"Об'єм виробництва наших капелюхів ми сьогодні вимірюємо тисячними тиражами", – скромно відповідає український дизайнер Руслан Багінський на запитання про продажі його бренду, серед прихильниць якого: Джіджі Хадід, Мадонна і "ангели" Victoria's Secret. З ним зустрілася Віолетта Федорова.
Про бренд Ruslan Baginskiy я дізналася три роки тому, коли на робочу пошту прийшов лукбук невідомої мені на той момент марки. Невеликий ресерч швидко все розставив на свої місця: він родом зі Львова, заснований стилістом і дизайнером капелюхів Русланом Багінським 2013 року, а його клієнтами вже є Катя Осадча, Джамала і Тіна Кароль. Лукбук у результаті ми опублікували – капелюхи-федори ніжних відтінків відмінно вписувалися в березневий настрій, коли хочеться чогось свіжого і нового.
З цього моменту про Ruslan Baginskiy постійно було чути. Ось він випускає дуже романтичну різдвяну колекцію капелюхів, розшитих зірками, ось представляє свої роботи у межах Ukrainian Fashion Week, а ось його капелюх на одній з найяскравіших стритстайл-зірок Олені Перміновій. Це фото, на якому і з'являється солом'яний капелюх, стає поворотним моментом в історії марки – на Instagram молодого українського бренду починають масово підписуватися шанувальники Пермінової, а Багінський і його бізнес-партнер Петро Ясинський розуміють, що цю удачу упустити не можна.
Хлопці, бренд яких почався з 200$ (кажуть, що їх подарувала бабуся Руслана), швидко зорієнтуватися, що робота з відомими людьми – це те, що допоможе їм масштабувати бізнес. В епоху соціальних мереж досить легко дотягнутися до зірок навіть з А-листа і повідомлення у директ цілодобово безперервно полетіли по всьому світу. Моделі, редактори глянцю, стилісти, зірки стритстайла – всім їм хлопці почали розсилати листи і розповідати про себе. "Знайти інформацію сьогодні – не проблема, – розповідає Багінський. – Ти переглядаєш стритстайл-звіти, шукаєш акаунти в Instagram, зв'язуєшся, спілкуєшся. Мені часом здавалося, що Петя там просто жив якийсь час, але наш підхід дав результат". Так, однією з перших іноземних зірок на кашкети Ruslan Baginskiy звернула увагу Белла Хадід, точніше її стиліст, потім на Тижнях моди в них помітили Кайю Гербер, Ірину Шейк і Анну Делло Руссо.
"Комунікації – ця наша сильна сторона, – додає Петро Ясинський. – Ми не працюємо з піар-агентствами, з усіма спілкуємося особисто, пам'ятаємо всіх імена і смаки. Це приваблює і робить наш зв'язок з інфлюенсерами, які буквалі стали послами Ruslan Baginskiy, міцнішим".
Хвиля популярності, яка пішла з Instagram, поступово перейшла і на глянцеві видання – не помітити цей тренд було просто неможливо, кашкети з вишитими літерами RB буквально заполонили модні журнали. У результаті головні убори з позначкою Made in Ukraine з'явилися на обкладинках і сторінках Vogue Nippon, W Magazine, Elle Russia і CR Fashion Book. Однак однією з головних своїх перемог Багінський і Ясинський називають появу Мадонни в їх капелюсі в зйомці для італійського Vogue: "Тут все склалося дуже цікаво. Одна журналістка, яка брала у нас інтерв'ю, була знайома зі стилістом Мадонни. Він не публічна людина, працював тільки з нею і його ім'я не було дуже відомим. Ми кілька разів з ним зв'язувалися і загалом наша комунікація тривала близько року. І в один прекрасний день ми отримали запит на виготовлення капелюха для зйомки Мадонни, яка до цього особливо ніде не знімалася впродовж кількох років. За ніч вручну розшили капелюх фразами з її пісні Beautiful Game і ми просто тримали кулаки, щоб все їм підійшло".
Природно, що такий сплеск популярності не минув повз байєрів. Остання перемога українського бренду – старт продажів на майданчику одного з найбільших онлайн-ритейлерів Net-a-Porter. "Ми довго до цього йшли, – розповідають Руслан і Петро. – І шалено щасливі, що нам вдалося, причому на вигідних для нас умовах. Ми ніколи не працюємо під реалізацію, байєр повинен викупити колекцію, адже він же вибрав нас з безлічі інших. Net-a-Porter вибрали 6 моделей, але в дуже великій кількості. До речі, зараз бюджет на головні убори у них на 30% більший звичайного і нам приємно бути причетними до цього". Також Ruslan Baginskiy співпрацюють з лондонським Browns і флорентійським Luisa Via Roma, де постійний sold out на їх капелюхи, кепки, берети і панами. Всього бренд продається в більш, ніж 200 магазинах, і цей список буде поповнюватися.
Природно, що марка не збирається зупинятися на досягнутому і тим, хто вважає її Instagram-одноденкою, варто просто уважніше на них подивитись. Команда випускає чотири колекції на рік, постійно вдосконалює і розширює модельний ряд. До таких хітів як Baker Cap вже приєдналися шкіряні берети в богемному паризькому стилі і зухвалі панами з м'якої вовни. Останню вже встигла приміряти Джіджі Хадід. В її образ "дівчини з сусіднього двору" вона вписалася ідеально.
У найближчих планах Ruslan Baginskiy – відкриття власного інтернет-магазину, хоча продажі через Instagram вже налагоджені, але своя площадка з міжнародними доставками – це вже гра по-великому. Не менш великими будуть і ризики, адже найсильніших завжди копіюють. Але плагіат Багінського і Ясинського не бентежить: "Спочатку ми дуже переживали, коли бачили підробки на наші капелюхи і кашкети. Але сьогодні розуміємо, що це ще один з індикаторів успіху і якщо наші капелюхи в "Метрограді" стоять поруч з такими ж "паленими" кросівками Balenciaga або чобітьми Off-White, отже все рухається в правильному напрямку".
Текст: Віолетта Федорова
Фото з студії: Марія Павлюк