Мода і кіно завжди були тісно пов'язані. Дизайнери нерідко надихаються вінтажними кінообразами, а режисери шукають авторів, які допоможуть розкрити характер їхніх героїв за допомогою одягу. Vogue.ua згадує сім найяскравіших дуетів.
1950 року Альфред Гічкок зняв стрічку "Страх сцени", головною зіркою якої стала акторка Марлен Дітріх. До цього режисер нерідко співпрацював з відомою у той час художницею костюмів Едіт Гед, але тут німкеня наполягла на кандидатурі Крістіана Діора. Вона заявила: "Не буде Dior – не буде Дітріх". Для акторки дизайнер створив одночасно розкішні і елегантні образи: костюми із високою талією, невагомі бальні сукні та багато-багато пір'я в якості декору.
П'єр Бальмен і Роже Вадим
Сьогодні бренд Balmain – це синонім сексуальності, однак чуттєві образи, створені під цим ім'ям, знайшли своїх шанувальників ще в середині ХХ століття. Так, засновник марки П'єр Бальмен придумав костюми для героїні Бріджіт Бардо у фільмі Роже Вадима "І Бог створив жінку". Ця роль принесла французькій акторці світову популярність, а спокусливий гардероб юної Жюльєтт, що складається з лляних суконь-сорочок, топів з вирізом-човником і спідниць-олівців, досі надихає і дизайнерів, і звичайних жінок.
Коко Шанель і Ален Рене
Драма "Минулого року в Марієнбаді" французького режисера Алена Рене цікава не тільки експериментальним підходом до структури оповіді, а й образами. Їх розробила сама Коко Шанель, яка одягнула головну героїню Дельфін Сейріґ в елегантні чорні сукні і розкішні вечірні вбрання, розшиті пір'ям. Для французької дизайнерки робота над фільмом ознаменувала велике повернення у світ моди. До речі, Карл Лагерфельд вшанував цей факт з біографії Габріель Шанель весняно-літньою колекцією 2011 року.
Юбер де Живанші і Блейк Едвардс
"Сніданок у Тіффані" – один з найпопулярніших модних фільмів. Культова чорна сукня у парі з високими рукавичками, бежевий тренч і шовкові хустки, в яких на екрані з'являється героїня Одрі Гепберн, цитують досі. Придумав цей одяг дизайнер Юбер де Живанші, дружба якого з Гепберн подарувала світові кіно ще кілька яскравих кінообразів у фільмах "Сабріна", "Кумедне личко" і "Як вкрасти мільйон". До речі, 2006 року ту саму сукню для Голлі Голайтлі продали на аукціоні за £467,200.
Ів Сен-Лоран і Луїс Бунюель
Образи Катрін Денев у драмі "Денна красуня" досі мають захопливий і провокаційний вигляд, хоча з часу виходу фільму на екрани минуло більше 50 років. Створив їх Ів Сен-Лоран, дизайнер, який любив порушувати правила. Цією роботою з Денев і Бунюелем він знову продемонстрував свій талант робити одяг, що викликає емоції. У його руках Северін Серізі – добропорядна паризька буржуа, що влаштувалася працювати у дім розпусти, має водночас елегантний і спокусливий вигляд.
Пако Рабан і Роже Вадим
Французький режисер Роже Вадим знав, наскільки важлива візуальна складова в кінематографі, тому завжди працював з найкращими дизайнерами. Так, для роботи над костюмами для знаменитої "Барбарелли" він запросив іспанця Пако Рабана – дизайнера, без якого важко уявити моду 1960-х років. Для цієї космічно-пригодницької історії дизайнер створив відповідні костюми: металеві кольчуги, шиповані боді і високі ботфорти, покриті металіком. Виконавиця головної ролі, Джейн Фонда, після "Барбарелли" стала справжнім секс-символом своєї епохи.
Джорджіо Армані і Пол Шредер
Мелодрама "Американський жиголо" з Річардом Гіром у головній ролі стала щасливим квитком для італійця Джорджіо Армані. Бездоганний гардероб головного героя Джуліана Кея настільки сподобався глядачам, що по ідеальні костюми до дизайнера вирушили і знаменитості, і представники бізнесу, і креативний клас. Сталося це 1980 року, а сам Армані в подальшому став одним з головних дизайнерів десятиліття.