Лауреат Каннського фестивалю, режисер Йоргос Лантімос любить давати акторам складні завдання. Наприклад, Емму Стоун у фільмі "Фаворитка" він перетворив на хитру пристосуванку при королівському дворі, а в фантазійній fashion-зйомці – в божевільну леді-собачницю.
Яскравого дня в Бербанку, штаті Каліфорнія, на галявині перед будинком жінка на ім'я Філліс намагається втихомирити 15 неслухняних собак. Як завжди, на ній розкішне домашнє вбрання – пишний каптан у квітковий принт. Руде волосся укладене в боб, на губах – яскраво-помаранчева помада. В якусь мить собаки всіх мастей тягнуть Філліс по доглянутому газону, численні золоті браслети на її руках дзвенять, а сукня майорить, як вітрило. Але Філліс не втрачає гарного настрою. "Мої солодкі, – ніжно каже вона і піднімає голосного мопса. – Обожнюю своїх малюків, навіть коли вони поводяться як чортенята". Філліс цілує мопса в плоску мордочку – і обережно повертає на землю до побратимів: "А тепер, діточки, гуляти".
У ролі Філліс – акторка Емма Стоун. Собача сім'я – плід уяви Йоргоса Лантімоса, режисера "Фаворитки", стрічки, що отримала десять номінацій на "Оскара". (Стоун, яка зіграла одну з ролей у фільмі, була номінована на "Найкращу акторку другого плану"). "Спочатку ми думали зняти історію про жінку, яка обожнює плюшеві іграшки, – розповідає Лантімос, поки спостерігає, як Стоун намагається впоратися зі зграєю. – Ми обговорили цю ідею з Еммою. Але, коли заговорили про її шалене кохання до собак, вирішили перейти від плюшевих цуценят до 15 цілком реальних псів".
Сьогодні Лантімос – у ролі фотографа, тому в руках у нього камера, а з кишень стирчить всіляке технічне приладдя. У спілкуванні 45-річний Йоргос справляє враження людини доброзичливої і простої, але небагатослівної. На відміну від інших режисерів, що охоче розмірковують про свої погляди на життя і мистецтво, він – сором'язливий і загадковий. У його фільмах – від "Ікла" (2009) і "Лобстера" (2015) до "Вбивства священного оленя" (2017) – похмура тривожність поєднується з несподіваним гумором. Загальний тон творчості режисера поставив "Ікло", який знімали на батьківщині Йоргоса, в Греції. Це історія про трьох дорослих дітей, яких все життя тримають під замком. Вони вірять, що не можуть покинути свій будинок за високим парканом, поки не випаде перше ікло (звідси і назва). Сцена, в якій старша донька вибиває собі зуб важкою гантелею, – жахлива метафора прагнення людини до свободи, але навіть її Лантімос примудряється зробити кумедною.
Тему продовжує "Лобстер" – комедія-антиутопія про світ, де людині на пошуки супутника життя дано 45 днів. Не встигне – перетвориться в тварину на свій вибір. "Вбивство священного оленя", найхолодніший з фільмів Лантімоса, – це роздуми на тему банальності зла: хоррор, в якому практично кожен благий намір призводить до руйнівних наслідків. "Фаворитка" – кіно настільки ж темне, як чудове: дотепна словесна дуель між двома ворожими фракціями при дворі королеви Анни.
Стоун заходить до вітальні своєї героїні Філліс – і в подиві застигає на порозі. Майже всі меблі затягнуті в прозорі вінілові чохли. За розпорядженням Лантімоса кімнату, як і весь будинок, заповнили незліченними собаками – намальованими, іграшковими, статуетками, подушками, фотографіями. "Кожна кімната мала бути доверху ними забита, – пояснює Лантімос. – Так, щоб глядач не відразу міг відрізнити іграшку від живого пса". Схоже, йому це вдалося. "Тварини – частина нашого життя, ось чому їм належить стільки місця в моїх фільмах. Але у нас до них склалося дивне ставлення. Наприклад, є тварини, яких ми спокійно їмо, а інших нам і на думку не спало б з'їсти. Так дивно".
Стоун готова до наступного етапу зйомки, де собаки мають зайнятися спортом разом з господинею. В одній з кімнат встановлена бігова доріжка для мопса, а австралійську вівчарку вдалося умовити буквально стати "собакою мордою вниз". "Кумедний кадр!" – вигукує Лантімос. З людьми режисер працює приблизно так само. Перед початком зйомок "Фаворитки" він змусив Емму Стоун, Рейчел Вайс і Олівію Колман виконувати найрізноманітніші вправи: наприклад, задкувати назустріч одна одній, щоб подивитися, чи не зіткнуться вони, або сплітати руки у крендель. Йому було важливо позбавити героїнь від скутості, марнославства і притворства. Таку ж природність він вимагав і від собак, які, на думку Лантімоса, на зйомках поводилися надто професійно. "Собаки втомилися, – каже він, коли бачить захеканого мопса на біговій доріжці. І це добре. Навіть у найбільш безглуздих ситуаціях потрібно шукати частку реальності".
Фото: Yorgos Lanthimos
Стиль: Sara Moonves
Зачіски: Mara Roszak @Starworks Artists
Макіяж: Rachel Goodwin @Streeters з використанням Bobbi Brown Cosmetics
Манікюр: Emi Kudo @Opus Beauty з використанням Dior Vernis
Сет-дизайн: Gille Mills @Magnet Agency
Виробництво: Meghan Gallagher @Connect The Dots
Асистенти фотографа: Zac Hahn, Sherman Lee, Brian Chism
Асистенти стиліста: Cory Bailey, Doug Stearns, Sara Gernsbacher
Модель: Emma Stone