Як створювалися костюми для фільму "Вбивці квіткової повні"

19 жовтня в український прокат виходить нова стрічка Мартіна Скорсезе. "Вбивці квіткової повні" має всі шанси стати головною подією сезону нагород. Як вдалося відтворити розкішні костюми індіанців-мільйонерів з племені осейджів читайте нижче.

Нова стрічка Мартіна Скорсезе, заснована на реальних подіях, розповідає історію про те, як члени племені Осейдж, що жили в Оклахомі на початку 1920-х років, були вбиті після того, як на їхній землі було виявлено нафту. Ще одна лінія фільму ― романтичні стосунки між Ернестом Буркхартом (Леонардо Ді Капріо), ветераном війни, який нещодавно повернувся в Оклахому, та Моллі Кайл (Лілі Гладстон), багатою представницею індіанської спільноти.

Візуально фільм є справжньою присвятою культурі корінних народів Америки. У потужному акторському складі є представники корінних народів, зокрема виконавиця головної ролі Лілі Гладстон (яка вже завоювала нагороду "Оскар"), Кара Джейд Маєрс і голлівудська легенда Танту Кардінал. Їхні характерні костюми вшановують традиційний дизайн осейджів.

За костюми відповідала головна дизайнерка Жаклін Вест. За її словами, процес дослідження розпочався задовго до знімань. По-перше, Вест потребувала команди знавців звичаїв корінного населення, щоб переконатися, що костюми будуть точними для певного періоду часу, тому залучила провідного консультанта з костюмів осейджів Джулі О’Кіф. Окрім цього, над фільмом працювала ціла команда художників ― представників корінного населення, зокрема Kugee Supernaw, Sean Standing Bear, Jennifer Tiger, Jessica Harjo та Moira RedCorn.

У центрі фільму ― Ернест Буркхарт (Леонардо Ді Капріо), який одружується з Моллі (Лілі Гладстон), щоб проникнути в її багату родину осейджів і фактично вкрасти їхній спадок. Невдовзі сестри Моллі одна за одною починають зникати за загадкових обставин. На початку XX століття нація осейджів була однією з найзаможніших у світі, бо заробляла мільйони від продажу нафти, родовища якої були на їхній території. Це багатство зробило їх мішенню.

Враховуючи цю історію, художники з костюмів прагнули, щоб індіанське вбрання у фільмі було екстравагантним і красивим. Саме такою була мода осейджів того часу. "Я, мабуть, продивилася 2000 фотографій того періоду, — каже Вест. — Дехто подорожував до Франції та мав найкращий одяг от-кутюр, виготовлені на замовлення костюми та взуття ручної роботи, але навіть сучасні люди завжди носили щось традиційне, з повагою до свого коріння".

Ключовим предметом, який втілив ідею розкішного, але традиційного стилю, стала ковдра — декоративний аксесуар, який носили всі чотири сестри у фільмі. Дослідження Вест та О’Кіфа виявили, що багато жінок з племені осейджів носили смугасті ковдри виробництва легедарного американського текстильного бренду Pendleton. "Жінки носили їх як обладунки, — каже Вест. — Вбирались у них, коли виходили на вулицю та зустрічалися зі світом, і таким чином, через цей традиційний одяг, відчували неймовірну підтримку".

Оскільки багато архівних фотографій були чорно-білими, команда костюмерів змушена була фантазувати щодо кольорів. "Ми зробили це за допомогою Pendleton — звернулися до їхніх трикотажних фабрик і побачили, які кольори вони виробляли в 20-х роках для осейджів", — каже Вест. Зрештою, саме Pendleton відтворив більше тисячі ковдр для фільму, а потім майстерня корінних художників декорувала їх торочками, додала стрічки та вишила символи.

Весільні ансамблі Ернеста та Моллі також були дуже важливими. У культурі осейджів традиційні весільні пальта та циліндри, які жінки носять під час церемонії, є одними зі священних елементів. Традиція йде з початку 1900-х років, коли військові куртки та циліндри часто дарували вождям і лідерам осейджів представники уряду США, а згодом їх перепрофільовували на весільний одяг.

"Іронія полягає в тому, що для весілля осейджі мали одягти щось, що символізувало силу білої людини, і робили його чимось радісним і святковим, — каже Вест. — У цьому є щось бунтарське". У фільмі Моллі одягає виготовлене на замовлення пальто у стилі мілітарі з вишитою спідницею, плетеним поясом і 18-дюймовим циліндром, прикрашеним французькою стрічкою та пір’ям.

Також серед найяскравіших взірців моди осейджів у фільмі — мокасини ручної роботи, разючі сережки з кульками та конусами, чокери з бісеру та капелюхи на чоловіках .

Робота над стрічкою "Вбивці квіткової повні" — рідкісний випадок, коли корінні американці мали змогу попрацювати так машстабно над фільмом, адже історично так склалося, о Голлівду привласнював і стереотипував корінних жителів. Натомість у цьому випадку авторам фільму вдалося розповісти точну історію через моду. "Це було дивовижно – взяти участь у цьому", — каже О’Кіф. "У світі так багато інших спільнот, які можуть сказати своє слово". Тим не менш, вони сподіваються, що глядачі не надто захопляться красивим дизайном. "Сподіваюся, глядачі не пам’ятатимуть костюми після фільму, — каже Вест. "Тому що якщо ви пам’ятаєте насамперед костюми, ви пропустили всю історію".

Популярне на VOGUE