1 січня виповнюється 157 років із дня народження Жанни Ланвен— француженки, якій любов до доньки допомогла створити повноцінну модну імперію. Ще на початку ХХ століття вона почала створювати сукні для особливих випадків, що викликають захват і сьогодні, а vogue.ua зібрав ключові факти з біографії легендарної дизайнерки.
Жанна Ланвен розпочала свою кар'єру з дизайну дамських капелюшків. 1889 року на невеличкій вуличці рю Буасси-д'Англа вона відкрила магазинчик Jeanne Lanvin з капелюхами на будь-який смак. Пізніше у неї народилася донька Марі-Бланш, для якої вона, у вільний від справ у магазині час, почала шити сукні. Вони так сподобалися клієнткам Ланвен, що швачці-початківиці довелося пошити їх у дорослих розмірах. Це і дало старт її кар'єрі дизайнера.
У Ланвен не було спеціальної освіти, і вона абсолютно не вміла малювати. Художники малювали ескізи з уже готових речей, які вона створювала за допомогою майстерного драпірування відразу на клієнтках, а щосезону француженка випускала близько 200 одиниць. До речі, вона стала першим дизайнером, яка почала випускати по чотири колекції на рік. До того ж, вона не обмежувалася лише виробництвом одягу — під ім'ям Lanvin можна було купити і дитячий одяг, і спортивний, і витончені речі для чоловіка.
Велику популярність Ланвен принесла Міжнародна виставка декоративних та промислових мистецтв 1925 року. В цей час француженка робила вбрання простої форми зі щедрим декором, які повністю відповідали настрою бурхливих 1920-х. На сукнях Lanvin цього періоду можна розглянути складну вишивку бісером, золотими нитками і кристалами Swarovski. Через 10 років настрій вбрання Жанни Ланвен змінився — вона почала робити ставку на крій і силует. Декор також залишився в її роботах, але став більш продуманим і навіть мінімалістичним.
Жанну Ланвен називають королевою рукавів. Саме цій деталі вона приділяла найбільшу увагу, експериментувала як з їхньою формою, так і візуальним наповненням.
Улюблений відтінок француженки — bleu nuit або колір нічного неба. У колекціях дизайнерки чимало речей всіх відтінків синього. Крім нього вона також працювала часто з пудровим, насичено-жовтим.
Ланвен називають винахідницею силуету robe de style, що поєднує пишну спідницю і корсаж. Ця форма стала противагою популярному в 1920-х стилю дівчат-флеперів у вбраннях із заниженою вільною талією. Надихнули Ланвен на роботу з силуетом robe de style образи імператриці Євгенії та королеви Вікторії, які вона переосмислила у своїй манері.
Справжньою пристрастю Жанни Ланвен були тканини. Вона привозила їх звідусіль і часто придумувала свої вбрання після першого погляду на той чи інший матеріал. Колишній креативний директор Lanvin, Альбер Ельбаз в одному з інтерв'ю якось згадував, яке на нього враження справили архіви Ланвен, в яких зберігається близько 500 суконь і 300 альбомів з ескізами і нарисами.
Любов до доньки допомогла Ланвен не тільки створити модну імперію з бутиками по всьому світу, включаючи такі віддалені від Парижа місця, як Буенос-Айрес і Барселона, а й придумати один з найпопулярніших ароматів початку ХХ століття. На честь тридцятиріччя Марі-Бланш вона випустила аромат Aprège з уже легендарним зображенням матері і доньки, що кружляють у танку. Створив його ілюстратор Поль Іріб за мотивами фотографії, на якій Жанна Ланвен танцює з маленькою дочкою.
Знамениті блакитні коробки Lanvin — ще один реверанс дизайнерки в бік доньки. Повне ім'я дівчинки Марі-Бланш Маргеріт і в творчості дизайнерка образ квітки-маргаритки обігрувала не раз, в тому числі і при виборі кольору паковання Lanvin.