Від Альфреда Гічкока до Жан-Люка Годара — багато режисерів використовували галереї великих музеїв світу як знімальний майданчик для своїх фільмів. Тиша й шляхетність цих місць сприяють створенню найкращих сцен і залишають незабутнє враження від побачених кадрів. З нагоди Міжнародного дня музеїв згадуємо стрічки, які запам’яталися завдяки таким художнім рішенням.
"Запаморочення", Альфред Гічкок
У класичному фільмі Альфреда Гічкока сюжет оповідає про колишнього детектива Скотті Фергюсона, якого наймає колишній однокласник стежити за своєю дружиною Мадлен Елстер, бо, на його думку, нею опанував дух її прабабусі. В одній із ключових сцен стрічки Фергюсон прямує за нею в музей Почесного Легіону в Сан-Франциско, де молода жінка медитує перед портретом своєї бабусі. У цій сцені заворожує все: від порожніх кімнат музею, де луною відбиваються кроки, до подиву детектива, коли він розуміє, що його друг говорив правду. Ідеальна композиція!
"Афера Томаса Крауна", Джон Мактірнан
У римейку знаменитого фільму Нормана Дж’юсона Музей мистецтва "Метрополітен" у Нью-Йорку став жертвою організованої спроби пограбування з боку бандитів, замаскованих під працівників музею. Поки їх помічають і намагаються зупинити, закриваючи всі виходи, Томас Краун, відомий бізнесмен, якого грає Пірс Броснан, поцупив картину Моне. Погоня разом з крадіжкою в одному з найкращих музеїв світу, де можна побачити єгипетські картини й скульптури, — все це під чарівну пісню Sinnerman Ніни Сімон.
"Вихідний день Ферріса Б’юллера", Джон Г’юз
Культовий фільм 80-х років "Вихідний день Ферріса Б’юллера" розповідає історію молодого чиказького студента (Меттью Бродерік), який вирішує пропустити навчання. У супроводі своєї подруги й найкращого друга він блукає вулицями міста, танцює на параді, викрадає машину й відвідує Чиказький інститут мистецтв, де розглядає картини Едварда Гоппера, роботи Джакометті й навіть імітує положення скульптури Родена. Він також переживає емоційний момент перед картиною Жоржа Сера "Недільний день на острові Гранд-Жатт".
"Бетмен", Тім Бертон
"Панове, розширмо наш розум!" — наспівує Джек Ніколсон у ролі Джокера, коли входить у Музей Флюгельгайма в Готем-сіті. Пензлі, банки з фарбою, свічники й стерео в руці — він і його спільники руйнують роботи цього вигаданого музею, у якому можна побачити картини Дега і Рембрандта.