Повстання машин: як робот Софія та інші кібер-моделі завойовують світ моди

NAME
14 жовтня 2018

В Україну приїхала Софія – людиноподібний робот, розроблений гонконгською компанією Hanson Robotics. Активована вона була навесні 2015-го, а через два роки навіть отримала громадянство Саудівської Аравії. Софія має штучний інтелект, уміє розпізнавати обличчя, в її функціоналі є близько 60 відтінків емоцій, а зовнішність змодельована з актриси Одрі Хепберн. Остання характеристика вже допомогла їй відкрити для себе світ моди.

imageРобот Софія в Києві

Так, в її портфоліо вже є кілька модних обкладинок. На початку 2018-го вона прикрасила ювілейний 400-й випуск британського Stylist, в березні з'явилася у Cosmopolitan India, а ще через кілька місяців вже співпрацювала з бразильською редакцією Elle. Головний редактор Stylist Сьюзен Райлі назвала цю роботу способом показати не тільки ступінь розвитку технологій сьогодні, але і те, якою проблемою це може бути. У їхньому випадку, зйомка відбувалася за допомогою дронів, а макіяж наносили інші роботи.

Обкладинка журналу Stylist з роботом Софією

До речі, сама Софія на одній з прес-конференцій в Києві заявила, що їй цікавий світ моди. "Я хотіла б стати творчим штучним інтелектом, щоб люди сприймали мене серйозно, як самостійного художника. У мене вже був досвід співпраці з модною індустрією і я хотіла б розвиватися в цій сфері і далі", – заявила вона українським журналістам.

Французький модний Дім Balmain, у свою чергу, вже співпрацює з віртуальними моделями. У серпні бренд представив нову рекламну кампанію, в якій його одяг представляли не реальні дівчата, а кібер-манекени. Їх створення – справа рук Кемерона-Джеймса Вілсона. Дівчину Shudu він придумав в квітні 2017 року, вона і стала так званою першою віртуальною моделлю. Margot і Zhi з'явилися вже пізніше і були спеціально розроблені для рекламних цілей Balmain.

Рекламна кампанія Balmain з віртуальними моделями
Рекламна кампанія Balmain з віртуальними моделями

Масштабів епідемії досягає популярність віртуальних моделей в Instagram. Неіснуючі дівчата все частіше отримують великі замовлення від модних брендів, а їх підписники і зовсім не здогадуються, що це всього лише реалістичні картинки. Один з перших прецендентів пов'язаний з тією самою Shudu, обличчям Balmain. Її акаунт з'явився в квітні 2017 року і миттєво привернув до себе увагу – його господиня мала просто магічну зовнішність. Вугільно-чорний відтінок шкіри, довга шия, витончені зап'ястя, пухкі губи і пронизливий погляд не залишали байдужими.

@shudu.gram

Люди почали намагатися з нею познайомитися, писали в особисті повідомлення і навіть отримували привітні відповіді. За півтора року на її акаунт підписались майже 150 000 людей при всього 35 публікаціях. До речі, в численних інтерв'ю її творець Кемерон-Джеймс Вілсон розповідає, що коли його вигадка, яку він для себе позиціонував лише як арт-об'єкт, почала набирати популярність і перетворилася в інфлюенсера, він почав відчувати себе тривожно і пригнічено. У підсумку він розкрив таємницю походження Shudu, але користувачі її вже встигли полюбити.

Shudu в спецпроекті Vogue Australia і Tiffany & Co.

Ще більш популярна в Instagram віртуальна модель Miquela. На неї вже підписані півтора мільйона людей, але на відміну від Shudu її акаунт здається справді живим.

@lilmiquela

У ньому є місце і для селфі, і спільних фотографій з живими людьми. Miquela багато знімається в рекламі, в тому числі співпрацює з Prada, а зоряний візажист Пет Макграт назвала кібер-дівчину своєю музою. Причому вона не обмежується моделінгом, а встигла записати трек Not Mine, що став вірусним на Spotify.

Технологічні і медіа експерти пророкують, що такі віртуальні герої ставатимуть дедалі популярнішими. Сьогодні, коли молоде покоління женеться за ідеальною картинкою ретушуючи себе для інста-фото, перед ними з'являються ідеальні герої, яких хочеться наслідувати.

Популярне на VOGUE