Для спецпроекту Vogue UA засновниці успішних українських стартапів розповідають, як світ високих технологій змінив їхнє життя. Друга героїня – Ксенія Бєлкіна – керує сімейним стартапом Cardiomo, який допомагає вчасно виявляти захворювання серця.
Текст: Віка Власенко
Фото: Lesha Lich
Стиль: Venya Brykalin
Якщо стартап – це екзамен на сміливість, то Ксенія Бєлкіна його успішно склала. Два года тому вона круто змінила своє життя і, перебуваючи мамою двох дітей, повністю занурилася у створення інноваційного продукту.
Ксенія і її чоловік Роман створили невеликий пристрій, що кріпиться на тіло і зчитує кардіограму людини. У випадку відхилення в роботі серця користувач отримує рекомендації на смартфон. Аналізом кардіограми займається штучний інтелект, навчений на 50 тисячах кардіограм. Технологія може передбачати хвороби серця у відносно здорових людей, а також контролювати стан пацієнтів, яким уже діагностували серцево-судинні захворювання. З самого початку замислювалося, що Cardiomo буде трекером для домашнього використання, але зараз стартап отримує попередні замовлення від клінік та кардіоцентрів, що бажають його випробувати.
Створюючи гаджет, Ксенія і Роман витратили свої власні заощадження – в цілому біля 30 тисяч доларів. "Ми настільки вірили у свій продукт, що були готові навіть продати будинок, якби не знайшли інвестицій", – розповідає Ксенія.
На щастя, нічого продавати не довелося. На початку 2016 року Cardiomo зацікавився інвестор й вклав гроші. А в серпні 2016-го проект потрапив до програми нью-йоркського стартап-акселератора Starta Accelerator і отримав 130 тисяч доларів. Ксенія та Роман переїхали до Нью-Йорку разом з молодшою донькою Софією, якій тоді було шість років. Поєднувати цілодобову зайнятість у стартапі і виховання дітей у Нью-Йорку дуже складно. Це місто – нескінченний рух і метушня. Ксенія згадує, що в Нью-Йорку їй навіть не хотілося займатися улюбленою йогою. Замість цього хотілося бігти. "Я дуже люблю Нью-Йорк, але стартапу з дітьми там нелегко", – розповідає вона.
З появою стартапу Ксенії і Роману взагалі довелося кардинально змінити спосіб життя. Постійні виставки, презентації. Вони практично не бувають вдома, в Києві. Хоча тут живуть діти і знаходиться офіс розробки Cardiomo. Але навіть якщо стартап працює по всьому світу, засновники повинні знаходитися там, де гроші. Тому доводиться багато часу проводити в Каліфорнії: там і основні конкуренти Cardiomo, і потенційні інвестори.
Цікаво, що інвестори з Силіконової долини по-різному ставляться до сімейних стартапів. Деякі вважають, що це ризик (якщо пара розпадеться, то і проект теж), тому принципово в них не інвестують. Інші ж, навпаки, вважають сімейний бізнес гарантією згуртованої роботи і хорошого результату.
Зараз команда готується до великої угоди із залучення інвестицій, а також розробляє наступне покоління професійних медичних пристроїв. Крім цього, Ксенія просуває свою особисту ініціативу: Cardiomo для вагітних. Ідея полягає в тому, щоб почути серцебиття дитини в будь-який час без відвідування лікаря. У Cardiomo вона реалізує свою пристрасть до медицини. Психолог за освітою, Бєлкіна завжди трохи жалкувала, що не стала медиком. "Я вірю у важливість і успіх нашої сімейної справи. І дуже хочу, аби діти мною пишалися", – говорить вона.
Фото: Lesha Lich
Стиль: Venya Brykalin
Зачіски: Yulia Nekrasova
Макіяж: Yulia Zalesskaya
Асистент стиліста: Vika Filipova
Продюсер: Vika Yukhymenko