Як три покоління жінок керують ресторанним бізнесом

Сімейному ресторанному бізнесу Rose Family вже понад сорок років, ним займаються три покоління. Протягом майже пів століття ця сім’я подарувала Києву чимало культових місць, які не лише бачили історію, а й безпосередньо творили її.

Олена, Роза та Наталія

У 1982 році Роза Іванцова подалася зі своїм чоловіком до незвіданого Києва. Його перевели на службу, а їй довелося шукати своє покликання на новому місці. Пошуки роботи не тривали довго — Роза пішла працювати до закладу громадського харчування. Починала в ресторані "Золоті Ворота", а згодом перейшла до кафе "Одеса", розташованого прямісінько навпроти Палацу "Україна".

Проте навіть вдале розташування закладу не сприяло набігу відвідувачів. Власне, Розу й покликали стати директоркою і налагодити всі процеси. Вона погодилася — і це стало початком бізнесу, який згодом виросте у знаменитий бренд Rose Family.

Набувши досвіду та бізнес-вправності, Роза, вже впевнена рестораторка та підприємиця, у 1993 році зробила два рішучих і на ту пору вельми новаторських для України кроки. Замість "Одеси" відкрила першу бургерну в Києві Boston Burgers та східний ресторан "Лояль Одеса", де вже тоді можна було курити кальян — екзотика, ніяк інакше.

Наталія

Тоді ж до ведення бізнесу приєдналася донька Рози — Наталія. А "Одеса" продовжувала трансформуватися. Як згадує Наталія, якось вона поїхала на відпочинок, а коли повернулася, на місці ресторану були "руїни та голі стіни". Відтоді почалася сучасна історія закладу Odesa. "Я постійно повторюю, що ресторан — це живий організм. І він, як і людина, проходить крізь різні періоди свого буття, — переконана Олена, донька Наталії. — Ресторан подорослішав, подорослішала і його концепція: тепер він більше про простоту та спокійну атмосферу".

Олена

Олена — представниця третього покоління в ресторанному бізнесі родини. Хоча її історія мала скластися інакше: бабуся Роза мріяла, що онука стане нотаріусом і працюватиме в юриспруденції. Натомість, щойно отримала диплом правниці, Олена влаштувалася працювати в готель Hyatt і за три роки пройшла шлях від офіціантки до адміністраторки, набула неабиякого досвіду в царині високих міжнародних сервісних стандартів, а згодом доєдналася до мами й бабусі у бізнесі. Тоді сім’я почала роботу над новим рестораном — Spicy NoSpicy.

Spicy NoSpicy — ресторан азійської кухні. Концепція, вочевидь, кардинально відрізняється від того, що сім’я робила у своєму флагманському закладі. "З погляду бізнесу було б набагато простіше придумати єдиний масштабний формат і розвивати його. Але ми не шукаємо легких шляхів, — каже Олена. — На певному етапі ми захотіли відкрити азійський ресторан — поїхали в Азію, скуштували сотню фо, познайомилися з абсолютно різними шефами: від стритфудівських до мішленівських. Надихнулися та відкрили Spicy". Сьогодні це ресторан-бар, де щовечора за барною стійкою збирається багато відвідувачів. Шеф Ігор Крамаренко пів року жив в Азії та обожнює її, тому заклад і вийшов дуже автентичним.

Кілька років по тому сім’я обрала ще один вектор руху в ресторанному бізнесі та вирішила відкрити французьке кафе. Так у Києві з’явився естетичний заклад "Бути Sofie" — і не деінде, а на території заповідника "Софія Київська". У "Бути Sofie" відтворили вишукану атмосферу справжнього французького кафе: там стильно, смачно; зала й тераса занурюють гостей у вайб невимушеної насолоди життям. Тут майже не вмикають музику, бо вона насправді й не потрібна — сила та краса самої локації відіграють величезну роль.

Запорукою успіху будь-якого бізнесу є невпинний розвиток та реакція на зміни у світі. Жінкам Rose Family вдалося не лише зберегти свою справу у найскладніші для країни часи, а й постійно тримати руку на пульсі суспільних потреб.

В розпал російської агресії як жінки Rose Family особисто, так і їхнє підприємство розпочали активну волонтерську діяльність і збирали гуманітарну допомогу для українців, які постраждали від війни. Тож заклади Rose Family не лише почали задовольняти гастрономічні потреби гостей, а й стали невіддільною частиною соціального життя столиці. У найширшому розумінні.

"Бути Sofie" перетворився на епіцентр благодійних концертів: тут на терасі грають молоді музиканти, а зібрані кошти передають на добрі справи. У Spicy NoSpicy почали щоп’ятниці запрошувати гостей ставати на бар та робити благодійні коктейлі. Крім того, щотижня заклад підтримує різні громадські та благодійні ініціативи. За осінь 2022 року тут провели приблизно 20 таких заходів і зібрали 120 тисяч гривень. Rose Family підтримують будь-яку ініціативу: від благодійних пуншів чи круасанів до повноцінних заходів: "Ми поставили собі за мету щотижня допомагати людям та українській армії".

Олена та Наталія

"Ми живемо цією справою, а тому бізнес відображає наші цінності, — каже Олена. — Для нас важливо, щоб було красиво та смачно. Ми не вміємо готувати з продуктів посередньої якості. І працюємо з найкращими шефами. Так само й у відносинах — і з гостями, і з постачальниками, і з підрядниками. Бізнес є нашим віддзеркаленням. Для нас важливо підтримувати нашу країну та українців. Зрештою, Україна — це теж про сім’ю. Подібне притягує подібне, і гості інтуїтивно відчувають ці цінності. А якщо це знаходить відгук у їхніх серцях і вони повертаються, значить, ми робимо важливу справу".

Популярне на VOGUE