Найочевидніший тренд сезону — це повернення костюмів на перший план сегмента чоловічого одягу й зникнення streetwear. Але та яскравість, яку вулична мода принесла на подіуми, нікуди не поділася, вона просто перевтілилася на нові тенденції. Поточного сезону також добре відчутний наліт 1970-х з розкльошеними штанами й шовковими сорочками, і спостерігається ріст популярності шкіряних речей. Різко контрастують з усім перформативним дві стриманіші тенденції: повністю однотонні ансамблі й повернення базових трикотажних речей.
Якщо в останні сезони денім представляли в ідеальній для рейвів випраній тканині з кислотними вкрапленнями, то поточного сезону він повертається у своїй найчистішій і сирій формі. Функціональні джинсові штани карго E. Tautz, комбінезони з крайкою й джинсові тренчі в стилі печворк Per Götesson, об’ємні джинси з прорізаними колінами Gucci, короткі джинсові штани-кльоші Tod's. MSGM представив моделі в стилі 80-х, а Dsquared2 — буткат, характерний для Дикого Заходу. У Paul Smith і Lanvin комбінезони з необробленого й обробленого деніму мали вигляд чогось середнього між діловими костюмами й канадськими смокінгами.
Тканини й силуети в стилі кутюр, що набирають популярності в чоловічому одязі, досягли апогею на показі Dior Men. На виготовлення жакета, розшитого кристалами й лелітками, знадобилося понад 1000 годин ручної роботи, водночас він був зроблений так, щоб його можна було легко вписати в повсякденний гардероб. Золотисте пальто Alexander McQueen мало такий самий чудовий вигляд, як і недбаліші блискучі варіанти від Balmain, Etro або Bode.
У сезоні осінь-зима 2020/2021 надіти скромну футболку з графічним малюнком більше не досить. Дизайнери звернулися до вишуканіших принтів і малюнків, які віртуозно комбінували між собою на різних речах. Костюми, топи, штани, шкарпетки, водолазки — химерні візерунки можна зустріти всюди. У Louis Vuitton переважає малюнок неба, а в Off-White з’явилися пляшки з вином. Особливо популярними стали принти у вигляді облич, а також різні варіації карти. А між ними — цілий світ принтів на будь-який смак.
Денді Pitti Uomo славляться своєю прихильністю до суворих традицій італійської кравецької справи. Зрештою їхній вплив проявився чи не в кожній колекції сезону. Навіть Junya Watanabe віддав данину італійському класицизму у своїй лінійці, не кажучи вже про Brunello Cucinelli, Brioni й Canali. Костюми Ralph Lauren сягають безтурботних днів Кері Гранта й Джиммі Стюарта. Однобортний костюм Off-White майже ознаменував смерть вуличного одягу. Кім Джонс удосконалив пошиття класичного одягу в Dior Men, Клер Вейт Келлер представила приголомшливі костюми в Givenchy. Отже, так, костюми повернулися, і з новознайденою чванливістю.
Від безлічі шкіряних штанів до абстрактніших чорних шкіряних тренчкотів і блейзерів — шкіра в чоловічих колекціях поточного сезону була всюди. Блискучі шкіряні шорти поєднувалися з куртками в Gucci, суперм’які шкіряні штани карамельного й сірого кольорів переважали на показі Ferragamo, а Alexander McQueen зробив ставку на грубішу байкерську естетику. У Louis Vuitton і Hermès були бездоганно скроєні шкіряні штани й ідеальні шкіряні піджаки, серія штанів зі шкіри з’явилася й на подіумі Dunhill, а Berluti привернув увагу розкішним коричневим костюмом.
На фестивалі стриманих осінніх відтінків була одна яскрава пляма — у вигляді червоного кольору. Дизайнери доклали величезних зусиль, щоб додати до наших гардеробів різних відтінків криваво-червоного й гемоглобінового в осінньо-зимовому сезоні. Alexander McQueen продемонстрував безліч шовкових костюмів і пальт ніжно-червоних відтінків. У Tom Ford були цегляно-червоні костюми, Giorgio Armani й Marni вирізнялися у веселці червонуватих відтінків, тоді як у Gucci червоний, темно-рожевий і теракотовий кольори поєднувалися один з одним, створюючи навдивовижу привабливу палітру. Berluti й Givenchy також представили яскраві образи.
Об’ємні двобортні пальта вже давно стали трендом, але поточного сезону тенденція до просторого пошиття досягла нового рівня майже в усіх дизайнерів. У двобортних костюмах приглушених відтінків бордового John Lawrence Sullivan відчувалася атмосфера Девіда Бові берлінської епохи. У Stefan Cooke, Chalayan і E. Tautz твідові, картаті й традиційніші oversize піджаки мали по-домашньому затишний вигляд, а Martine Rose представив об’ємні двобортні жакети з коміром в стилі 1980-х. У Qasimi й Feng Chen Wang піджаки від костюмів були вільного крою, однобортними й абсолютно масивними в плечах. Великий вельветовий піджак Gucci, так само як і однобортні піджаки з кашеміру Prada й на товстому шнурку Dolce & Gabbana тільки підтвердили гостру актуальність цієї тенденції. Oversize костюми також можна було знайти в класиків Paul Smith, Dunhill і Valentino.
Ще два сезони тому Fendi продемонстрували серію oversize кардиганів з кашеміру, які Сільвія Фенді пропонувала своїм клієнтам носити як пальта. У сезоні осінь-зима 2020/2021 ця тенденція стрімко набирала обертів: на показі Gucci були представлені великі кардигани в стилі печворк, а класичніші моделі з’явилися на подіумах Ferragamo, Dsquared2 і Marni. Ця типова ретро-річ з невимушеністю повертається в моду й до багатьох колекцій: від Y / Project до Hermès і Givenchy.
Зима — сезон вечірок, і час, який потребує дедалі винахідливішого вбрання. На щастя, на чоловічих показах з’явилося безліч варіантів для виходу у вигляді класичних шовкових сорочок. Як видно на прикладі John Lawrence Sullivan, Pronounce і 8on8, шовкова сорочка має бути зібрана й заправлена, щоб був більший об’єм вище талії. Серед найкращих сорочок з пінистого шовку були моделі Dolce & Gabbana і Jil Sander, а туніки Off-White й химерні сорочки в стилі 70-х років у Ami мали вельми авангардний вигляд.
Певна річ, що чоловіки носили краватки завжди, але поточного сезону класичний аксесуар був переосмислений. Ідеться не про те, щоб просто накинути краватку на шию, а про те, як її носити. У Charles Jeffrey Loverboy краватки пришивали на вилоги. У Münn носили на грудях, навколо зап’ястків і навіть на щиколотках. В E. Tautz краватку заправляли в штани із завищеною талією. Варіанти з охайною краваткою, сорочкою й V-подібним вирізом були представлені у Prada, тоді як комбінація сорочки з ременем і краваткою у Ferragamo, Zegna і Tom Ford втілювала досконалу елегантність. У Louis Vuitton Вірджил Абло представив краватку в тон до сорочок і светрів, а в Dior Кім Джонс продемонстрував краватки, які перебували десь між класикою й краватками-боло.