9 польських модних брендів, які варті уваги
Найбільшу кількість українок, що були змушені тікати від війни в Україні, прихистила саме Польща. Тому ми з цікавістю та великою вдячністю вивчаємо сучасну Польщу: історію польських міст Ґданськ і Варшава, що були майже знищені під час Другої світової війни, а потім відбудовані, польську мову, фільми та охоче користуємося локальною косметикою, щоб підтримати польського виробника. Сьогодні vogue.ua зібрав 7 польських fashion-брендів, на які варто звернути увагу.
Магда Бутрим – одне з найгучніших польських імен. Свою карʼєру дизайнерка почала із занять малювання та дизайну в середній школі, а вже у 20 років стала стилісткою зірок польського телебачення. Власну першу колекцію, яка невдовзі була названа "дебютом року", Бутрим випустила у 2014 році. Її слава поступово зростала й почала виходити за межі Польщі: зараз одяг бренду Magda Butrym носять Гейлі Бібер, Кендалл Дженнер, Джиджі Гадід, Кім Кардаш’ян, Кайлі Дженнер, Ірина Шейк та багато інших знаменитостей.
Одяг молодого й амбітного бренду The Mannei носять такі зірки світу моди, як Ельза Госк, Ірина Шейк, Перніль Тайсбек і Гейлі Бібер. Марка дебютувала в грудні 2020 року та майже відразу потрапила в гардероби знаменитостей, інфлюенсерів і на полиці престижних бутиків у всьому світі. Витвори Сари Манней віддзеркалюють стиль самої дизайнерки, для якої особливо важливі автентичність та найвища якість виготовлення. Увесь одяг створюють на польських швейних фабриках.
Подружжя Ізабелли Годлевської та Кацпера Зєлінського започаткувало бренд Undress Code у 2016 році. Завдяки інноваційному підходу та увазі до найвищої якості марка налагодила співпрацю з такими престижними універмагами, як Galeries Lafayette, Printemps Paris Haussmann, Jelmoli й багатьма незалежними бутиками в усьому світі – зокрема в Амстердамі, Лондоні, Парижі, Відні, Шанхаї, Токіо та Нью-Йорку, а також у більш ніж 40 інших місцях. Усі вироби Undress Code розроблені й пошиті в Польщі в сімейних швейних залах з матеріалів від італійських і французьких виробників.
Gino Rossi – польський взуттєвий та аксесуарний бренд, який засновано в 1992 році. Тоді італієць Джинно Россі разом з товаришем перебрався до Польщі й відкрив там невелику майстерню, що дістала свою теперішню назву. Спершу майстерня приймала винятково індивідуальні замовлення, а вже за два роки бренд отримав можливість відкрити свою першу фірмову крамницю. Маленька майстерня переросла в масштабне виробництво, на якому сьогодні працює понад 800 людей, а в усьому світі успішно функціонує понад 80 брендових крамниць. Чоловіче й жіноче взуття так само переважно створюється вручну, як і 30 років тому.
Свою історію Local Heroes розпочали у 2012 році, коли Арета Шпура та Кароліна Слота вирішили створити власний бренд одягу. Як стверджують власниці, зробили вони це заради забави, яка згодом переросла в бренд зі світовим ім’ям. Усе змінилося, коли серед клієнтів Local Heroes з’явився Джастін Бібер. Так, за одну ніч Local Heroes перетворилися на відомий у всьому світі бренд: засновниці потрапили на MTV, а їхні вироби почали прикрашати обкладинки журналів. Зараз серед прихильниць бренду – Ріта Ора, Еллі Голдінг, Кара Делевінь, Майлі Сайрус, Аня Рубік та Ріанна.
Уміло поєднувати люксовий одяг з масмаркетом – вміння, притаманне найстараннішим модницям. У 1999 році засновники Марек Пєхоцкі та Єжи Люб’янець відкрили перші крамниці під назвою Reserved Fashion: саме тоді розпочалася історія одного з найвідоміших польських брендів масмаркету, який зараз входить у групу LPP і є її найбільшою компанією. Відмітною ознакою RESERVED є лінійка Eco Aware, одяг якої виготовлений повністю або частково з екологічно чистих матеріалів, як-от органічна бавовна, тенцел, ліоцел, EcoVero та льон.
Олександра Костикевич, засновниця бренду Alexandra K, з 2014 року вручну виготовляє ексклюзивні аксесуари з екологічно чистих веганських матеріалів, таких як ананасова шкірка (piñatex), яблука або кукурудзяна м’якоть. Витвори Костикевич тричі відзначила зоозахисна організація PETA, її німецький, британський та французький відділи. Бренд має власну студію в Польщі, а також представлений у багатьох бутиках світу, зокрема в Бельгії, Швеції, Франції, а також в Австралії.
Заснований у 2015 році варшавський бренд Elementy створює універсальний одяг, який ідеально пасує і для вечірнього рауту, і для повсякденного гардероба. Відмітна ознака компанії — прозорість у питанні витрат на виробництво: кожен товар в інтернет-магазині супроводжується діаграмою, де точно показано, як формується ціна. Щонайменше 1% вартості – це пожертва громадським організаціям. Для свого одягу Elementy використовують органічну бавовну, біорозкладний ліоцел і тенцел, а під час пошиття вишуканих тренчів – льон.
Як зрозуміло з назви, витвори Seaside Tones, бренду, заснованого у 2015 році, натхнені кольорами моря. Анна Рутковська та її чоловік Міхал створюють одяг переважно з балтійського льону, який вирізняється своєю довговічністю та термічними властивостями. Усі використані тканини – органічні, пофарбовані без шкідливих хімічних речовин і виготовлені етично в безпечних умовах. Seaside Tones – це мінімалістичний одяг, який може стати базою капсульного гардероба на тривалі роки.