Школа "Арістотель" спеціалізується у царині риторики, на підготовці людей до всіх видів комунікації: від перемовин до ток-шоу, всіх видів презентацій, лекцій, публічних виступів. Напередодні старту спецпроекту разом з Vogue UA викладачі школи прийшли до редакції, щоб більше розповісти про свою роботу. Ми зібрали головні тези їх виступів.
- Риторика – це не мистецтво виступу. Це мистецтво спілкування. Коли ми налаштовані на те, що ми спілкуємося, – ми поводимося інакше.
- Ми називаємо кожну людину, з якою працюємо, – психофізичним апаратом.
- Просто займатися риторикою і дикцією з людиною – не розвиває ніяких змін. Важливо розуміти і відчувати себе і своє тіло, щоб досягти успіху.
- Публічний виступ для людей – це завжди виклик, це завжди тривожно. Навіть якщо людина звикла виступати для тисячних залів – тривога все одно є і повинна бути, якщо людина не нарцис і не соціопат. У здорових людей завжди повинен бути цей виклик.
- Нам всім потрібні сили, нам всім потрібні виклики – саме ці два коктейлі роблять нас щасливими.
- Наш фізичний стан безпосередньо впливає на наш виступ. Рівна спина, рівна і ненапружена шия (саме її м'язи впливають на тембр голосу), рівне дихання – важливо себе правильно подати.
- Забудьте про поняття "закрита" і "відкрита" пози. Тіло завжди вибирає тільки ту позу, в якій комфортно, і яка зажадає найменше енергії.
- Гнучкість, плавність, адаптивність – психологічно і фізично – запорука вдалого виступу.
- Жестикуляція повинна бути автентичною вашому темпераменту. Наприклад, якщо ви емоційна людина, але ви змусите себе опустити руки і не робити ніяких рухів – аудиторія зчитуватиме якусь напругу.
- Темп вашої мови повинен відповідати вашій природі. Звичайно ж, варто пам'ятати, що ви не повинні розмовляти занадто швидко або занадто повільно.
- Грудний м'яз, з психологічної точки зору, наповнений почуттям власної гідності. Головне – це те, як ви відчуваєте себе зсередини, це те, на що ви маєте право. Чи маєте ви право помилитися або почервоніти під час виступу? Важливо бути природним у своїй уразливості, і дозволяти собі помилятися і червоніти.
- Важливий аспект виступу – баланс зусиль і сенсу. Якщо чогось буде більше ніж іншого – виступ буде провальним.
- Важливою складовою хорошого спілкування є наша прихильність щодо іншої людини. Внутрішній настрій не завжди можна висловити словами. Але наше сердечне ставлення до людини сигналізуватиме і свідчитиме про те, що з нами можна мати справу. Це потрібно для того, щоб налагодити контакт.
- Що означає бути прихильним у такому контексті? Це справжня зацікавленість в тому, щоб люди отримували щось хороше і були щасливі.
- Перед тим, як щось говорити – подивіться в зал і зустріньтеся очима з людьми, перед якими ви виступаєте. Встановіть контакт. Всі вони прийшли, тому що вони зацікавлені отримати якусь інформацію. А ви прийшли поділитися чимось, що у вас є.
- Після встановлення контакту починайте говорити повільно. Є такий принцип – ви починаєте з коротших речень. Пропозиції короткі – паузи довгі. А потім у міру продовження розмови пропозиції стають довгими, а паузи короткими.
- Пауза – основний інструмент взаємодії з публікою. Вона дає змогу отримати відповідь, скажімо, у вигляді кивка головою або усмішки. Таким чином відбувається взаємодія і з'являється можливість налагодити контакт.