Чи варто багатіям припинити носити утилітарний одяг?
В березні 2024 року Гейлі Бібер поїхала на вечерю в Беверлі-Гіллз на своїй кібервантажівці Tesla в утилітарній куртці вартістю 1700 доларів. Це не перший випадок, коли Бібер додає до свого гардероба так званий робітничий одяг — раніше її помічали в пальто We11done за 1200 доларів.

Через прихильність знаменитостей бренди робочого одягу не впускають нагоди створити ажіотаж на власні продукти, випускаючи колаборації з брендами класу люкс. Junya Watanabe здавна співпрацює з Carhartt. У червні 2023 року вийшла колаборація Marni x Carhartt WIP, до якої увійшли різноманітні речі: від піджака з квітковим принтом за 770 доларів до двоколірних штанів за 350 доларів. Prada, Miu Miu і Louis Vuitton представляють власні варіації утилітарних курток.


Однак є певний дисонанс у тому, що бренди представляють предмети розкоші, які імітують естетику нижчого класу, і їх купують люди, які є частиною привілейованого суспільства. Люксові бренди прагнуть бути одночасно недоступними та всюдисущими, тим самим викликаючи ажіотаж у заможних і не надто багатих людей. Ці розбіжності між тим, що продає мода, і тим, кому вона продає, викликають засудження у користувачів соціальних мереж, які звертають увагу на фетишизацію естетики робітничого класу.

Існує тенденція, коли заможні люди навмисно обирають скромніший та простіший одяг, аби не кричати про власні статки на кожному кроці. Як і будь-яка модна хвиля, зростання популярності утилітарного одягу за останні кілька років спонукало знаменитостей додати його у власні гардероби. Але коли надзвичайно багаті люди одягають робітничий одяг, на них він має радше вигляд карнавального костюму, аніж крутого вбрання.

Звичайно, що б хто не думав про багатих людей, які одягають штани карго чи куртки з деніму, ми не можемо заборонити їм це носити. Первісне значення утилітарного одягу пішло в минуле дуже далеко. В поточній епосі моди все, начебто, належить всім. Ми вийшли за рамки ідеї, що певні стилі одягу заборонені для тих, кому вони не властиві.

Визначаючи, що хтось може носити певні предмети одягу, а хтось ні, ми ненавмисно робимо класовий поділ більш різким. Утилітарний одяг є надзвичайно універсальним, і його популярність у моді, особливо в чоловічому сегменті, збіглася з ростом усвідомлення того, наскільки важливою є якість речей.
За матеріалом vogue.com