Кажуть, що ми живемо в золотий вік телебачення, де Меріл Стріп знімається в серіалах, а ввечері цікавіше подивитися щось на Netflix, ніж футбол. Але надлишок хороших шоу та серіалів – це не лише нові звички, а й нові пункти призначень.
Останні декілька років сет-джеттери (set-jetter – людина, яка відвідує певне місце тому, що його показали у фільмі / згадали в книзі) збираються, аби відвідати реальні локації улюблених телевізійних шоу. У своєму останньому звіті про подорожі Trip Advisor виявив, що кожен п'ятий мандрівник відвідав певне місце тому, що побачив його в серіалі.
Але це не зовсім нове явище: багато країн та міст стали популярнішими під впливом поп-культури. Єдине, що змінилося, – це те, що саме надихає людей на подорожі. Довгий час натхненниками були фільми, які показували захопливі місця на великих екранах. Але тепер, коли один епізод серіалу коштує 10 мільйонів доларів, а подивитися його можна без проблем на будь-яких стрімінгових платформах, ТБ-туризм став прямим конкурентом кінематографічного, а, можливо, і перевершив його.
У дослідженні Університет Північного Техасу встановив, що "поведінка після перегляду телешоу є найсильнішим провісником мотивованого туризму", і, через те, що, телесеріали часто переглядають регулярно, глядачі з більшою ймовірністю підпадатимуть під вплив картинки протягом більш тривалого періоду. І, оскільки, зараз дуже багато різноманітних серіалів, які знімають по всьому світу, багато локацій відчувають серйозний приплив туристів.
Наприклад, Шотландське високогір'я, регіон, знайомий сет-джеттерам, завдяки таким блокбастерам, як "Хоробре серце" або "Гаррі Поттер". Але навіть "колишні мандрівники" були здивовані туристичним бумом, викликаним серіалом "Іноземка". Виконавчий директор VisitScotland Малкольм Ругхед каже, що вони "були вражені безпосереднім впливом "Іноземки", який вона справила на відвідування цих місць". Також VisitScotland повідомили, що в деяких районах Шотландії рівень туризму зріс на 92%
Монтерей, Каліфорнія, завжди був популярним піт-стопом на маршруті Route 1. Але після того, як він став негласною зіркою міні-серіалу "Велика маленька брехня", на місто посипалися промені слави. Головний спеціаліст з маркетингу в Monterey County Convention and Visitors Bureau зауважив, що після виходу серіалу Монтерей став одним з найпопулярніших пунктів призначення в Каліфорнії.
Але, ймовірно, жодне місце не відчувало прилив ТБ-туристів так, як Ісландія. 2008 року країна була на межі економічного краху. А через 10 років стала феніксом, що переродився з попелу, після того, як Bloomberg назвали ісландську крону "найкращою валютою світу".
Що врятувало Ісландію? Рівень туризму зріс на 386% в період з 2010 по 2018 роки, левову частку чого забезпечив серіал "Гра престолів". Багато льодовиків, озер і національних парків Ісландії слугують фоном для "земель за межами стіни". Популярність цього шоу викликала масове зростання туризму, оскільки, багато шанувальників з усього світу здійснюють паломництво, щоб відвідати місця улюбленого серіалу.
Хорватський Дубровник фанатам "Гри престолів" відомий як Королівська Гавань, і теж став місцем їх паломництва. Як і з Ісландією, додатковий туризм допоміг країні вийти з жорсткої рецесії. Але такі обставини явно не потішили ЮНЕСКО. Дубровник – місто всесвітньої спадщини, яке тепер страждає від переповненості.
Спойлери: яке місто наступне потоне у морі туристів? Сміливо припускаємо, що ним стане Берлін. А все завдяки новому хіту від Netflix – "Вавилон-Берлін". На VisitBerlin пишуть, що цей серіал позитивно вплине на туризм в столиці Німеччини. Офіційний веб-сайт міста фактично вніс гроші у виробництво цього теле-шоу: "Оскільки остання тенденція полягає в тому, що люди подорожують по кіно-місцях, ми очікуємо, що серіал принесе Берліну безліч нових відвідувачів".
Візьміть до уваги: наступне шоу, яке ви подивитесь, може цілком визначити місце вашої майбутньої відпустки.
За матеріалами: vogue.com
Читайте також: