Ксав’є Долан, один із вундеркіндів сучасного кінематографа, має екстравагантний талант, який охоплює роботу режисера, сценариста, дизайнера костюмів, редактора, а також актора. У цьому матеріалі vogue.ua розглядає найкращі режисерські роботи, які принесли йому світову славу.
"Я вбив свою маму", 2009
У дебютному напівавтобіографічному фільмі Долана "Я вбив свою маму" є явна сміливість, туга й справжність, які вирізняють стрічку серед інших кінематографічних описів життя підлітків. Долан написав сценарій стрічки, коли йому було 16 років. Він же й зіграв головну роль у картині.
"Лоранс у будь-якому випадку", 2012
Зухвалий, романтичний, вдумливий, амбітний тригодинний епос Долана оповідає про те, як згодом самореалізація й самооцінка можуть і руйнувати, і розвивати стосунки між двома людьми. У центрі сюжету — трансґендерний чоловік. Подія розгортається в період з кінця 80-х до кінця 90-х років, докладно описуючи фізичний перехід, конфронтації й, що особливо помітно, стосунки з друзями й сім’єю.
"Том на фермі", 2013
Перший жанровий фільм Долана "Том на фермі" — це психологічний тирилер, який, попри те, що не вповні використовує традиції свого жанру, є переконливим дослідженням меж мужності, а також блискучих здібностей Долана створювати зловісну, захопливу й надзвичайно стилізовану атмосферу. "Том на фермі" оповідає про молодого чоловіка, який після нещодавнього самогубства свого хлопця Гійома їде в канадське село, щоб відвідати родину покійного. Сюжет стрічки заснований на п’єсі Мішеля Марка Бушара.
"Мамочка", 2014
З фільмом "Мамочка" Долан повертається на знайому територію стосунків між матір’ю й сином зі свіжим, інноваційним і зрілим поглядом. На відміну від напівбіографічного дебюту, "Мамочка" розповідає про сильну й незалежну жінку, яка намагається щосили стримувати й виховувати свого ексцентричного, нестабільного, тиранічного сина. Фільм було показано в межах основної конкурсної програми Каннського кінофестивалю 2014 року, де він здобув Приз журі, а також премію "Сезар" у категорії "Найкращий іноземний фільм".
"Це всього лише кінець світу", 2016
В адаптованому за однойменною п’єсою Жан-Люка Лагарса фільмі Долан відходить від справ імпульсивних, розгублених та емоційно нестабільних молодих людей, які стали торговою маркою його попередніх картин, щоб зосередитися на динаміці неврівноваженого, надмірно мінливого возз’єднаннясім’ї. Багато в чому успіх фільму пов’язаний з блискучим акторським складом, до якого увійшли всі зірки сучасного французького кіно: Наталі Бай, Вінсент Кассель, Маріон Котіяр, ЛеаСейду та Гаспар Ульєль. Фільм було показано в межах основної конкурсної програми Каннського кінофестивалю 2016 року, де він отримав Гран-прі журі.
[READ_ALSOholder=content_1;]