Femme fatale: співачка Сільві Кройш про незалежність, моду та співробітництво з Prada

Сільвія Кройш, учасниця бельгійської групи Warhaus, випускає дебютний сольний альбом і пише музику для короткометражок Prada.

imageСукня з віскози, Balmain

Коли дивишся кліпи групи Warhaus, де Сільвія Кройш останні три роки співає разом зі своїм бойфрендом, високим блакитнооким блондином Маартеном Деволдере, або чорно-білі знімки пари в соцмережах, мимоволі згадуєш ще один музичний дует – Сержа Генсбура і Джейн Біркін. У піснях Маартена і Сільвії теж багато пристрасті, їхні кліпи – наприклад, The Good Lie і Memory – дуже кінематографічні, а в кадрі вони неодмінно курять, танцюють або дуріють на зім'ятих білих простирадлах.

Сільвія зізнається: вона дійсно любить Сержа Генсбура і Джейн Біркін, але не за образ, а за поетичний дар. А ще – Патті Сміт, Леонарда Коена і Аллена Гінзберга. Їй лестить порівняння з головною кіно- і музичною парою 1970-х, але зараз в житті 27-річної Сільвії Кройш настав новий етап: вона більше не хоче бути жіночим голосом популярного гурту Warhaus, тому записує сольний альбом у своїй антверпенській студії. Восени співачка представить його в рідній Бельгії, потім – в Нідерландах та Польщі, а наступного року – в Києві, де вона вже виступала півтора роки тому в складі Warhaus.

Ліворуч: шерстяний костюм, Officine Générale; бавовняна сорочка, VICTORIA / TOMAS. Праворуч: шкіряна сукня, Alexandre Vauthier

Warhaus – не перший музичний проект Сільвії. У 16 років, під час вивчення акторської майстерності і візуального мистецтва в престижному бельгійському коледжі Jazz Studio, вона разом з одногрупниками заснувала поп-групу Soldier's Heart і почала виступати в невеликих барах і кафе по всій Бельгії. "Для мене це було чимось на зразок школи життя", – згадує Сільвія. Через рік Soldier's Heart підписали контракт з лейблом Universal і об'їздили з гастролями всю Європу, США і Японію. "Я провчилася в коледжі рік – і кинула. У мене просто не було часу туди ходити". Кройш називає себе самоучкою, а її менеджер Алессандро додає: "Сільвія дуже самостійна і норовлива, вона завжди була впевнена, що найкраща освіта – це діяти і ще раз діяти".

Сільві більше не хоче бути жіночим голосом популярного гурту Warhaus

Сільвія виросла на музиці Ніни Сімон, Бьорк, Девіда Боуї і Ніка Кейва; якась частка туги і фаталізму легко читається в її музиці, як і в текстах. "Я постійно перечитую Габріеля Гарсіа Маркеса і дуже люблю його за фірмовий смуток. А Джоан Дідіон – за її особливий стиль". В улюблених фільмах Сільвії декадансу теж хоч відбавляй – дівчина без роздумів перераховує: "Гіркий місяць" Романа Поланскі, "Останнє танго в Парижі" Бернардо Бертолуччі і всі фільми Девіда Лінча.

Кройш і самій личить образ такої собі femme fatale, який вона часто використовує в кліпах: величезні густо підведені темні очі, яскраві губи, бліда шкіра, модельний ріст і фігура. Ось вона самозабутньо танцює в барі, одягнена з ніг до голови в чорне. Ліричний герой, коли бачить її, завмирає як вкопаний. У наступному кадрі вони вже мчать кудись на машині. Сільвія зі сміхом розповідає, що в кліпах завжди грає роль, бо любить перевтілення; крім того, це допомагає їй подолати горе на сцені. Але над повсякденним образом дівчини її бойфренд Маартен постійно сміється: "Ти маєш вигляд, як хлопець!" – "Тому що я ношу багато чорного: косухи, об'ємні, частіше не мого розміру, плащі та великі чоловічі капелюхи", – додає Сільвія.

Ліворуч: шовкова сукня, Louis Vuitton; сережки, латунь, Versace. Праворуч: на Сільвії: окуляри, вінтаж, Alain Mikli; шкіряний жакет, Officine Générale; шкіряна спідниця, Isabel Marant Étoile; шкіряні чоботи, Tomasini. На чоловікові: жакет, сорочка, все – вінтаж

Вона не любить говорити про зовнішність, а на запитання, хто для неї приклад сильної успішної жінки, відповідає: "У світі так багато сильних жінок, які не публічні. Моя мама, наприклад. Вона мудра і класна. Поодинці виховала трьох дітей. Я завжди захоплювалася її креативністю і божевільною працездатністю". Сьогодні Гільда ​​Пітерс, мама Сільвії, володіє невеликим готелем в центрі Антверпена, а два рази на тиждень там працює і сама дівчина – допомагає в управлінських справах.

Почати сольну кар'єру Сільвію підштовхнуло бажання бути незалежною. У квітні вона випустила перший трек, який вигадала і записала сама: містичний, тягучий, шаманський Seedy Tricks – про дівчину, яка хоче, щоб її коханий належав тільки їй.

Перед великим європейським туром цієї осені Сільвія планує на кілька днів втекти до Франції. Її прадід Леонард Кройш 1897 року заснував невелике винне господарство: спочатку в Німеччині, а потім – у Франції, в Дордонь. Винна ферма досі належить родині Кройш – на французьких виноградниках Сільвія провела все дитинство. "Я навчилася там всьому – плавати, кататися на велосипеді, дихати, відчувати, писати. Там минув мій перший поцілунок і перша сигарета". В Дордонь співачка приїжджає, коли потрібно зануритися в написання музики з головою – або зарядитися енергією.

Цієї осені у Кройш ще один важливий дебют – в ролі композитора в модній індустрії. Рік тому разом з Warhaus вона виступала на показах Ann Demeulemeester і Haider Ackermann, а тепер написала музику для трьох короткометражних фільмів Prada. Чи хоче вона спробувати себе на подіумі? "Радше ні, ніж так", – каже співачка. Чесність відповіді підтверджує і Алессандро: "Роки чотири тому, коли Симон Порт Жакмюс ще не був зіркою, він запропонував Сільвії знятися для його рекламної кампанії. Сільвія любить і Жакмюса, і моду, але не захотіла відволікатися від музики – і відмовилася".

Текст: Дарія Слободяник

Фото: Carlijn Jacobs

Стиль: Imruh Asha

Модель: Sylvie Kreusch

Популярне на VOGUE