Італійський модний Будинок Bottega Veneta, назва якого перекладається як "італійська майстерня", останні сімнадцять років очолював Томас Маєр, який покинув пост 13 червня 2018 року. Дизайнер очолив бренд у віці 43 років, а до цього встиг попрацювати в Guy Laroche, Sonia Rykiel і Hermès, а також заснувати власний лейбл.
Бренд, який славився сумками з плетінням intrecciato в 1970-і роки, в дев'яностих втратив колишню славу. І якщо раніше улюбленою клієнткою Bottega Veneta була Джекі Онассіс, а над рекламними кампаніями марки працював Енді Ворхол, то в десятиліття повальної логоманіі, простий дизайн італійського Будинку явно програвав. Тоді ж бренд викупив впливовий конгломерат Gucci Group і вже у вересні 2001 року Том Форд запросив на посаду головного креативного директора Томаса Маєра, який і витягнув Bottega Veneta з модного забуття.
Перше, що зробив Томас для відродження бренду – перезапустив легендарну сумку Cabat. Це модель прямокутної форми з короткими ручками, виготовлена саме з використанням знаменитого плетіння шкіри intrecciato. Незважаючи на те, що сумки плетуть майстри вручну, а їх ціна висока, в період з 2001 до 2011 роки Маєр збільшив продажі сумки на 800%.
Працювати в моді і не бути контролфріком з підвищеною увагою до дрібниць – неможливо, але Маєр в цій справі перевершив багатьох. Одного разу в The New Yorker він розповів про недосконалий дизайн блюдець в міланському готелі Bvlgari, з яких ложка зісковзує, якщо ледь підняти чашку. Спокійно випити кави в Bvlgari, на думку Маєра, просто неможливо. Робочий офіс дизайнера абсолютно білий, в ньому відсутній будь-який натяк на декор, окрім декількох мінімалістичних картин. На його думку, зайвий антураж відволікає від роботи. А зі свого імені він прибрав таку дратівливу букву h.
З такою ж дивовижною скрупульозністю Маєр поставився до створення нового дизайну Bottega Veneta. Приступивши до роботи, він, перш за все, повністю очистив склади бренду від непроданих речей зі старих колекцій і зосередився над твором нової естетики – чистої, мінімалістичної, стриманої і аристократичної. Тієї, за якою тепер можна безпомилково впізнати речі Bottega Veneta з-поміж тисяч інших. "Ми з помічниками відвідуємо безліч виставок тканин щороку, – розповідає Маєр, – але ми це робимо для того, щоб зрозуміти, які тканини нам не підходять".
Незважаючи на те, що Маєр, як головний креативний дизайнер, взявся вибудовувати новий бездоганний візуальний ряд, він з повагою поставився до спадщини Будинку. "Коли я починав роботу, я хотів повернути бренд до його витоків, до ідеї, вираженої в слогані: "Ваших власних ініціалів достатньо". У Bottega Veneta є коріння в шкіряних традиціях італійського регіону Венето. З давніх-давен в модному Домі працюють унікальні ремісники, що володіють рідкісними навичками, які передаються з покоління в покоління. Я знав, що цей бренд призначений для певного ринку предметів розкоші, дизайн яких грунтується на майстерності та інноваційності", – поділився дизайнер в одному зі своїх нечисленних інтерв'ю.
Восени 2011 року в обраних бутіках Bottega Veneta по всьому світу відбулась виставка під назвою "Knot: Retrospective", приурочена до десятиріччя роботи Томаса Маєра. Knot – це мініатюрна сумочка-клатч, створена дизайнером за рідкісними архівними ескізами. Її особливістю стала нова застібка в формі маленького шкіряного вузла, який і дав сумці її назву. Сама виставка показувала повну історію аксесуара, яку, як і її зовнішній вигляд, відновлювали в архівах і приватних колекціях. Тепер Knot має 300 модифікацій, у тому числі з застібками з 18-каратного золота, посипаного діамантами.
Маєр також придумав і нову філософію для Bottega Veneta. Дизайнер впевнений, що розкішні речі може дозволити собі кожен. Завдяки високій якості, вони можуть служити довгі роки, крім того вироби зі шкіри з часом мають вигляд значно кращий ніж нові. Як полюбляє говорити Маєр: "Просто треба менше споживати".