КУПИТИ КВИТКИ

Мода після пандемії: про що говорили на паблік-току Vogue UA і ЦУМ Київ у Львові

27 червня в межах Leopolis Jazz Fest відбувся традиційний паблік-ток Vogue UA. Цього разу він був присвячений майбутньому моди після пандемії і викликам, з якими індустрія стикнулася за останній рік. Його учасниками стали директор відділу моди Vogue UA Веня Брикалін, а також представники київського ЦУМу — маркетинг-директорка Маруся Коваль і баїнг-директорка Ольга Чайка.

Маруся Коваль, Ольга Чайка і Веня Брикалін

Свій виступ Веня Брикалін почав з розповіді про момент, що став переломним для всієї індустрії, — Тиждень моди в Парижі сезону осінь-зима 2020/21, коли пандемія вже прийшла в Європу. У підсумку він став останнім у тому форматі проведення показів, до якого всі звикли за останні 60 років. Апогеєм же цього Тижня вважається шоу Balenciaga, яке до певної міри виявилося пророчим.

Реклама.
Balenciaga осінь-зима 2020/21

"Вони зробили геніальний художній жест, збудувавши декорації у вигляді затопленого басейну, що в багатьох асоціювався зі всесвітнім потопом, що зносить усе на своєму шляху. Вийшов такий собі реквієм за мрією, — розповідає директор відділу моди Vogue UA. — І хоч багато хто тоді жартував про коронавірус, не розуміючи ще всіх масштабів трагедії, Balenciaga в результаті передбачили цей переворот у всьому". За останній рік змінилося життя всіх пов’язаних з fashion-бізнесом людей — ритейлерів, дизайнерів, баєрів, адже змінилося життя їхніх покупців і клієнтів.

Веня Брикалін

Потім Веня Брикалін розповів про зміни в streetstyle-напрямі. Оскільки покази нині відбуваються переважно в онлайновому форматі або без гостей, модні інфлюенсери тепер наввипередки демонструють нові образи на своїх сторінках в Instagram. Саме цей майданчик за останній рік перетворився на справжню вітрину модних трендів — тільки тепер Леоні Ганне, Каролін Даур та інші не поспішають на шоу Prada міланською бруківкою, а ретельно збирають і демонструють образи, не виходячи з власних спалень. Водночас у репортажах стритстайл-фотографів нарешті стали з’являтися реальні жителі Парижа, Лондона чи Мілана, які просто поспішають у своїх справах, а не вбираються заради модного показу. "До речі, Анна Делло Руссо ще 2018 року заявила, що вона більше в стритстайл не грає, — підсумував Веня Брикалін. — А сама ідея моди як марнославного заняття нині викликає дедалі меншу цікавість".

Анна Делло Руссо

Природно, що пандемія вплинула й на наш гардероб. Найпопулярнішою стала концепція WFH (Working From Home), коли наше публічне життя обмежилося камерою в ноутбуці для виходу в зум заради спілкування з колегами. Наприклад, одним з ключових став стиль "атлеже", побудований на поєднанні звичного міського одягу з елементами спортивної форми. Досить швидко після старту пандемії Instagram заполонили знімки дівчат, що почали носити маскулінні жакети з тренувальними штанами, а білі формальні сорочки зі зручними велосипедками. Також епідемія CoViD-19 дала модній індустрії змогу сповільнитися, а головною ідеєю став рух Slow Fashion. Модні доми почали скорочувати обсяги виробництва, хоча до цього могли випускати до 12 колекцій на рік, а покупці нарешті знайшли час прислухатися до себе й без поспіху розібратися, що саме їм потрібно, якими вони себе бачать і відчувають. Дедалі більше людей нарешті дійшли висновку, що ліпше купувати менше речей, але вищої якості.

Маруся Коваль, Ольга Чайка і Веня Брикалін

Про свої спостереження щодо змін в уподобаннях українських клієнтів розповіли Маруся Коваль і Ольга Чайка. За їхніми словами, два локдауни кардинально відмінні між собою. Якщо навесні 2020-го люди масово скуповували спортивні костюми, різноманітний домашній одяг і все, що геть не обмежує рухів, то за рік усі прагнули свята. У березні 2021-го серед лідерів продажу був ошатний і святковий одяг — від суконь з пір’ям до запаморочливого ​​взуття Mach&Mach, декорованого стразами.

Змінилися й способи комунікації з клієнтами — люди дедалі більше почали замовляти онлайн, але водночас потреба приміряти потенційні покупки все одно залишилася. Хтось замовляв доставу додому, а комусь було зручніше приїхати в універмаг і в одному місці приміряти все, що сподобалося на сайті на сайті tsum.ua. Саме тоді з’явилася зона Click&Collect, у якій можна було записатися на певний час і з дотриманням всіх правил безпеки поміряти замовлені речі. "Спершу ми зробили цю зону на нашому паркованні, щоб клієнт навіть не заходив до універмагу, — розповідає Маруся Коваль. — До нового локдауну ми вже встигли підготуватися ґрунтовніше й оформили її на другому поверсі, зробивши більшою і комфортнішою. Сьогодні, коли ЦУМ працює в повноцінному режимі, цей формат шопінгу все одно лишається популярним серед наших клієнтів".

Маруся Коваль
Ольга Чайка

Ольга Чайка додає, що завдяки локдауну універмаг істотно розширив асортимент, присвячений товарам для дому й декору: "Наші клієнти залишилися в чотирьох стінах і їм потрібно було оточити себе красою й затишком. Ми оперативно відреагували на цей дедалі більший попит і зробили все, щоб у власних домівках вони почувалися максимально добре". Також команда ЦУМу підтвердила слова Вені Брикаліна про те, що люди стали більш обмірковано ставитися до шопінгу й нарешті роблять ставку не на кількість, а на якість. І це дуже тішить.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.