У спецпроєкті vogue.ua, присвяченому настанню весни, експерти з питань ароматів, фарбування, манікюру, догляду за шкірою та волоссям розкривають б’юті-таємниці, які допоможуть зустріти новий сезон у всеозброєнні. Продовжує проєкт парфумер, ольфактолог Богдан Зубченко.
Ноти весни в парфумерії — це передусім ноти зелені, які в останні роки ввійшли в моду. З’явилося багато аромоматеріалів із зеленими нотами, і ця тема постійно розвивається. Нині арсенал парфумерних інгредієнтів зеленого напряму дуже широкий. Є ноти, які багато років відомі в парфумерних акордах — це й інжир, і скошена трава, а є ті, що повернулися після буму популярності й дальшого забуття. Вони набувають нового звучання завдяки незвичним поєднанням, цікавим аранжуванням, і стають знову впізнаваними й улюбленими.
Насамперед це нота томатного бадилля й усього, що пов’язано з томатами. Ми пам’ятаємо знаменитий Eau de Campagne, який 1976 року створив Жан-Клод Еллен; пам’ятаємо Belle by Nina Ricci. У нових інтерпретаціях овочеві ноти набувають дедалі вагомішого вияву.
Аромат бруньок і листя чорної смородини.
Аромат тополиних бруньок.
Інжир, який увійшов у моду на початку нульових з ароматами Un Jardin En Mediterranee Hermès, Premier Figuier L'Artisan Parfumeur тощо, сьогодні з’являється в несподіваних поєднаннях — наприклад, в облямуванні гедіону й сандалу.
Знову повертається колись популярний акорд морської свіжості з відтінком кавунових шкірок. У 90-х вся парфумерія запахла саме так. Потім ця тема всім набридла — і її стали уникати. Сьогодні ці акорди знову популярні. Вони цікаво доповнюють деревні ноти, сповнюють їх повітрям. Тож пряна, деревна орієнтальна парфумерія наповнюється новим, вологим і легким звучанням. І це все завдяки речовині калону, який був такий популярний в 90-ті.
І, звісно, квіти: гіацинти, мімоза. У Франції саме був сезон мімози — і не тільки цвітіння. Створювали нові "мімозні" матеріали.
Нарциси, бузок, конвалія, яким цієї весни знову потішить Guerlain. Про аромат, який з’являється тільки раз на рік, можна прочитати тут.
Сьогодні завдяки новим матеріалам всі ці квіткові ноти набувають нового звучання й нових відтінків. Зробити гарний квітковий аромат складно: це бісерна, пуантилістська робота парфумера, який мазок за мазком створює квіткову мелодію цього букета, що складається з безлічі відтінків і вірогідно передає настрій реального букета й пахощів весняних квітів. Це як у флористиці: більше ніхто не створює щільно набитих, масивних букетів. У моді спонтанність, легкість, неправильні форми.
Квіти сьогодні, на щастя, у тренді: безліч марок — і люксових, і нішевих, — звернули увагу на них. У моді як соліфлори (аромати з переважною нотою якоїсь однієї квітки), так і "букети". Триває тема троянди, жасмину, туберози, жасмину з гарденією й флердоранжем. У традиції французів це називається "букет нареченої", букет білих квітів, що дуже символічно для весни.
Важливий напрям (частіше використовується в авторській і нішевій парфумерії, яка йде всупереч зі звичними трендами) — аромат вологого ґрунту, землі, просякнутої розталими снігами, вологих мохів або мокрих стін великого міста. Трапляється, що подібні ноти доповнюють традиційний букет. Наприклад, у моєму ароматі DYVO гіацинт доповнений ароматом вологої землі. Бувають й урбаністичні аромати, у яких нічого, крім вологих стін, каменів і мокрого ґрунту, немає. До того ж подібні аромати цікаво міксуються з іншими, але це вже історія про великі експерименти й творчість.