До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Що не так з естетикою "офісна сирена"

Десь між весняним та осіннім сезонами 2024 року нью-йоркський бренд Sandy Liang замінив прозорі мереживні лялькові сукні у своєму асортименті на класичні спідничні костюми. Модні редактори та критики часто запитували про те, як розвиватиметься бренд дизайнерки, після того як вона кілька сезонів поспіль представляла кокетливий одяг з навмисно дівчачою естетикою. Схоже, вони отримали свою відповідь.

Sandy Liang весна-літо 2024
Sandy Liang весна-літо 2024

Реклама

Sandy Liang осінь-зима 2024/2025
Sandy Liang осінь-зима 2024/2025

У сезоні осінь-зима 2024/2025 Сенді Лян представила колекцію, наповнену офісним одягом. Цілком природно, що Лян продемонструвала свій розвиток як дизайнерка, але зміни між її колекціями втілюють у собі набагато більший феномен. Схоже, що останнім часом модні тенденції оголили соціально-економічні очікування щодо того, як жінки мають жити своє життя як за патріархату, так і за капіталізму. Але часто втілення цих тенденцій схожі на знущання з жінок.

У 2023 році панувала мода на дівочість. "Лоліта", "Незайманки-самогубці", сукні Simone Rocha, схожі на тістечка, одяг Molly Goddard з тюлю, що нагадує цукрову вату, та Sandy Liang з дівочими аплікаціями — усе це було цілком нормально. Ніжність витала в повітрі, жінок заохочували насолоджуватися своєю ніжністю й чутливістю. Але все це скотилося по слизькій стежці гендерного есенціалізму, жінки впали в самоінфантилізацію та почали прославляти патріархат. Те, що починалося як повернення жіночності, отримало підступний політичний підтекст.

Жизель Бюндхен у фільмі
Жизель Бюндхен у фільмі "Диявол носить Prada"

Після того як з'явилася тенденція кокетливого дівочого життя, це було лише питанням часу, коли її місце посяде інша естетика. Тепер, здається, жінки знову стали робочою силою, принаймні її високостилістичною, ідеалізованою версією. Новий тренд має багато назв — "офісна сирена", "корпкор", "корпоративний фетиш", — але це все про той самий сексуальний офісний одяг: обтислі спідниці-олівці, сорочки з ґудзиками, що відкривають декольте, під яким бюстгальтери з push-up, і окуляри Bayonetta. Щодо останніх, то згадайте персонажку Жизель Бюндхен у стрічці "Диявол носить Prada".

Спочатку здавалося, що це цифрова тенденція, яка захопила молодих жінок у TikTok, багато з яких, ймовірно, ніколи не працювали в корпоративному середовищі. Але потім це явище вийшло за межі соціальних мереж. Вперше образ "офісної сирени" з'явився в рекламній кампанії бюстгальтера з пиптиками Skims від Кім Кардаш'ян. У кампанії зірка реаліті-шоу знялася в бежевому ретроофісі — вона опиралася на робочий столі, на якому красувався комп'ютер й інші офісні штучки. Менш ніж через місяць Кардаш'ян з'явилася в редакційній статті GQ, також знятій в офісі. Бренд The Elder Statesman і онлайн-магазин SSENSE також торкнулися корпоративної естетики. Знаменитості не відстають від тренду. Белла Гадід стала адептом цієї естетики ще у 2023 році. VIP-гості шоу Dior осінь-зима 2024/2025 у Парижі, зокрема Дженніфер Лоуренс, Наталі Портман і Мейсі Вільямс, випробували цей тренд, одягнувши жилети з глибоким вирізом без нічого під ним, або костюми з ультракороткими спідницями, за які в інших умовах можуть викликати у відділ кадрів.

Белла Гадід
Белла Гадід

Однак, між дівочим і жіночим є величезна прірва — тобто не вистачає чогось середнього між цією стрімкою еволюцією трендів. Обидві тенденції відверто сексуалізують жінок. Кокетливий дівочий одяг автоматично відводить жінці покірливу роль у патріархальній структурі, але багато жінок, які адаптують естетику "офісна сирена" не визнають, що наявність ділового костюма за своєю суттю не надає людині влади. Ця тенденція не розпізнає й не має у своїй основі розуміння про офісну чи робочу динаміку.

Попри ілюзію вибору, було б наївно вірити, що "офісна сирена" не може стати жертвою патріархату. Надто сексуальний дух цього тренду може бути спрямований на підтримку жінок, але ідея використання сексуальності на робочому місці ніяк не пов'язана з авторитетом, як це вважають багато молодих дівчат. Люди, які за іронією долі є прихильниками цієї тенденції, мабуть, ніколи не ступали в офіс, бо вони справді не мають жодного уявлення про те, як можуть сексуалізувати жінок у такому середовищі. Але, звичайно, необов’язково бути жінкою й працювати в офісі, щоб тебе професійно сексуалізували.

Коли справа доходить до тенденцій, які будуються на перебільшенні жіночності, незалежно від того, на якому кінці спектра вони перебувають, важко сказати, чи жінки справді мають надто, чи не дуже, сексуальний вигляд у діловому одязі. Але поки ми живемо у світі, який продовжує нехтувати правами жінок, поки рішення здебільшого ухвалюють чоловіки, — у нас немає шансів дізнатися правду.

За матеріалом vogue.com

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.