Усе почалося з інтерв’ю, в якому Лілі-Роуз Депп, донька Джонні Деппа та Ванесси Параді, до того як стати обличчям Chanel, заперечувала, що її успіх пов’язаний з кумівством. "Можливо, це підведе вас до дверей. Але після цього багато роботи", – сказала вона, розповідаючи про критику в Інтернеті, де її затаврували як nepobaby. В інтервʼю було кілька гучних заяв моделі та актриси, які незабаром викликали жваве обговорення – навіть в очевидній тиші.
Топмодель ВітторіяЧерреттіпершою порушила це питання у своїх InstagramStories з відповіддю Депп: "Я хотіла б побачити, чи витримала б ти перші п'ять років моєї кар'єри". І продовжила: "Я знаю, що це не твоя провина, але, будь ласка, цінуй це і усвідомлюй, з чого ти починала". Ось пункт, який повторювався протягом цих тижнів дебатів – необхідність визнати привілеї класової свідомості.
Черретті, одну з найбільш шанованих моделей у галузі, почали наслідувати й інші колеги, такі як АнокЯй, яка поділилася власним досвідом на початку своєї кар’єри, коли вона жила з "почуттям молодого обличчя, яке має орієнтуватися в індустрії, повній могутніх і впливових людей, і відчувати, що ти ніщо". Але суперечка тільки почалася.
Після цих подій і масової реакції на них в Instagram і TikTok журнали NewYorkMagazine і Vultureоб’єдналися, щоб створити спеціальну публікацію про це явище. Вони назвали її TheYearofNepoBaby, і вона складалася з розбору родинних дерев нового покоління зірок кіно, серіалів і моди. Лише на обкладинці випуску були Лілі-Роуз Депп, Дакота Джонсон, Зої Кравіц, Майя Гоук і Мод Апатоу – молоді люди з контрактами з такими знаковими брендами, як Chanel, SaintLaurent, Prada та ASOS x AdidasOriginals, хоча їхня головна сфера — акторська гра.
Відтак вони зрозуміли, що це питання впливає – і породжує суперечки, а отже, цифровий шум тепер не лише в Голлівуді, а й на подіумах. Це явище почало відбуватися з середини 2000-х, і, щоб переконатися в цьому, вони представили звіт TheCatwalkNepoti. Там наведені генетичні дані таких моделей, як КендаллДженнер, Белла та ДжиджіГадід, Гейлі Бібер, Лілі-Роуз Депп, АйрісЛо, КайяГербер, Ліла Грейс Мосс та навіть мати Ілона Маска, МейМаск.
Тема набула такого розголосу, що ці публікації породили незліченну кількість сателітних статей, від репортажів про те, хто є хто, зосереджених на артбізнесі, до аналізу того, як індустрія вирощуєnepobabies.
Звичайно, соціальні мережі були наповнені користувальницькимконтентом, зосередженим на відкритті інших: від Гвінет Пелтроу до Стелли Маккартні, у якої, як було задокументовано, Кейт Мосс і Наомі Кемпбелл були моделями на подіумі на випускному. Газетна бібліотека також поширилася, наприклад, деякими старими заявами Джеймі Лі Кертіс, у яких вона визнала, що мала привілеї на початку своєї кар’єри, оскільки була дочкою двох голлівудських акторів.
КендаллДженнер, жертва булінгу
Правда в тому, що з погляду моди 2014 рік став ключовим. Прорив у високу моду таких моделей, як КендаллДженнер, сестри Гадід і Гейлі Болдвін (нині Бібер), спричинив багато хвилювань серед їхніх колег. Тоді, мабуть, справа залишилася непоміченою через проблему термінології. Замість кумівства заговорили про кількість підписників в Instagram: дискусія була зосереджена на тому, чи стане вимір цифрових спільнот ключом для отримання роботи.
За лаштунками атмосфера була гаряча. КендаллДженнер стала мішенню для групи моделей, які не терпіли кумівства, що вона уособлювала, і які разом впоралися з власним гнівом найгіршим із можливих способів: знущаючись над нею. Це було під час Тижня моди в Нью-Йорку. Відомо, що траплялися епізоди, коли молода модель знаходила недопалки у своєму напої. Переслідування перейшло від фізичного до цифрового, оскільки ЛексіБолінг і БінксВолтон, двоє імен, яким здебільшого приписували таку поведінку, написали образливі коментарі про сестру Кардашʼян у соціальних мережах. Пізніше вони публічно вибачилися.
Серед усіх реакцій щодо цього питання вирізняється дипломатичність моделі Коко Роша, яка опублікувала серію з чотирьох відео на цю тему у своєму акаунті в Instagram, де в неї майже 2 мільйони підписників. Каже, що її виховувала мати-одиначка, яка працювала бортпровідницею, тож вона не nepobaby, але свою промову побудувала на певному розумінні: "Так, вони народжені з привілеями. Можливо, їхні батьки були відомими чи багатими, але вони скористалися цією можливістю/обставиною та застосували це якнайкраще", – зазначила Коко і зміцнила цю ідею, наголошуючи на тому, що завжди існують відмінності, які перешкоджають справжній меритократії.
Ця суперечка не може пройти без наслідків у галузі. Можливо, так мало статися через тимчасову причину: у 2023 році виповнюється десятиліття від перших публічних появ Кендалл і Джиджі, на той час молодих моделей; також відтоді, коли Кара Делевінь вийшла на подіум для Victoria'sSecret, бренду, який зустрів це покоління інстамоделей з розпростертими обіймами. Вони вже десять років є синами та дочками, і світ, здається, благає соціальної справедливості, яка також передбачає відсутність посилення привілеїв.
Наступного року очікується, що Фібі Філо нарешті запустить свій довгоочікуваний бренд, Gucci відкриють нову главу після відходу Алессандро Мікеле, а Balenciaga так чи інак зроблять крок після останніх подій. Можливо, курс моди в цих конфліктах задають ті, хто обирає образ для своїх кампаній. Чи призведе ця криза до боротьби модельних агенцій, журналів і модних брендів за відкриття наступного нового обличчя, без упередженості щодо блискучих прізвищ поблизу? Або все залишиться по-старому, а криза nepobabies так і залишиться різдвяним ажіотажем?
Текст: Patricia Moreno
За матеріалами vogue.es.