Одягнути смокінг і залишитися в ньому спокусливою — цей сміливий крок вписав ім’я акторки Марлен Дітріх в історію і надихнув мільйони жінок наслідувати її приклад. 27 грудня народилася ця рішуча німкеня, яка підкорила Голлівуд своїми маскулінними образами. Сучасні дизайнери постійно згадують і цитують її легендарний стиль, а vogue.ua аналізує, як він формувався.
Уроджена Марія Магдалена Дітріх народилася в передмісті Берліна в сім’ї середнього достатку. Про свою матір вона відгукувалася як про сувору жінку, а батька, який помер, коли їй було 6 років, майже не пам’ятала. Ще в дитинстві Дітріх любила приміряти на себе чоловічі образи — після смерті Отто Дітріха вона нерідко вдавала чоловіка на ім’я Поль під час спілкування з матір’ю, яка не обмежувала дитину в цьому занятті.
Марія Магдалена Дітріх (3 і 5 років)
У шкільні роки Дітріх особливо ретельно опановувала гру на скрипці. У 17 років, після закінчення Першої світової війни, мати відрядила її до Веймара для навчання музики в професора Роберта Райца. У цей час там зароджувалася художня течія Баугаус, що тяжіла до строгих форм в архітектурі й колірних контрастів у живописі. Спілкування з художниками-авангардистами вплинуло на смакові вподобання юної Дітріх і надихнуло її на експерименти з власним зовнішнім виглядом.
Після повернення до Берліна Дітріх була змушена заробляти гроші й першою її роботою стала гра в оркестрі, який акомпанував німим кінофільмам. Завдяки цьому вона мала можливість багаторазово переглядати найкращі стрічки прокату. Саме тоді Марія Магдалена вирішує стати знаменитою, і для початку змінює подвійне ім’я на благозвучне Марлен.
З властивим їй завзяттям Дітріх починає прокладати шлях до своєї мети: танцює в музичних театрах, відвідує заняття вокалу й акторську школу. Поступово починає з’являтися в невеликих виставах і зніматися в епізодичних ролях у кіно. Першим її успіхом стає роль танцівниці кабаре Лоли в стрічці "Блакитний ангел", яка 1930 року відкрила їй двері до Голлівуду.
Кадр з фільму "Блакитний ангел"
Однак Голлівуд не бажає приймати пишну німкеню з низьким голосом, що не засмучує Дітріх, а змушує її поглянути на себе по-новому. Після наполегливої роботи стилістів, перукарів і дизайнерів перед світом постає нова Марлен Дітріх — з ідеально укладеним волоссям, неприродно тонкими бровами й помадою відтінку бордо на губах, яка підкреслює тендітні риси її обличчя.
Нова Дітріх тепер носить брючний костюм, хоч і має чудовий вигляд у шовкових сукнях зі шлейфом, доповнює образ чоловічими головними уборами й не соромиться позувати з мундштуком у руках. Поєднання навіть у найдрібніших деталях підкресленої елегантності з основами чоловічого гардероба привертали до неї увагу й викликали обговорення, створюючи образ холодної й неприступної красуні.
Вона любила хутро, тож її часто можна було побачити в горжетках і хутряних накидках, а улюбленими дизайнерами вона називала Крістіана Діора, Крістобаля Баленсіагу і, звісно, Коко Шанель. Баленсіагу вона вважала геніальним, а його творіння — відчайдушними. Одне примірювання в іспанця було варте п’яти в будь-кого іншого — казала вона.
Неймовірно пліткували про вимогливість Дітріх, яка могла годинами вибирати капелюшок або вуаль, а на примірюванні сукні стояти понад 8 годин і лише змінювати цигарку. До деталей вона ставилася з особливим тремтінням — рукавички шили спеціально за зліпками її рук, а туфлі — на індивідуальне замовлення. Акторка бажала лише закрите взуття, а відкриті пальці називала вульгарними.
"Мої ноги неідеальні, але я знаю, що з ними робити", — була відвертою Дітріх із журналістами. Акторка сміливо вдягала сукні до підлоги з глибоким розрізом і штани з високою талією, які візуально подовжували її ноги. Зріст Марлен був 165 сантиметрів.