У Каліфорнії триває фестиваль Comic Con – головна подія для тих, хто любить блокбастери та ігри, присвячені супергероям і коміксами. Ключові голлівудські художники по костюмах розповіли Vogue, як створюють образи для супержінок в кіно ХХІ століття.
Один з найбільш обговорюваних фільмів минулого року – "Чудо-жінка" з Ґаль Ґадот. Фільм поставив нову планку того, який вигляд може мати супергероїня в 2018-му році: жіночно, але не вульгарно. Комікси, тим часом, продовжують підкорювати весь світ – і у вигляді кіно, і у вигляді книг. Цього року на екранах з'явились: "Чорна Пантера", "Дедпул 2", "Месники: війна нескінченності" і "Людина-мураха і Оса". Костюми – один з ключових елементів цих кіно: їх еволюція стає чимось на зразок культурного маркера нашого часу.
"Важливий аспект дизайну костюмів для жінок з фільму "Агенти "Щ. И. Т." – неважливо, супергерой це чи ні, – передати почуття сили, влади і можливостей, а не зробити їх сексуальними, – розповідає Анна Фолей, дизайнер костюмів для серії фільмів студії Marvel. – Це важливо для мене і для акторів; це певний інтелектуальний посил молодим дівчатам, які дивляться на героїнь, як на приклад для наслідування".
З нею погоджується художниця Рут Є. Картер, яка створила образи для жіночих героїнь "Чорної Пантери". "Краса і естетика важливіші сексуальності", – резюмує дизайнер по костюмах. "Я зрозуміла, що нарешті можу ігнорувати необхідність показати тіло, але не можу ігнорувати необхідність показати красу і глибину персонажа. Наприклад, шкіряні ремені навколо жіночого тіла – це естетично, зброя – це і красиво, і функціонально. Під час роботи над "Чорною пантерою" у мене був спеціальний дизайнер з прикрас, який створював жіночні й акуратні обладунки. Вони додавали сили жіночому костюму".
Саме Картер ввела в супергеройське кіно один важливий тренд: тепер костюми супергероїнь і їх дизайн можуть дозволити собі надихатися високою модою. Наприклад, образами Alexander McQueen, Burberry і Balmain. Спочатку Картер хотіла додати в костюми своїх персонажів футуристичні елементи – дія фільму відбувається в ізольованій державі Ваканду, такій собі прогресивній африканській країні майбутнього. "Прогресивне мислення британця Гарета П'ю і робота Стелли Маккартні з переробленими матеріалами сильно вплинули на мене – і знайшли відображення в наших костюмах", – зауважує художниця.
Багато образів супергероїв легко вписуються в світ моди – наприклад, вінтажний жакет Зоряного Лорда з фільму "Вартові галактики" 2014 року або стриманий чорний ансамбль Гоуп ван Дайн, героїні Ліллі Еванджелін у фільмі "Людина-мураха і Оса", в якому взуття для реслінгу Balenciaga зробили персонажа "елегантним, але самодостатнім", як називає дизайнер по костюмах фільму, Луїза Фроглі.
"Висока мода легко може з'єднатися з концепцією вбрання супергероя – тепер костюми стали не тільки елементом одягу, але і відмінним оповідачем", – говорить Джуліанна Маковскі, дизайнер по костюмах багатьох фільмів про супергероїв, включно з "Капітаном Америкою: громадянська війна" і "Месниками: війна нескінченності".
Маковскі розповідає, що вона завжди фокусується на силуеті і динаміці актора в кадрі, а потім намагається поєднати це з баченням режисера. "Костюми повинні підходити світу фільму", – додає художниця. Часто вона шукає натхнення в класичних коміксах золотої ери. "Я дивлюся на роботи Боба Рінгвуда, який був справжнім новатором в перших фільмах про Бетмена і його дизайн для "Дюни", – ділиться Маковскі. – Те, як ми створюємо одяг сьогодні – це все завдяки його геніальності в цьому жанрі".
Боб Рінгвуд створював костюми для перших трьох фільмів про Бетмена, включно з "Поверненням Бетмена" 1992 року – в тому числі культовий костюм Жінки-кішки у виконанні Мішель Пфайфер. Це облягаючий шкіряний костюм, зшитий білою ниткою. Деякий час Жінка-кішка була єдиним відомим жіночим героєм в коміксах. Сьогодні ж є багато різних фільмів, де у костюмів супергероїнь зовсім інша роль.
Для героїні Доміно з "Дедпулу 2", яку грала німецько-американська актриса Зазі Біцт, дизайнери по костюмах Kurt & Bart черпали натхнення в образах реальних жінок. "Ми хотіли зробити її справжньою і живою, а не просто одягнути в чорний котячий костюм", – розповідають художники.
"Ми використовували коричневі, мідні і блакитно-зелені кольори. Я думаю, що в образі оригінального Дедпула відчувається певна ностальгія і ми хотіли, щоб костюм Доміно, ключової жіночої героїні, мав той же естетичний відтінок. Він натхненний іконами 1960-1970-их років – Ракель Велч, Тамари Добсон і Тури Сантана. Ця комбінація – класика, яку важливо показати молодому поколінню фанатів коміксів".