Про адаптацію роману "Маленькі жінки" Луїзи Мей Олкотт, зняту Ґретою Ґервіґ, говорили з моменту виходу першого трейлера. Цього січня "Маленькі жінки" представляють в українському прокаті, а vogue.ua розповідає, як створювали розкішні костюми.
Протягом фільму сестри Марч – Мег (Емма Вотсон), Джо (Сірша Ронан), Емі (Флоренс П'ю) та Бет (Елайза Сканлен) – одягнені в акуратно підібрані вбрання тієї епохи: доволі непримітні, щоб відповідати статусу представниць середнього класу, і водночас достатньо вигадливі, аби привабити погляд. Одяг дівчаток чудово відображує, ким вони є насправді (а у випадку з дорогим рулоном тканини, який купує Мег, – ще й ким хотіли би стати).
Про процес одягання зірок для однієї з головних кінострічок цього року Vogue поговорив з дизайнеркою костюмів "Маленьких жінок", лауреатом премій "Оскар" і BAFTA, Жаклін Дюрран. Саме вона колись створила костюми для "Спокути" і "Гордості та упередження".
Яким був ваш перший крок у процесі створення костюмів для "Маленьких жінок"?
Я створила мудборд на основі безлічі полотен того часу, щоб зловити відчуття епохи. Я розглядала старі фотографії, намагалася знайти в них відгомони Джо, Мег та інших. Потім я показала все це Ґреті. Я дивилася на ранні фото жінок-радикалок і людей, що жили дуже різними життями в один час з Луїзою Мей Олкотт.
Як ви розрізняли чотирьох сестер візуально?
Все походить від персонажів. Наприклад, Джо – письменниця, томбой і найяскравіше виражена нонконформістка, тому її костюм не включав корсету, що дало їй більше свободи в рухах.
У кожної дівчинки є дві версії її персонажа: молодша і старша. Спочатку ми подумали, що побачимо Джо в спідниці, коли, подорослішавши, вона потрапить до Нью-Йорка, але в підсумку це здалося нам неправильним.
Пейзажі Нової Англії в фільмі більш нейтральні, але кольори на екрані вдалися досить яскравими і картинка має жвавий вигляд. Ви так і планували?
У кожної дівчинки була ключова палітра кольорів, з якою ми гралися. Це не було суворим правилом, але ми хотіли, щоб вона здавалася закономірною. Для Мег це зелений і лавандовий, у Бет – коричневий і рожевий, у Емі – блакитний, у Джо – червоний та індиго. Кольори вибрані із записників, які Мармі (у виконанні Лори Дерн) дає дівчаткам у книжці, а для Мег ми додали ще й лавандовий.
Як стиль кожної з сестер відображає її характер?
Навіть як дитина, Емі вбирається більше за інших. Вона любить гарний одяг – це та межа, яку вона забере у доросле життя. Коли вона потрапляє до Парижа, зрозуміло, що вона прагнутиме створити найефектніші образи. Її стиль натхненний полотнами імпресіоністів, якими вона захоплюється, але до яких відчайдушно не може наблизитися в своїй творчості. Вона велика модниця як для 1897 року, і своїм вбранням надає величезного значення, навіть коли малює чи перебуває в жалобі. В той же час Бет не вбирається заради якогось випадку. Вона залишається вдома, де виконує роль цементу для сім'ї, і її не надто хвилює, у що вона одягнена.
Як щодо Мег? У книжці є знаменита сцена, яка увійшла і в екранізацію, в якій зображені героїня і дорога сукня, яка не "захоплює її так сильно, як годиться новій сукні".
У книжці немає підказок щодо того, якою є ця нова сукня Мег. Ми знаємо, що вона має бути сірою, як голубине перо, але для фільму вибрали нову тканину іншого кольору. Вбрання так і не пошили, і Мег просто вибирає тканину.
Якою відмінністю від доньок ви наділили Мармі – через її вбрання?
Вбрання для Мармі далося мені, мабуть, найскладніше. Я надихалася матір'ю Луїзи Мей Олкотт, яка і сама була радикальною. Та й Лора [Дерн] вважала, що Мармі повинна бути радикальною жінкою, хоч вона і походить з благочестивої родини зі Східного узбережжя. Мармі – доросла і важлива в своєму товаристві людина, тому її одяг повинен містити вікторіанський дух, щоб контрастувати з вбраннями дівчаток. У той же час вона досить прогресивна, тож нам довелося добряче постаратися, щоб показати обидві ці риси. Якщо вона одягала темний очіпок, ми додавали до нього червону стрічку, щоб показати, що Мармі – нонконформістка.
Як костюми відповідають епосі?
Якщо ми говоримо про Вікторіанську епоху, то дівчатка носили складну комбінацію з шароварів, сорочки, корсета, криноліну, спідньої спідниці, спідниці і ліфа. Але ми допускали вільності. Наприклад, Бет і Джо не носять всього цього. Джо носить шаровари замість штанів. Мег хоче стати "правильною леді", коли вийде заміж, тому ми побачимо її в корсеті і з криноліном, тоді як Джо абсолютно не рветься до такого образу. У цьому сенсі між Мег і Джо, Бет і Емі "прошита" чітка лінія.
Як щодо персонажа Лорі? Тімоті Шаламе в цьому фільмі має приголомшливий вигляд.
Всі костюми створювали так, аби вони відповідали Тімоті. Ми дозволили собі відійти від правил тієї епохи, бо піджаки вільного крою йому категорично не личили. Нам було важливо показати його, як справжнього представника богеми і партнера для Джо. Я готувала окремі частини вбрань, і коли Тімоті одягався, він сам вирішував, як одягнути той чи інший костюм, щоб образ мав свіжий вигляд. Були епізоди, в яких він повинен був піджак, але не хотів цього робити. Ми дотримувалися позиції, що добре знаємо правила і порушуємо їх вибірково.