На початку вересня гурт ONUKA з'їздив на гастролі до Китаю. Спеціально для Vogue.ua лідер колективу Ната Жижченко розповіла, чому це важливо, і як ONUKA підкорюватиме світову сцену.
Мені часто казали, що потрібно їхати в Азію, тому що ми маємо незвичний вигляд і специфічне звучання. Від початку проекту ONUKA японська публіка проявляла до нас багато уваги. Якийсь час я чула, що в Китаї всюди грає Vidlik. Але реалізувати гастролі Китаєм – складно, цьогоріч це вдалося завдяки Посольству України в Китаї.
Нас попередили, що китайці можуть аплодувати лише наприкінці виступу, як на концертах класиків. Тому ми хвилювались, як нас сприймуть. Виступи проходили у величезних залах з сидячими місцями: першим майданчиком для сольного концерту став театр Guangzhou Opera House, сконструйований Захою Хадід. Навіть побувати в цьому театрі – велика честь, а виступати на його сцені – це взагалі межа мрій. У головній залі цього ж театру проходив музичний фестиваль, куди приїхали дуже багато артистів зі всього світу. Це була зала десь на 2000 людей, і ми грали лише один трек – ZENIT.
Третій виступ – наш сольний концерт – відбувся у Тяньцзіні, в залі на тисячу людей. Нам казали, що китайська публіка, якщо їй щось не подобається, може почати кривитися або ще якось виражати свою реакцію. Ми були готові до будь-чого, але нас прийняли дуже тепло, емоційно. Публіка складалася десь на 70-80% з китайської аудиторії, а решта – з української громади, яка надзвичайно підтримала.
Саундчеки травили довго, тому що ми маємо складний райдер і непрості технічні параметри виступу. Непрості, але з якими в Україні вже чітко працюють — ми вкотре зрозуміли, наскільки в Україні розвинувся рівень концертного сервісу. Китайці взагалі не мають досвіду саме такого підключення, вони працюють трохи за іншим алгоритмом. Але ми все одно добилися свого. В перший день саундчек тривав дев’ять годин, але в результаті все звучало так, як треба. За реакцією місцевого технічного персоналу було дуже цікаво спостерігати: коли наш звукорежисер виходив на перерву, вони фотографували та знімали на відео всі налаштування.
Нас попереджали, що в Китаї буде складно: їжа незвична, ніхто не розуміє англійської, і взагалі, що це абсолютно інший світ з іншим менталітетом. Але мені було надзвичайно цікаво, неймовірний досвід і культурний шок зі знаком плюс. Люди сподобалися, з нами вони були затишними та відкритими. Ми побували в Гуанчжоу та в Тяньцзині, дивилися на хмарочоси з незвичайною архітектурою поруч зі старовинними гето. Були на старих ринках, бачили храми, встигли насолодитися візуальним різноманіттям Китаю.
Зараз наша пріоритетна мета – вийти на міжнародний рівень. Ми сподіваємось, що це все було тільки початком, дебютом. Ми на 100% задоволені тим, як все яскраво відбулося. Це надихає продовжувати поширювати музику світом та займатися мистецтвом. Далі – наш перший великий тур США та Канадою.
Фото надані прес-службою гурту.