Про костюми персонажів "Гри престолів" говорять не менше, ніж про самих акторів або сюжетні перипетії. Сукні як броня від ворогів, символічна вишивка ручної роботи, чорний колір і мідні корсети – кожна деталь має значення, недарма художник костюмів Мішель Клептон отримала три премії "Еммі" за роботу над серіалом. В інтерв'ю виданню fashionista.com Мішель розповіла про свої улюблені костюми і про те, як серіалу стали у пригоді килими з IKEA.
"Я думаю, це сукня для коронації Серсеї у фіналі шостого сезону. Сукня з дуже чітким і суворим силуетом, з італійської шкіри і парчі, яка за кроєм нагадує вбрання батька, Тайвіна Ланністера, у попередніх сезонах. У них були дивні і складні взаємини, тому це порівняння – символічне.
У певному сенсі це було вшануванням його, але у певному – і знущанням над ним. Мені сподобалася сукня, її простота і мовчазна красномовність. Для мене це було своєрідне повернення, бо я пішла у шостому сезоні, щоб працювати над "Короною", і саме з цим вбранням я повернулася.
Ще один мій улюблений костюм – це шуба Дейнеріс, в якій вона прибуває на північ у шостому сезоні. Я відчувала, що це вдалий одяг, щоб врятувати когось, але в жодному випадку не вбрання, щоб отримати більше влади. Це було романтичне пальто; те, що вона захотіла вдягнути, щоб її помітили. Вона була схожою в ньому на ангела. І разом з тим це було дуже практичне пальто, тому що Дейнеріс, як ми пам'ятаємо, прилетіла на драконі. Нам знадобилося кілька місяців, щоб його створити".
"Найважче – костюми для масових сцен. Наприклад, золоті маски, які носили Сини Гарпії, коли вони напали і вбили всіх, були особливо складними у виконанні. Я хотіла, щоб вони виглядали так, наче зроблені вручну, і нам дійсно довелося зробити багато що власноруч. Спочатку ми надрукували їх на 3D-принтері: вони вийшли чудовими, але було помітно, що їх згенерували комп'ютери. Я пам'ятаю, як ми шліфували їх, зістарювали, намагалися ламати, щоб зробити не такими ідеальними. Нам було важливо досягти живого ефекту. Врешті-решт актори, які вдягнули їх, насправді відчували, що стали невидимими, поводилися зовсім по-іншому і увійшли у ролі по-справжньому".
"Деякі члени Нічної варти дійсно носять шуби, зроблені з килимів IKEA. Наприклад, Самуелл Тарлі. У перших двох сценах Нічної варти він одягнений у плащ із килима IKEA. У нас справді був невеликий бюджет; тоді ще ніхто не знав, як далеко піде шоу. Поруч зі студіями у Белфасті є IKEA, я одного разу вибирала там щось для своєї квартири і сказала собі: "Овва, подивися на ці дивовижні вовняні килимки!" Наша команда буквально напала на них: порізала, вичистила, а потім ми додали два шкіряні паски. Зрештою ми їх використали в серіалі. Мені подобаються такі завдання: ти повинен знайти щось незвичайне і змусити річ працювати".
"У акторів складні стосунки зі своїми костюмами. Наприклад, Софі Тернер, яка зіграла Сансу Старк, дуже хотіла забрати свій корсет, і шоуранери Дейв і Ден вирішили, що вона таки повинна його отримати. Ми були раді віддати їй цей корсет, тому що вона носила його кілька сезонів. Акторам хочеться залишити собі частку серіалу назавжди.
А ось Кіт Геррінґтон (Джон Сноу) часто скаржився, що шуба і накидка занадто важкі. Коли ми почали працювати з Кітом, його пальто було благеньким, тому що він був байстрюком, і це означало, що про нього не надто піклувалися. Пізніше він стає одним з головних персонажів серіалу, і його костюм важчає: він демонструє суспільну вагу Джона Сноу. Костюм ефектний і показний, як і сам персонаж. Отже, яким би важким він не здавався, я все одно думаю, що це було правильне рішення. Дівчата з мого відділу носили його багато разів туди-сюди на зйомках, отож Кіту було не так вже й важко".