Атлас світу: сукні з шовкових хустинок
У новому сезоні дизайнери сміливо експериментують з принтами – створюють складні вбрання з яскравих шовкових хусток і барвистих клаптів тканини.
"Вхід через сувенірну крамницю" – приблизно так можна описати модний гардероб нового сезону. Асиметричні сукні і клаптеві топи з шовкових хусток-каре нагадують трофейні дивинки з базарів в марокканському Танжері або блошиних ринків Парижа. Дизайнери наносять на тканину убористі квіткові мотиви, абстрактні мазки фарби і античні барельєфи, при цьому, нітрохи не переймаються тим, щоб яскраві патерни поєднувалися і гармоніювали один з одним. У продуманому хаосі – нове втілення модного образу дівчини-мандрівниці: вона змінила лляні сукні-туніки теплих натуральних тонів і білосніжні джеллаби на складний шовковий печворк.
Калейдоскоп принтів складається за принципом тамблера: візерунки та ілюстрації з різних місць, культур і епох з'єднують в колаж, який не має сенсу. У цьому сезоні з легкої тканини (зазвичай, це шовк або віскоза) пливуть великі супрематичні фігури, фрагменти античних фресок і квіткові композиції з меблевої оббивки. Присмак вінтажності особливо важливий. У цитатах минулого і спритному жонглюванні референсами – вся дивна краса таких речей. Найбільш переконливо в цю гру грає британський дизайнер Річард Квін: в його руках набивні візерунки з шпалер і домашнього текстилю схожі на нову уніформу для королев технорейвів. За іронією долі в Лондоні нову колекцію суконь-тістечок в наївні квіти Richard Quinn з першого ряду спостерігала королева Британської імперії власною персоною.
Дивовижно проходить свій "шовковий шлях" молодий французький дизайнер Марін Серр. Хіти її паризького дефіле – сукні, що аж розвіваються на вітрі і пильовики, складені з перероблених вінтажних хусток. Концептуально поставилась до питання Читосе Абе в колекції Sacai: дизайнер представила "напіврозпадені" сарафани зі зникаючими етнічними орнаментами. Сюжет різних візерунків ефектно обіграють Донателла Версаче (в бондажних сукнях з асиметричними драпіровками) і новий креативний директор Salvatore Ferragamo, Пол Ендрю. На дебютному шоу в Мілані він показав довгі сукні з різнокольорових відрізів тканини, в яких цитує архівні принти компанії, – спритний спосіб обіграти спадщину італійського Будинку на сучасний лад.
У складному на вигляд одязі з нових колекцій гранично проста інструкція з використання. Речі, які схожі на трансформери, зазвичай, ними не є. Витончена конструкція суконь з асиметричними поличками і каскадом складок – всього лише ілюзія. Вони надійно закріплені по фігурі. Носити такі сукні треба з гордо піднятою головою і мінімумом аксесуарів: багатоголосся принтів на одязі все скаже за ту, хто його носить. Тому найкращий союз для таких суконь – сумки їм в тон і шкіряне взуття базових кольорів. Плаття міді варто носити з шкіряними чоботами до середини ікри, з широкою халявою, а під короткі сорочки з короткими рукавами і туніки краще одягати високі чоботи-ботфорти на плоскій підошві, як це робить стиліст Марі-Амелі Сове. Спритний трюк в дусі часу – носити помпезні барвисті сукні з гостроносими бабушами або спортивними кросівками.
Правильно підкреслить артистизм осіннього гардероба костюмна біжутерія. У новому сезоні вся увага – на сережки з латуні з великим декором із пластику й кристалів. Абсолютним попаданням в ціль стануть великі кільця з шовковими стрічками, як у Марін Серр. Такі можна скласти самостійно – наприклад, із сувенірної шовкової хустки або краватки коханого чоловіка – і носити по одній.
Текст: Веня Брикалін