Як правильно обирати нішеві аромати: поради інсайдера

Promotion

Що важливо знати під час покупки нішевих ароматів, як вибрати парфуми для себе і на подарунок, і куди вирушити за покупкою? Відповіді на ці питання знає ідейний натхненник концепції нішевих барів BROCARD, тренер BROCARD по нішевому напрямку, Мирослав Корпусенко.

Як вибрати аромат для подарунка

Коли постає завдання "зробити подарунок тим, у кого все є", нішевий парфум може стати вдалим варіантом. Досвід показує, що такі аромати є далеко не у всіх. При цьому емоції – це найкращий подарунок, а парфумерія – це, перш за все, емоції. Варто вгадати – і такий презент (і його дарувальник) запам'ятаються надовго.

Аромати Tiziana Terenzi и Zarko Perfume

Часто ми боїмося помилитися у виборі парфуму, оскільки вважаємо, що аромати – дуже особиста тема. Але в хорошому магазині з нішевою парфумерією фахівець обов'язково продемонструє так звані "політкоректні" аромати. Вони найкраще підходять в якості подарунка – універсальні композиції подобаються в більшості випадків. Полегшить вибір інформація про те, якими ароматами людина користується або які були у неї раніше. А ось вік, стиль і звички адресата допоможуть навряд чи: переваги в нішевій парфумерії не завжди збігаються із зовнішнім виглядом або стилем життя тих, хто їх носить.

Аромати Zarko Perfume
Універсальні аромати в "ніші"

У світі сучасної парфумерії таких ароматів дуже багато. В тій чи іншій мірі ми всі схильні до впливу реклами і звичних форматів. Але в ніші свій унікальний аромат можна знайти навіть серед "політкоректних" парфумів – він і не буде тривіальним, і неодмінно сподобається. Спробуйте зайти в BROCARD Niche Bar і почніть знайомство. Процес вас обов'язково захопить, і ви знайдете як універсальні аромати, так і ті, що знадобляться вам для особливого настрою, події, сезону і почуття.

Як тестувати аромат

Зазвичай, ми більш чутливі до ароматів в ранкові години – "чуємо" їх краще і яскравіше. Але є і є ті, хто "прокидається", в тому числі емоційно, лише до полудня або навіть до вечора. Аромат – це завжди емоційний "якір", тому приймати рішення і здійснювати покупку краще в гарному настрої. Або хоча б нейтральному.

Вирішальне значення має і погода. Зверніть увагу: на Близькому Сході люблять густі складні аромати – незважаючи на позамежну температуру повітря. Весь секрет – у вологості повітря. Експериментуйте самі – нанесіть в суху погоду удову композицію, а в дощ – аромат з нотою ірису. Ви будете здивовані.

Аромат Sugar, Franc Boclet

Часто буває, що аромат сподобався, зачарував – ви його купили, а вжитися потім не вдається. Тут є два варіанти: поставити покупку на полицю і повернутися до неї через півроку-рік. Сприйняття буде іншим, часто позитивним. Другий варіант – подарувати. У вашому оточенні напевно знайдеться той, кому цей аромат припаде до душі.

А щоб не промахнутися у виборі, важливо тестувати аромат на шкірі – і не тільки на зап'ясті. Нанесіть парфуми в магазині так, як це ви робите вдома. Поспостерігайте, прогуляйтеся в ньому. Це найвірніший спосіб виключити помилку.

Аромат Sailing Day Replica, Maison Margiela
Ноти, флакон чи композиція?

Часто аромат радять бирати, відштовхуючись від композиції та інгредієнтів в її складі. Комусь, можливо, цей метод і підійде. Але імениті парфумери, зазвичай, своїй рекомендують оцінювати композиції в цілому. Під час милування картиною в галереї, ви ж не задаєтесь питанням про те, в якій пропорції автор змішував фарби з білилами! Історії та легенди ароматів, до речі, теж не повинні істотно впливати на вибір і змінювати сприйняття – вони доповнюють образ, але не замінюють його.

Аромати серії Portraits | Penhaligon's
Чи потрібно розтирати аромат, щоб він швидше розкрився?

Одні вважають, що не можна підганяти розкриття аромату – треба зачекати, поки висохне спиртова пляма, і тільки потім нюхати. Інші впевнені, що розтирати аромат можна скільки завгодно – це ні на що не вплине. Правда посередині. Справа в тому, що існує кілька типів структур композицій: пірамідальні (їх більшість, включно з LM Parfums), лінійні (наприклад, Escentric 01, Escentric Molecules), батутні (Eclix, Tizana Terenzi). І розкриття кожної з них відбувається по-різному. Лінійний аромат дійсно не має сенсу "підганяти" тертям: він звучить однаково. Але не варто забувати: духи є розчиненою в спирті ароматичною складовою. Тому доречно кілька секунд почекати, поки спирт випарується.

Eclix, Tiziana Terenzi
Скільки ароматів можна спробувати за один раз?

Парфумери не рекомендують за один підхід пробувати більше 4-5 ароматів. Середньостатистичний "ніс" здатний більш-менш адекватно сприйняти до 10 ароматів, потім нюх притуплюється. Якщо є бажання продовжувати знайомство з парфумерією, рекомендовано випити ковток води – на відміну від кави це не притупить чутливості рецепторів.

Парфюмер Паоло Теренці в BROCARD Niche Bar
Чи реально купити парфуми, з якими потім не розлучаєшся?

Світ змінюється дуже швидко. І якщо ще півстоліття тому вважали ознакою хорошого тону мати один аромат на все життя, то зараз у зв'язку з стрімким розвитком парфумерії та технологій обмежувати себе як мінімум нудно. З нинішнім достатком можна знаходити "ті самі" парфуми хоч кожного місяця.

Які аромати стають модними?

Інтерес до удів, думаю, ніколи не зникне – хоча б з тієї причини, що на Близькому Сході удами користуються вже багато століть, а Європа познайомилася з цим компонентом лише зараз. Більше того, багато нішевих парфумерних будинків намаганнями вийти на прибутковий східний ринок, будуть продовжувати створювати удові композиції.

Зараз же з'явилась тенденція на легкі акварельні аромати. Скільки вона триватиме? Час покаже, бо позаминулого і минулого років мінеральній темі пророкували світле майбутнє, але цей тренд зійшов нанівець.

Чи потрібна професійна допомога під час вибору парфумів?

Професійний консультант, особливо в нішевому бутіку, подібний до психолога – він знає, як правильно звернутися до гостя, зрозуміти його бажання і вподобання, і на підставі цього разом шукати "той самий аромат". І такий аромат неодмінно знайдеться. Ключове тут – професіоналізм консультанта і грамотні поради.

З правильного магазину покупець йде, перш за все, з відчуттям щастя. Це емоція. На раціональному ж рівні він розуміє, що придбав найкращий аромат за найкращою ціною. І саме грамотна консультація звела все це докупи.

У хорошому магазині ніколи не залишиться враження недостатнього сервісу або, навпаки, – що допомога була занадто нав'язливою. Більш того, тим, хто захоплений парфумерією, в нішевому барі буде особливо цікаво і комфортно, адже тут можна зустріти однодумців – серед персоналу завжди є колекціонери, поціновувачі і навіть початківці парфумери.

BROCARD Niche Bar. Instagram: brocard_niche_bar

Популярне на VOGUE