12 квітня світ відзначає Міжнародний день космонавтики, а Vogue.ua, тим часом, з'ясував, скільки коштуватиме космічна подорож для звичайного туриста (дані Forbes.com і Businessinsider.com).
Для початку потрібно розібратися з теорією. Що таке космічний туризм? Це польоти в космос, або на навколоземну орбіту, з розважальною метою. Розмови про необхідність розвивати цей туристичний напрямок почалися ще в 1960-ті роки – першими про це заговорили американські вчені Баррон Гілтон і Ерік Крофт. Від розмов до практики вдалось перейти за 40 років.
Перший турист відправився в космос 2001 року – його польотом на Міжнародну космічну станцію займалася американська компанія Space Adventures і російське агентство "Роскосмос". Італійцю Деннису Тіто в момент його космічної подорожі був 61 рік, і, незважаючи на дрібні неполадки, політ пройшов успішно, і обійшовся бізнесменові в 20 мільйонів доларів. Після Тіто на МКС злітало ще шестеро осіб, найвідоміший з них – Гі Лілліберте, керівник Цирку дю Солей. Зараз на сайті Space Adventures можна залишити заявку на подорож на Місяць – "найбільшу експедицію нашого часу", як кажуть в компанії. Експедиція відбудеться 2020 року, в неї відправляться два туриста і один професійний астронавт, які зможуть побачити не тільки Місяць, але і Землю, що злегка підніматиметься над поверхнею супутника. Ціна, повідомляють в Space Adventures, залежить від обраного космічного корабля, часу, який ви проведете в подорожі, і особливостей вашої місії.
Сьогодні у Space Adventures три основні конкуренти. Перша і найвідоміша компанія – Virgin Galactic, що належить Річарду Бренсону, одіозному британському бізнесменові, засновнику компанії Virgin Groups, і одному з найбагатших людей світу. За місце на його кораблі SpaceShipTwo доведеться заплатити 250 тисяч доларів, всього корабель може вмістити вісім людей, всі місця на перший політ вже продані. Вся інформація прозора: на сайті Virgin Galactic в спеціальному розділі можна залишити заявку на політ, заповнити прості дані про себе і пояснити, чому ви так захоплені космосом. Річард Бренсон впевнений: відправка людей в космос не тільки поглибить наше розуміння науки, а й дає нам можливість зрозуміти, наскільки дивовижна людина, її винахідливість і можливості.
Друга компанія, яка зараз приймає заявки на космічні подорожі – Space X, головного мрійника Силіконової долини Ілона Маска. Рік тому Space X оголосили, що 2018-го року відправлять на Місяць двох туристів, і на той момент мандрівники вже встигли внести депозити. За цей час туристи повинні подолати відстань в 600 тисяч кілометрів, а сам політ триватиме тиждень. Поки ж Ілон Маск в прямому ефірі тільки тестує ракети Falcon, які в теорії повинні вивести на орбіту космічний корабель Dragon з двома туристами. З чуток, вартість такого польоту – 300 мільйонів доларів, а сам Маск акцентує увагу на тому, що двоє людей, які оплатили депозит, – не селебріті.
Подорожі на навколоземну орбіту також пропонує компанія Blue Origin, яка належить Джеффу Безосу, засновнику Amazon. Вони розробили космічний корабель New Shepard і вже більше 6 років тестують його. Приземлення, точніше, "примісячення" в кратері Шеклтон (невеликий кратер в районі південного полюса Місяця) планують в 2020 році. Подивитися, який вигляд матиме ваш політ в теорії, можна на сайті Blue Origin. У компанії налаштовані романтично: "Земля, незважаючи на всю її красу, – це тільки початкова точка. Найцікавіше – за її межами". Заявок на польоти Blue Origin поки не приймають, вартість майбутньої подорожі не оголошують.
Тим часом, модні дизайнери вже більше 40 років продовжують надихатися космосом. Все почалося в 1960-ті з футуристичних колекцій Андре Куррежа, Пако Рабана і П'єра Кардена, присвячених епосі Space Age: їх моделі носили мінімалістичні короткі сукні-трапеції і чоботи-гольфи з лакованої шкіри.
2017 року Карл Лагерфельд на показі Chanel осінь-зима 2017/2018 в Гранд-Пале вибудував величезну космічну ракету, а моделей перетворив в астронавтів. Не відсторонився від космічних ідей і італійський будинок Gucci: за задумом Алессандро Мікеле режисер Глен Ланчфорд створив 2017-го року рекламний фільм про космічних піратів і роботів, які розгулюють в одязі Gucci. У березні 2017-го Coach випустили колекцію, присвячену NASA: світшоти, рюкзаки та сумки були розшиті символікою Національного управління з аеронавтики і дослідження космічного простору.
Але мода для дизайнерів – не тільки натхнення: так, бренд Y-3 Йоджі Ямамото вже встиг заявити, що готовий створити колекцію космічного одягу для тих туристів, які відправляться в космічну подорож з Річардом Бренсоном і його Virgin Galactic. Чекаємо першого польоту.