популярне завдяки таким брендам, як Rick Owens і Christian Louboutin. Модні ентузіасти бачать у цьому можливість виявити себе, багато хто з них вважає, що це також спосіб стерти гендерні стереотипи. Vogue поспілкувався з п’ятьма відомими прихильниками підборів і не тільки та розпитав їх: де вони їх купують і що означає для них носити таке взуття на вулицях.
"Мені завжди подобалося, який вигляд мають жінки на підборах, — не тільки звабливий, а й модний. Та найбільше мене приваблює впевненість, якої їм надають ці підбори. Я почуваюся дуже добре на 10-сантиметрових підборах, тому що мені нескладно ходити на такій високій шпильці. Крім того, гадаю, такі туфлі доповнюють мою фігуру, і це тільки додає впевненості. Кожен повинен мати право носити підбори, якщо він хоче.
У маленькому місті, де я живу, знайти пару туфель на підборах потрібного розміру й на власний смак складно. Вибір дуже обмежений. А втім, і у великих містах не так просто придбати їх. Мені здається, що моделі, які пропонує більшість крамниць, не відповідають потребам покупців. Хоча мушу визнати: у всіх крамницях, які відвідую, продавці завжди поводяться професійно й намагаються допомогти. Я почуваюся дуже комфортно на підборах, і мені байдуже, що думають інші. Мене не обходить, що їм не подобаюсь я чи те, що я ношу. Найчастіше я шукаю взуття онлайн у таких брендів, як Jimmy Choo, Christian Louboutin, Kkira, і Feraggio. Упевнений, цей список поповнюватиметься!"
"Мені просто подобаються туфлі на підборах. Вони здебільшого мають набагато симпатичніший та естетичніший вигляд. Це не обов’язково мають бути високі підбори, але наявність підборів гарної форми має велике значення для певних образів. Усі свої пари я придбав в Інтернеті, але перед тим, по змозі, намагаюся роздивитися їх у крамниці. Одне з головних місць, де купую взуття на підборах, — крамниця Rick Owens у Сохо, (Нью-Йорк). З мого досвіду, авангардні й експериментальні бренди — безпечніші простори для того, щоб підібрати взуття на підборах. Лише тому, що кожен, хто скуповується в цих місцях, зазвичай носить щось божевільне.
В Інтернеті я купував черевики Saint Laurent, Celine, Patrícia Henriques і Rick Owens. У Patrícia великий вибір чоловічих черевиків з підборами понад 60 міліметрів; вони мають приголомшливий вигляд. У Saint Laurent і Celine теж були непогані варіанти взуття на не шалено високих підборах. Їх може носити більша кількість людей, і вони на вигляд дуже гарні. Моя улюблена пара — це Rick Owens. Маю чотири пари черевиків Kiss, і я впевнений, що на цьому не зупинюся. Вони дуже круті на вигляд, і вони справді змушують вас почуватися королем всюди, хай куди ступає ваша нога".
"Я ношу підбори, тому що можу! Мій стиль — це моя зброя. Взуття на підборах змушує мене почуватися сильним, вона творить дива з моїми ногами, до того ж для мене вкрай важливо тероризувати гендерні норми. Підбори дають мені змогу заявляти про свою фемінність, яку використовували проти мене в дитинстві.
У реальному житті досить складно купити взуття на підборах великого розміру. Хоча мені пощастило мати 41-й розмір ноги, в більшості крамниць немає товарів такого розміру! Свої я здебільшого купую в Інтернеті. Звісно, я ношу взуття власного бренду Syro, що виробляє взуття на високих підборах великих розмірів. Також люблю Ssense, і зовсім відмовився від Zara просто через те, що віддаю перевагу взуттю, яке слугуватиме мені більш як один сезон".
"Я любив ходити позаду своєї родини під час наших пообідніх прогулянок. Ходив навшпиньках і уявляв себе на підборах. Це бажання я раніше приховував від світу, але тепер моя мета — нести у світ квір-моду. Не знаю, чому для мене так важливо носити підбори, але так я почуваюся тим, ким є насправді.
Взуття на підборах я ношу тільки мого бренду Syro, тому що в мене великі ноги. Одного разу я придбав туфлі-лодочки 12 розміру в Nordstrom, але це було схоже на аномалію. Нещодавно виявив, що Jeffrey Campbell випускає жіночі туфлі на підборах великого розміру. Крім того, я вдячний дизайнерам високого класу, як-от Rick Owens, JW Anderson і Charles Jeffrey, за їхні чоловічі підбори, які просто приголомшливі. Pleaser USA пропонує туфлі на підборах найрізноманітніших розмірів, і я завжди мріяв про взуття на платформі Lucite".
"Що мене найбільше приваблює у взутті на підборах, так це те, що в них від початку було щось чоловіче. Думаю, що в наші дні дуже важливо повернутися до історії взуття. Насправді взуття з підборами мого розміру неможливо знайти в жодній крамниці. Єдине місце, де можна придбати для мене такі туфлі, — це Trash and Vaudeville в Іст-Вілліджі в Нью-Йорку. У них завжди є різні розміри й моделі, плюс працівники завжди дають змогу почуватися бажаним гостем. В Інтернеті я купую в Onlymaker і Syro.
Якби розмірний діапазон не був проблемою, ви, найімовірніше, побачили б мене у Versace, Christian Louboutin, YSL, Manolo Blahnik, Tom Ford, Prada, Marc Jacobs, Maison Margiela, Balenciaga, Celine, Amina Muaddi й Bottega Veneta. Дуже сподіваюся, що модні бренди й доми почнуть розширювати свої розмірні сітки. Індустрія дуже відстає".
Текст: Christian Allaire
За матеріалами vogue.com