Як минув концерт піаніста Євгена Кісіна

24 червня в межах фестивалю Odessa Classics відбувся концерт піаніста Євгена Кісіна — володаря "Ґреммі", члена Королівської академії музики в Лондоні, одного з найвидатніших піаністів нашого часу. Як це було — дивіться в репортажі.

imageЄвген Кісін

Екстраконцерт — нове поняття для одеської публіки. У цьому разі збіглися екстреність проведення (все-таки церемонія закриття фестивалю Odessa Classics встигла відбутися раніше) і виконання екстракласу. Фестиваль заздалегідь планував виступ геніального піаніста Євгена Кісіна, адже такі зірки розписують свій концертний графік на роки вперед. Театр був повний, публіка вимагала вийти на біс (виходів було чотири!) — такий захват плюс привітність, з якою президент фестивалю, народний артист України Олексій Ботвінов показував гостю Одесу впродовж трьох днів після концерту, сприяли тому, що Євген Кісін уже планує тут наступні концерти.

Євген Кісін

"Я щасливий бути тут і грати для такої чудової публіки... Вельми дякую організаторам фестивалю за їхню гостинність і високий професіоналізм. Обов’язково приїздитиму сюди знову й знову. І всім своїм колегам рекомендуватиму приїздити на фестиваль Odessa Classics".

Нагадаємо, що єдиний попередній виступ Кісіна в Україні відбувся в Одесі в далекому 1987 році, коли він був ще дитиною, учнем московської Центральної музичної школи. Тоді на авторському концерті композитора Тихона Хрєнникова виступав юний Женя Кісін, а ще — майбутні учасники Odessa Classics, скрипалі Вадим Рєпін і Максим Венгеров. П’єси Хрєнникова прозвучали й на фестивальному концерті. Медитативну Сонату класика нововіденської школи Альбана Берга було виконано на самому початку програми сучасно й свіжо, ніби й не минуло більше сотні років з дня написання твору.

Євген Кісін

Несподіваним завершенням першого відділу стали Прелюдії Гершвіна, Кісін постав перед публікою ще й прекрасним блюзменом. Антракт, і знову відкіт у минуле, програма з творів Фридерика Шопена. Коли Євгена називають одним з тих небагатьох виконавців, які своєю творчістю визначають рівень виконавського мистецтва у світі, у цьому немає ніякого перебільшення. Весь другий відділ складався з творів Шопена, а на біс Кісін потішив і Мендельсоном, і Шопеном, і ноктюрном Дебюссі "Місячне сяйво".

Після ноктюрна Дебюссі "Місячне сяйво" чогось вимагати публіці було вже й незручно (все-таки четвертий вихід на біс!), тож вона проводжала піаніста не вимогливими, а вдячними оплесками.

Текст: Марія Гудима

Фото: Микола Вдовенко


Популярне на VOGUE