За сім років компанія Solo for Diamonds зробила Україну важливим гравцем на світовому ринку вирощених діамантів. "У світі нас знають як компанію, що вирощує найбільші й найчистіші діаманти. Хочеться, щоб українці пишалися досягненнями своєї країни у сфері інновацій", – каже Юлія Кушер, засновниця бренду ювелірних прикрас із вирощеними діамантами Solo for Diamonds.
Гемологиня за освітою, Юлія у 2015 році стала комерційною директоркою стартапу Alkor-D – компанії, що вирощує діаманти в лабораторних умовах. На цій посаді її головним завданням було не тільки продавати інноваційний продукт, а й подолати упередження щодо цінності вирощених каменів. За словами Кушер, десять років тому клієнти й чути не хотіли про культивовані солітери. Сьогодні компанія володіє найбільшим у Європі алмазним виробництвом, розташованим у Києві, та постачає продукцію ювелірним брендам у всьому світі. У 2021 році Кушер заснувала Solo for Diamonds – власний ювелірний бренд з українськими вирощеними діамантами.
Технологія виготовлення алмазів відома ще з 1950 років, однак знадобилося пів століття, щоб удосконалити її та отримати камінь такої високої ювелірної якості. Першими істотних результатів досягли в Японії. На початку 2000-х вченим вдалося виростити алмаз методом CVD – коли атоми вуглецю перетворюються на плазму, яка осідає у вигляді коштовного каменю. Однак у цього методу був суттєвий недолік – з часом такі діаманти набували сірого відтінку. Українські фахівці обрали досконалішу, хоч і дорожчу технологію HPHT, що відтворює умови, за яких у надрах Землі формуються натуральні алмази: температура 1200–1500 °C і тиск 60 000 атмосфер. Камінь вагою 10–20 каратів у лабораторії можна отримати за 10–14 днів – у природі цей процес тривав би від 900 мільйонів до понад чотирьох мільярдів років. Такі алмази є ідентичними до природних за властивостями та складом, але їхній провенанс не порушує етичних питань, пов’язаних із руйнуванням екосистем та експлуатацією робочої сили.
"Ми перемогли у цьому двобої, – каже Юлія. – Навіть консервативний ринок весільних каблучок сьогодні обирає лабораторні діаманти. У США вісім із десяти проданих обручок – саме з етичним каменем".
Нова амбіція команди Кушер – підкорити вітчизняний ринок весільних каблучок. Одна з найгучніших ініціатив – колекція Solo By, до створення якої долучилися відомі українці. Обручка за дизайном військового пілота F-16 Вадима Ворошилова (позивний Karaya) силуетом нагадує літак, а засновниці бренду Gunia Project, дизайнерки Наталія Каменська та Марія Гаврилюк обрали форму розімкненої каблучки, натхнену давньою українською нашийною прикрасою – гривною. Саме ці моделі, поряд із класичними варіантами з одним центральним діамантом, сьогодні в топі продажів.
У колекції Solo By є каблучки з білого золота із розсипом чорних діамантів на боковій шинці. Їх розробила пара українських військових – Анастасія та Олексій (прізвища не розголошують із міркувань безпеки. – Прим. авт.), які познайомилися під час реабілітації в центрі Superhumans і одружилися. Восени в межах проєкту Solo By вийде колаборація з Еліною Світоліною. Найтитулованіша тенісистка України в січні цього року стала першою амбасадоркою бренду.
Нова ініціатива Solo for Diamonds – послуга з оновлення дизайну прикрас: для діамантів бренду тепер можна замовити нову оправу. "Ця ідея виникла, коли ми побачили, що наша обручка виставлена на продаж, бо її власниця розійшлася з нареченим. І ми подумали: дечому в житті, наприклад, нашим діамантам, варто дати другий шанс і продовжити роман із каменем".
Замовити свій примірник Vogue Ukraine Leaders 2025 можна за посиланням.